וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תלמידה אולצה להשתין בדלי – ותפוצה ב-1.3 מיליון דולר

כשביקשה תלמידה בת 14 מקליפורניה לצאת לשירותים באמצע השיעור, סירבה המורה ודרשה ממנה להטיל את מימיה בדלי. בתביעה שהגישה נגד בית הספר בטענה שהמקרה גרם לה נזק נפשי, הוחלט כי הנערה תפוצה

תלמידה אולצה להשתין בדלי ותפוצה ב-1.3 מיליון דולרים. google maps, צילום מסך
"התקרית השפיעה מאוד על חייה". בית הספר בסן דייגו/צילום מסך, google maps

תלמידה שנאלצה להטיל את מימייה בדלי לאחר שמורה לא אישרה לה לצאת לשירותים, תבעה את בית הספר וקיבלה פיצוי בסך 1.25 מיליון דולרים. בית המשפט העליון בסן דייגו שבארצות הברית צידד בתלמידה לשעבר, שתבעה את המורה על התקרית שאירעה בשנת 2012, שלדבריה גרמה לה לדיכאון והובילה אותה לניסיונות אובדניים. תלמיד שהיה נוכח בכיתה, טען כי המורה דחתה את בקשת התלמידה ללכת לשירותים לאחר שחלפה כחצי שעה מתחילת השיעור.

במקום לאפשר לתלמידה לצאת, המורה הורתה לה להשתמש בדלי שנמצא בחדר ציוד סמוך לכיתה, שם תוכל לרוקן אותו לכיור. "זה משהו שלא אמור לקרות לנערה בת 14 שרק הגיעה לתיכון", אמר בריאן ווטקינס, פרקליטה של התלמידה. "היא החליטה לספר את הסיפור המביך, שהשפיע מאוד על חייה, שכן היא עדיין מתמודדת עם קשיים בעקבותיו", הוסיף. לדבריו, התלמידה נאלצה לעבור לבית ספר אחר בשל בריונות ואף קיבלה טיפול להתמודדות עם פוסט-טראומה בשל התקרית.

מנגד, בית הספר טען שהמורה מעולם לא התכונה להביך את התלמידה והיא התכוונה למצוא פתרון למה שהיא החשיבה בטעות כ"מדיניות ללא הפסקות שירותים", כך טענו עורכי הדין שייצגו את בית הספר המחוזי של סן דייגו. "היא חשבה שזה היה רעיון טוב, אך זה הסתבר כשיפוט שגוי של המצב", הוסיפו.

מלבד הפיצויים, בית המשפט הורה לכסות את ההוצאות הרפואיות שנאמדו בכ-40 אלף דולרים. כמו כן, המורה פוטרה לאלתר מבית הספר, שהתנצל בפני התלמידה ואמה, ואף הבהיר למוריו שמותר להוציא תלמידים לשירותים. "אנחנו מאוכזבים ומבולבלים מגזר הדין ונשקול בשבועות הקרובים אם להגיש ערעור", אמרה דוברת בית הספר.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות נתניהו: ראש הממשלה נחקר בפעם השלישית במעונו שבירושלים
פעוט בן שנה וחודשיים מהצפון מת בבית החולים זיו בשל חיידק טורף
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully