וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרופיזיקאים: "העולם שלנו הוא אשליה וכולנו חיים בהולוגרמה"

5.2.2017 / 7:13

כבר שמענו את זה פעם, אך החוקרים טוענים שיש להם ראיות חותכות לכך שכולנו בעצם חיים במציאות מדומה שמוקרנת על מסך שטוח דו ממדי ושהיקום הוא הולוגרמה

The Matrix

בסרטון – הסרט מטריקס כבר חזה את זה. ככה זה נראה כשמגלים את העולם האמיתי

אסטרופיזיקאים רבים טענו בעבר שהיקום עשוי להיות "הולוגרמה עצומה ומורכבת" ושכולנו למעשה חיים במטריקס. התיאוריה דומה לצפייה בסרט תלת מימד בקולנוע: אנחנו רואים את התמונות כבעלות גובה, רוחב ועומק כשלמעשה הכול מוקרן על מסך שטוח דו ממדי. חוקרים מאוניברסיטת סאות'המפטון, שעברו עם עמיתים מקנדה ואיטליה, חקרו אי סדרים בקרינת הרקע הקוסמי – ה"זוהר" של המפץ הגדול וטוענים שיש בידיהם עדויות מוצקות שתומכות ברעיון שכולנו חיים בהולוגרמה.

התיאוריה על יקום הולוגרמי עלתה לראשונה בשנות ה-90, לפיה היקום הוא מקום שבו כל המידע, שמקיים את המציאות התלת מימדית שלנו, נמצא על מסך שטוח דו מימדי. פרופסור למדעי המתמטיקה, קוסטס סקנדריס, אמר: "תארו לעצמכם שכל מה שאתם רואים, מרגישים ושומעים בשלושה ממדים – ותפיסת הזמן שלכם – למעשה נובעת משדה דו ממדי שטוח. הרעיון דומה להולוגרמות רגילות שבה התמונה התלת ממדית מקודדת במשטח דו ממדי, כמו בהולוגרמה שעל כרטיס האשראי. אולם, במקרה הזה, המשטח מקודד את העולם כולו". ההבדל הוא שביקום התלת ממדי שלנו, אנחנו יכולים לגעת בחפצים וזה מרגיש לנו אמיתי לגמרי, "הולוגרמה היא קפיצה ענקית קדימה בדרך שבה אנו חושבים על המבנה והבריאה של היקום", הוא הסביר.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

בגידה או לא? תפסה את בעלה עושה סקס במציאות מדומה

לכתבה המלאה

"התיאוריה של איינשטיין על תורת היחסות הכללית מסבירה כמעט הכול על היקום מבחינה כללית, אבל כשבוחנים את המקורות והמנגנונים של התיאוריה שלו ברמה הקוונטית, זה מתחיל להתערער. חוקרים מנסים מזה עשרות שנים לשלב בין תיאוריית הכבידה של איינשטיין לתורת הקוואנטים. יש הסבורים שהרעיון של יקום הולוגרפי יכול ליישב בין השניים. אני מקווה שהמחקר שלנו יוביל אותנו לכיוון הזה". החוקר פרסם את ממצאיו בכתב העת Physical Review Letters.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully