וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נתניהו ייפגש עם טראמפ בוושינגטון ב-15 בפברואר

שון ספייסר מסר כי הנשיא האמריקני יפגוש את ראש הממשלה באמצע החודש הבא בוושינגטון. "יחסינו עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון היא הכרחית לביטחון של שתי המדינות", אמר ספייסר והוסיף כי השניים ידונו בעניינים ביטחוניים. נתניהו: "מעריך את ההזמנה"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון ב-15 בפברואר - כך הודיע אתמול (שני) דובר הבית הלבן, שון ספייסר. לדבריו, השניים ידונו במגוון סוגיות ביטחוניות. תהיה זו פגישתם הראשונה של השניים מאז נבחר טראמפ לנשיא ארצות הברית. לפני כשבוע וחצי שוחחו בטלפון לראשונה מאז השבעת טראמפ, וקבעו כי נתניהו יגיע לביקור מדיני בוושינגטון בחודש הבא.

"יחסינו עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון היא הכרחית לביטחון של שתי המדינות", אמר דובר הבית הלבן בתדרוך לכתבים. "הנשיא מצפה לדון עם ראש הממשלה בהמשך שיתוף הפעולה האסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו יצא כמתוכנן לביקורו באוסטרליה, ב-18 בפברואר, אך ככל הנראה ההנסיעה תקוצר. עוד נמסר כי ככל הנראה יבוטל הביקור בסינגפור. נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מעריך מאוד את ההזמנה של הנשיא טראמפ לבוא לוושינגטון ואת הדברים החמים על ישראל. בכוונתי לדון עם הנשיא בתחומי שיתוף הפעולה בינינו, החיוניים לביטחון ולרווחת שתי המדינות".

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ ונתניהו בפגישתם בספטמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר השיחה בין נתניהו לטראמפ מסר דובר הבית הלבן כי ארצות הברית נמצאת בתהליכים ראשוניים לגבי העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, והשניים עשויים לדון בנושא. כמו כן, מוקדם יותר היום מסר נתניהו כי ישוחח עם טראמפ על הטלת סנקציות נוספות על איראן ועל הסכם הגרעין שנחתם בין הרפובליקה האסלאמית והמעצמות ביולי 2015.

בהתייחס לדיווח על ניסוי שערכה איראן בטיל בליסטי, בניגוד להחלטת האו"ם, אמר נתניהו: "בקרוב אפגש עם הנשיא טראמפ בוושינגטון, ובין השאר אני מתכוון לעלות בפניו את הצורך בחידוש הסנקציות נגד איראן - סנקציות נגד הטילים הבליסטיים וסנקציות נוספות נגד הטרור - וגם טיפול בכל ההסכם הכושל הזה של הגרעין. אני יודע שההסכם הזה מטריד לא רק את ישראל ולא רק את ארצות הברית, אלא גם מדינות רבות באזור ואנחנו נקדם את זה כי אסור שהתוקפנות של איראן תישאר ללא מענה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
צפויים לדבר על הסכם הגרעין עם איראן. טראמפ ונתניהו, ספטמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית

הפגישה מגיעה גם על רקע הציוץ בטוויטר של נתניהו שבו הביע תמיכה בהקמת החומה שמבקש טראמפ להקים בגבול מקסיקו, שיצר המחלוקת הדיפלומטית ובמסגרתה זומן שגריר ישראל במקסיקו סיטי לשיחת הבהרה. כמו כן, שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, אמר כי "מקסיקו היא חברה של ישראל, וציוצו של ראש הממשלה על החומה אינו מובן. המעשה מרגיש תוקפני".

נתניהו התייחס לסוגייה בישיבת סיעת הליכוד, דחה את הטענות כי פגע ביחסים עם מקסיקו והציג גרסה אחרת לחילופי הדברים עם טראמפ על החומה. "הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים", אמר נתניהו. "הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי". לדבריו, "מזה – פרשנים עשו תיל-תילים בתקשורת".

עבדאללה מלך ירדן בכנס הביטחון במינכן, פברואר 2016. רויטרס
נפגש עם מייק פנס. עבדאללה/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נפגש אתמול עם עבדאללה מלך ירדן ושוחח עמו בין היתר על האפשרות להעברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים – צעד שלו מתנגדת ירדן בחריפות. על פי הודעת הבית הלבן, השניים שוחחו גם על המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), על המשבר בסוריה ועל המאמצים להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים. המלך עבדאללה לא צפוי להיפגש עם טראמפ, אך הנשיא צפוי לברך אותו בתפילה שתתקיים בחמישי בוושינגטון.

בהודעת הבית הלבן לאחר שיחת הטלפון בין נתניהו וטראמפ נמסר כי בהודעה הנשיא האמריקני "הדגיש שהשלום בין ישראל לפלסטינים יכול להיות מושג רק באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים, וכי ארצות הברית תעבוד עם יישראל כדי להתקדם לעבר מטרה זו".

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully