וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שנפצע בעמונה: "קראו לנו חמאס והיכו אותנו, זה נוער ערכי?"

3.2.2017 / 0:35

אחד השוטרים שהשתתף בפינוי סיפר על אלימות קשה מצד הפעילים. "שפכו עליי חומצה, אנרכיסטים שפכו עליי ועל החברים שלי סיד". מנגד, טוענים הפעילים: "השוטרים ניצלו את הסיטואציה ופגעו בצעירים"

צילום: גדעון צנטנר

(בווידאו: עדויות מהרגעים המותחים בעמונה)

"קראו לנו חמאס ושברו לי את היד עם מוט, זה נוער ערכי?" – כך אמר דניאל, שוטר מג"ב שנפצע אתמול (חמישי) במהלך העימותים האלימים בפינוי בית הכנסת בעמונה עם פעילים שהתבצרו במבנה. "הכוויות מתחת לעיניים שלי - זאת חומצה. הנקודות הלבנות על הראש זה סיד שהאנרכיסטים האלה שפכו עליי ועל החברים שלי. דפקו לי מוט לתוך היד. זה נוער שעלה לעמונה רק בשביל דבר אחד, לעשות בעיות".

57 בני אדם שנפגעו בעימותים פונו לבתי חולים, 42 אנשי כוחות הביטחון. אך פעילי ימין שנכחו במקום טוענים שכוחות הביטחון הם אלה שפעלו באלימות נגדם.

עוד בנושא:
מעבירים את בעלי החיים, מפרקים את היקב: שלב ב' של מבצע פינוי עמונה
אחרי אלימות קשה ומעצרים: הושלם פינוי עמונה; 57 נפצעו
המתבצרים ריססו צלב קרס על קיר בית הכנסת בעמונה: "ציונאצים"

ניפוץ חלונות ניידת משטרה, פינוי מאחז עמונה, עופרה. פברואר 2017. משה שטיינמץ
"זה נוער שבא לעשות בעיות". ניידת משטרה ששמשותיה נופצו בעפרה הסמוכה לעמונה, היום/משה שטיינמץ

דניאל סיפר על ההכנה המיוחדת שעברו ביחידה לקראת הפינוי. "היו גם חבר'ה שסירבו להצטרף למבצע והסבירו להם בדרך יפה שזה צבא ואין מה לעשות. החבר'ה האלה שטוענים שאנחנו השתמשנו באלימות הם שקרנים גדולים", אמר.

לירן, שוטר שנפצע בידו בעת הפינוי פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. "ניסינו להיכנס אל תוך בית הכנסת, ועם פטיש התחלנו לשבור את דלת הכניסה. כמה רגעים אחרי שהתחלנו לעשות את הדרך פנימה, כל האזור התמלא בעשן סמיך, כנראה איזה מטף התפוצץ", סיפר על האירועים שהובילו לפציעתו. "אני זוכר שניסינו לדבר עם הצעירים, אבל כולם היו נעולים, התחילו צעקות. מתוך המולה קיבלתי מכה חזקה ביד, מזל שהייתה תקשורת שראתה שלא הייתה כוונה להתפרע ובאנו לעשות את העבודה שלנו במינימום תקלות".

כתובות של ציונאצים ומשטרת ישמעאל בגנות משטרת ישראל בבית הכנסת שפונה במאחז עמונה, 2 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"ניסינו לדבר עם הצעירים, אבל כולם היו נעולים". כתובות שנמצאו בבית הכנסת בעמונה, לאחר הפינוי/ראובן קסטרו
כתובות של ציונאצים ומשטרת ישמעאל בגנות משטרת ישראל בבית הכנסת שפונה במאחז עמונה, 2 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
כתובות שנמצאו בבית הכנסת בעמונה, לאחר הפינוי/ראובן קסטרו

מנגד, פעילים שהיו במקום טוענים כי דווקא השוטרים היו מי שהובילו את האלימות. "השוטרים ניצלו את הסיטואציה ופגעו בצעירים באזורים צנועים", טען עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו". הוא הגיע לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לגבות עדויות מצד צעירים שמחו נגד פינוי עמונה ונפגעו בעימותים עם כוחות הביטחון. "שמעתי עדויות קשות. היו הרבה אירועים ששוטרים ניצלו את הסיטואציה לפגוע בחבר'ה הצעירים והאידאולוגיים, שמעתי על שוטרים שתפסו באיברי המין של הצעירים, זה המשיך בברכיות לצלעות, צביטות לירכיים, מכות יבשות ודימומים".

הוא הוסיף כי "פגשתי צעירים בהלם, בשוק, מזועזעים שלא מצליחים לדבר. צריך להבין שמדובר בצעירים איכותיים שהגיעו למאחז מתוך אמונה ואידאולוגיה, אין להם רקע עברייני. אצל הצעירים האלה נוצרות בעיות קשה, במקום שבעתיד הצעירים האלה יתגייסו וירצו לתרום למדינה, הם בגיל כזה מאבדים את האמון שלהם בגורמי הביטחון. את המכות נתנו איפה שאין מצלמות, בחדרים צדדיים או אחרי שמחרימים להם את הניידים. אותם שוטרים שסרחו צריכים לקבל עונש חמור וטיפול מידי".

פינוי בית הכנסת המבוצר במאחז עמונה תוך כדי עימותים עם השוטרים, 2 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"פגשתי צעירים בהלם, בשוק, מזועזעים". פינוי בית הכנסת בעמונה, היום/ראובן קסטרו

יוסף פריסמן, תושב ירושלים שהיה אתמול במאחז ונפצע באורח קל בידו. "הגעתי אמש לעמונה, כי ארץ ישראל חשובה לי, לא מפנים יישוב במדינת היהודים", סיפר. פריסמן הגיע היום לבית החולים בהר הצופים לשוחח עם נערים שנפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון ולסייע להם. "כוחות הביטחון תקפו באלימות פיזית נוראית, תקפו נערים ונערות. ראיתי בנות שבכו מכאיבים ממכות שקיבלו מכוחות 'ההרס' שבאו להשמיד את עמונה".

הוא הוסיף כי למרות שכבר פונתה, הם לא מתכוונים לוותר על עמונה. "בכוונתו לשוב לעמונה, בכוונתו להמשיך לבנות את ארץ ישראל. אני מצפה מהממשלה הימנית שלנו שתמשיך את משימתה ותרחיב את הבנייה ביהודה ושומרון".

(עדכון ראשון: 22:07)

  • עוד באותו נושא:
  • עמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully