וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות אינטימיות והקלטות: שוטר שכפה קשר על נשים הורשע בעבירות מין

31.1.2017 / 11:10

מוחמד שלאעטה נהג לסחוט נשים נשואות עמן היה בקשר, לאחר שאיים עליהן ובעל אותן. הוא הורשע בעבירות מין חמורות, אך במסגרת הסדר טיעון עמו הושמט סעיף אונס בשני אישומים. באחד המקרים אף איים על תושבת השטחים שידאג לגירושה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מוחמד שלאעטה, שוטר תושב אחד מיישובי הצפון בן 47, הורשע לפני כשבועיים בשורה של עבירות מין חמורות, סחיטה, ועבירות נוספות שאותן ביצע בנשים שעמן ניהל בשנים האחרונות קשרים רומנטיים ושאותן סחט. מסכת ההתעללות הקשה של שלאעטה באותן נשים, חלקן נשואות, נמשכה גם לאחר שהללו ביקשו ממנו לנתק כל קשר עמן ותוך שהוא מאיים לחשוף את הקשר בפני משפחתן.

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את שלאעטה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן מוקדם יותר החודש. השינוי המרכזי - השמטת סעיף האונס בשניים מתוך שבעת האישומים.

שלאעטה הורשע על פי הודאתו בשורת עבירות חמורות. תיאור המעשים שביצע לא שונה והוא כולל עדיין תיאורים של בעילה ללא הסכמה חופשית. אולם, במקום עבירת אונס הוא הורשע בעבירה של מעשה מגונה בנסיבות אונס. עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא 10 שנות מאסר, ולא עונש מאסר כבד יותר שעשוי היה להינתן בגין הרשעה באונס.

עוד בוואלה! NEWS:
התובעת הכללית סירבה להגן על צו ההגירה של טראמפ - ופוטרה
גני הילדים בירושלים שובתים היום; ברקת מאיים בפיטורים המוניים
לאור לחצים של הקהילה היהודית במקסיקו: ריבלין ישוחח עם הנשיא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלאעטה הואשם כי ניצל את מעמדו כשוטר כדי לסחוט את הנשים עמן היה בקשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד ליאורה נהון, סגנית בכירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שלאעטה ניצל את מעמדו וסחט נשים נשואות שעם חלקן ניהל קשר מיני שהחל בהסכמתן. בשלב מסוים קיבלו מערכות יחסים אלו תפנית, והנשים ביקשו להפסיק את הרומן.

שלאעטה ניצל בשלב הזה הקלטות של שיחות ביניהם, סרטונים ותמונות אינטימיות, כדי לסחוט את הנשים ולהמשיך בקשר. במקרה אחד אף הגיע שלאעטה לכדי איומים בפגיעה פיזית באישה נשואה. בין היתר איים שלאעטה כי "אשלח מישהו שיזרוק חומצה על הפנים שלך". הוא אף שלח לאישה תמונות של אקדח לצד הכיתוב: "את הולכת למות, החיים שלך תלויים בקליע אחד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הבטיח אישור שהייה בישראל בתמורה לפגישה

המקרה העיקרי שבו הוסר האישום באונס נגד שלאעטה אירע בשנת 2010, בעת שהיה מתנדב במשטרה. שלאעטה יצר אז קשר עם א', פלסטינית תושבת השטחים ששהתה בישראל שלא כדין. שלאעטה אמר לא' כי הוא יכול לספק לה תעודת זהות ישראלית ואישור שהייה בישראל. השניים נפגשו וא' העבירה לו את תעודת הזהות הפלסטינית שברשותה. לאחר מכן ביקש לפגוש אותה שוב, אך היא סירבה. בעקבות סירובה איים עליה שלאעטה שאם לא תיפגש עמו יפעל לגירושה מהארץ.

שלאעטה צילם את א' בעירום, אילץ אותה לפגוש אותו פעם נוספת, בעל אותה ואיים עליה בגירוש

לנוכח איומיו, הסכימה א' להיפגש עמו. שלאעטה אסף אותה ברכבו, הסיע אותה לחורשה מבודדת ושם איים עליה שינטוש אותה במקום. שלאעטה הורה לא' להתפשט ובעל אותה, תוך שהוא מצלם אותה בעירום. בהמשך השתמש בתמונות שברשותו כדי לאלץ את א' לפגוש אותו פעם נוספת, כשבועיים לאחר שבעל אותה בפעם הראשונה. בפגישה זו בעל אותה שוב ואף איים עליה כי תגורש מישראל. מסכת ההתעללות נמשכה עוד כמה פעמים, כששלאעטה המשיך לאיים על א' שתגורש.

תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
שלאעטה לקח את א' לתחנה כדי שתחזור בה מהתלונה. תחנת משטרה/שלומי גבאי

בסופו של דבר, החליטה א' להתלונן נגדו במשטרה ואף נסעה להתעמת עם משפחתו. לאחר שהטיחה בהוריו של שלאעטה את מעשיו של בנם, הוא הגיע למקום ואיים עליה כי אם לא תמשוך את התלונה ותבוא עמו, הוא ישלח את תמונותיה להוריה. שלאעטה אף החתים את א' על מסמך שבו היא חוזרת בה מתלונתה. לאחר מכן היא עלתה עמו לרכבו, והשניים נסעו למקום מבודד, שם בעל אותה שוב. למחרת לקח אותה הנאשם לתחנת המשטרה כדי לוודא שהיא חוזרת בה מתלונתה.

לאחר המפגש האחרון החליפה א' את מספר הטלפון הנייד שלה, אך שלאעטה הגיע לביתה פעם נוספת ובסמוך אליו השמיע ברמקול הקלטות של שיחות שניהלו ביניהם. במהלך התקופה בה נפגש עם א' הגיע שלאעטה באחת הפעמים לביתה והניח תמונות חושפניות שלה כדי להפחידה.

במקרה אחר איים שלאעטה על אחת המתלוננות שאמרה לו כי אם ישלח לה תמונה שלה היא תפגע בעצמה ותנסה להתאבד. בשיחה אחרת בין השניים אמר שלאעטה למתלוננת: "אני יודע, את לא אוהבת אותי. את פוחדת ובגלל זה את נשארת איתי". כששאלה אותו מדוע הוא מאיים עליה השיב: "ככה. זו הדרך שיש לי". על אף שעל פי כתב האישום שלאעטה בעל גם את המתלוננת הזו, הוא הורשע בסופו של יום בעבירות של מעשה מגונה, סחיטה באיומים והטרדה טלפונית.

ממח"ש נמסר בתגובה כי: "בתיקים מעין אלה השיקול המרכזי של מח"ש בבואה להגיש כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר הינו הרצון לחסוך מהמתלוננות את הצורך לעמוד על דוכן העדים כאשר הן מבקשות להמנע מכך. גם במקרה זה ההסדר נחתם תוך התחשבות ברצונן של המתלוננות".

"יודגש כי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם והורשע, כולל את כל העובדות שהופיעו בכתב האישום המקורי וכן עבירות המבטאות את חומרת המעשים שביצע הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully