וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 ושש שנות מאסר לשני החיילים שביצעו אונס קבוצתי בבסיס חצרים

1.2.2017 / 19:05

בית הדין הצבאי גזר את עונשם של שני החיילים, טוראי דין טויל ורב"ט עקביה ישראלי, על חלקם באונס ב-2015 של חיילת המשרתת עמם, כשחיילים נוספים נכחו במקום. נוסף לעונש המאסר, נגזר על השניים תשלום פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים

צילום ארכיון: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: שיחת הטלפון בין הנאשם לחברתה של המתלוננת, 2015)

בית הדין הצבאי, מחוז שיפוט חיל האוויר, גזר היום (רביעי) את עונשם של שני חיילים בגין אונס קבוצתי שבוצע בחיילת בבסיס חצרים באפריל 2015. על אחד הנאשמים, טוראי דין טויל, נגזרו 11 שנות מאסר בפועל, שנה ושבערה חודשים על תנאי ותשלום פיצויים בסך 56 אלף שקלים. הנאשם הנוסף, רב"ט עקביה ישראלי, נידון לשש שנים ושלושה חודשי מאסר בפועל, שנה ושעברה חודשים על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ופיצויים בסך 16 אלף שקלים.

שני הנאשמים הורשעו בביצוע עבירות חמורות של אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים ובביצוע עבירות נוספות. השניים פגעו מינית בחיילת ששרתה עמם בבסיס, כאשר חיילים נוספים נכחו במקום ואף תיעוד חלק מן המעשים. טוראי טויל הורשע בכך שאנס חיילת נוספת ששרתה עמו בנובמבר 2014.

צה"ל התייחס לגזר הדין ומסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פגיעה מינית בחיילים וחיילות". עוד נמסר כי "צה"ל ימשיך לנהוג באפס סובלנות כלפי עבירות מין ולמצות את הדין בגינן במלוא החומרה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בג"ץ דחה את המתווה שהציעה המדינה להעתקת עמונה
הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח אשתו, ילדיו ובן השכנים במגדל
כדי לנקות את עברה, פולין פרסמה רשימה של כל מי ששירת באושוויץ

אישום: שלושה חיילים אנסו חיילת בבסיס חצרים. צילום מסך
"צה"ל ינהג באפס סובלנות כלפי עבירות מין". החיילים בדיון בעניינם בבית המשפט ב-2015/צילום מסך

לפי עדות החיילת שנפגעה, שפורסמה לאחר הגשת כתבי אישום נגד טויל וישראלי במאי 2015, היא נפגשה עם חיילים המשרתים עמה בחלק נידח של הבסיס על מנת לשוחח עמם, מה שהסתיים באונס. לדבריה, השעה הייתה 01:30 בלילה. "ישראל (אחד הנאשמים באונס, א"ב) אמר לי 'בואי סיבוב'. הלכנו לכיוון תחנת הדלק (של הבסיס, א"ב), נכנסו למגורים שלהם, דיברנו קצת... לא נתתי לזה לקרות", סיפרה החיילת.

"אחרי כמה דקות גם דין הגיע (טוראי דין טויל, הנאשם המרכזי בפרשה, א"ב). דין לקח אותי לדבר איתו בשירותים שבתוך החדר לבד, ושאל אותי אם אני רוצה את ישראל. אז אמרתי לו שלא. יצאנו משם, ודין סימן לישראל ולעוד מישהו שישב בחדר, שאני לא יודעת מי הוא – לצאת. הם יצאו. דין נעל את הדלת וזה התחיל. אחר כך ישראל נכנס עם עוד אחד, מישהו אחר שלא היה שם לפני. דין וחבר שלו ישבו בחדר וישראל אמר לדין 'תצלם את זה, אני רוצה להעלות את זה ליוטיוב', משהו כזה. ואז דין לקח לכולם את הטלפונים, וישראל לקח אותי לשירותים".

בהמשך עדותה הקשה היא מספרת על הרגעים הטראומתיים שאחרי התקיפה המינית שעברה, ועל השיחה עם הנאשם המרכזי. "דין נכנס, שטף לי את הפנים והרגיע אותי. הוא ביקש ממני לא לספר את זה לאף אחד. אחר כך הלכתי למגורים. ש' וק' (חברותיה לחדר, א"ב) היו ערות אז אמרתי להן הכול. הן הלכו לתחנת הדלק להתעמת עם ישראל ודין. דין אמר שזה היה בהסכמה. ישראל אמר בהתחלה שהוא לא נגע בי, ואז אחרי שנייה הוא שינה את הגרסה שלו ואמר שזה בהסכמה. ש' וק' חזרו לחדר והן סיפרו את זה לס' (חברה נוספת לחדר, א"ב). אני לא יכולתי להגיד כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully