וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ‏"קורא לפעילים בעמונה להתפנות ולא לנקוט אלימות"

2.2.2017 / 15:11

ראש הממשלה קרא למתבצרים במאחז שלא לתקוף את השוטרים, אחרי שלפחות 17 מהם נפצעו במהלך פינוי בית הכנסת. השר ארדן היה תקיף יותר: "אלו חוליגנים". ח"כ סמוטריץ', שאתמול הגיע לעמונה ותמך בפעילים, גינה אף הוא: "חצו קו אדום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (חמישי) לפעילים בעמונה להתפנות ולא לנקוט אלימות נגד כוחות הביטחון. זאת בעקבות העימותים הקשים שפרצו בין הצעירים שהתבצרו בבית הכנסת במאחז לבין השוטרים שניסו לפנותם. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן השתמש במילים קשות יותר וקרא למתפרעים "חוליגנים". לפחות 17 שוטרים נפצעו בעימותים עם הפעילים, שתקפו אותם במוטות ברזל ובחומרים מסוכנים.

"ההתיישבות חשובה לי ולכן אני יכול להגיד שאלו ימים קשים", אמר נתניהו בטקס אזכרה באריאל לראש העיר לשעבר רון נחמן. "עשינו כל מאמץ כדי שלא נגיע לרגע הזה, אבל בסופו של דבר קיימנו את דרישת החוק כי אנחנו מדינת חוק. אני - ואני בטוח שכולכם - שותפים לכאב הגדול של משפחות שנאלצו לעזוב את בתיהם ונאלצו לנטוש את מפעל חייהם. כולנו מבינים מה גודל הכאב".

נתניהו שב על הבטחתו לבנות יישוב חדש על אדמות מדינה לטובת מפוני עמונה. "כבר אתמול הקמתי צוות שיאתר את מיקומו ויחל בהכשרתו, ואנחנו נפעל כדי שיקרה בהקדם האפשרי", הבטיח ראש הממשלה. "אני קורא לכולם להתפנות ללא אלימות והתנגשות, לכבד את החיילים והשוטרים, שכואב להם לא פחות מלנו וגם להם קשה. אני שרוצה שנזכור שהם שומרים על כולנו".

עוד בנושא:
ללא קסדות, מיגון ונשק: הפינוי המחבק של המשטרה בעמונה
אלימות קשה נגד הכוחות בפינוי בית הכנסת בעמונה; שוטרים נכוו מחומצה
תיעוד מתוך בית הכנסת בעמונה: המתבצרים תוקפים שוטרים במוטות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס אזכרה לזכרו של רון נחמן מייסד העיר אריאל, 2 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
הבטיח להקים יישוב חדש למפוני עמונה. נתניהו, היום/ניב אהרונסון

אמש הבטיח נתניהו לממש את התחייבותו כלפי מפוני עמונה והודיע כי הרכיב צוות שיקדם הקמת יישוב חדש. הצוות יכלול את נציגי המתנחלים, עוזר שר הביטחון להתיישבות וראש הסגל בלשכתו יואב הורביץ. לדבריו, הצוות יחל לעבוד בזמן הקרוב, ובשלב הראשון יאתר מיקום להתנחלות החדשה.

במסגרת המגעים עם תושבי עמונה על מתווה נכסי נפקדים, שאתמול נדחה בבג"ץ, בדצמבר האחרון הבטיח נתניהו כי אם המהלך יקרוס הוא יקים עבורם יישוב חדש - ככל הנראה במועצה האזורית מטה בנימין. בשבוע שעבר אמר הורוביץ לשרי הליכוד כי הם מחפשים חלופות לתושבי עמונה, ובכללן מעבר לעפרה או הקמת יישוב חדש ברכס בנימין, בשל העובדה כי המתווה החלופי לפינוי עמונה אינו אפשרי.

מוקדם יותר גינה השר ארדן את המתבצרים בבית הכנסת. הוא קרא להם "חוליגנים" ואמר כי הם ראויים לכל גנאי משום שהם "מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת". לדבריו, "בית כנסת ורבנים. מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי), שאתמול הגיע לעמונה כדי לתמוך במפונים, גינה את הפעילים שהתבצרו בבית הכנסת. "פגיעה בשוטרים היא קו אדום", כתב ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. אתמול הוא השווה את פינוי עמונה לאונס אישה. "נשארנו רחוקים מאוד ממנו במהלך כל הפינוי הכואב הזה. חבל שמיעוט קטן בסוף עושה את זה ופוגע במאבק הצודק וההכרחי הזה".

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) וראש השב"כ לשעבר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האלימות נגד השוטרים בעמונה היא קו שאין לחצותו, היא לא לגיטימית ואין בינה לבין חיזוק ההתיישבות דבר וחצי דבר".

(עדכון ראשון: 14:25)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי בית הכנסת המבוצר במאחז עמונה תוך כדי עימותים עם השוטרים, 2 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"האלימות נגד השוטרים בעמונה היא קו שאין לחצותו"/נועם מושקוביץ
פינוי בית הכנסת המבוצר במאחז עמונה תוך כדי עימותים עם השוטרים, 2 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"חבל שמיעוט קטן פוגע במאבק הצודק הזה"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully