וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגף משמאל: היריב החדש שמאיים על המשך שלטונה של מרקל

26.1.2017 / 14:45

מרטין שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמקורטית ונשיא הפרלמנט האירופי לשעבר, צמוד אליה בסקר חדש, שמונה חודשים לפני הבחירות. הקנצלרית, שמחפשת כהונה רביעית, מאותגרת גם על ידי הימין הקיצוני המתחזק בשל משבר הפליטים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(מרקל בכנס מפלגתה בשנה שעברה: "לאסור על לבישת בורקה")

מספר זהה של תושבים בגרמניה היה מצביע עבור המנהיג החדש של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מרטין שולץ ועבור אנגלה מרקל מהמפלגה השמרנית אילו הייתה מתקיימת הצבעה ישירה לתפקיד הקנצלר – כך עולה מסקר שפרסמה אתמול (רביעי) רשת ARD, שמונה חודשים לפני הבחירות הפדרליות שבהן תנסה מרקל לזכות בכהונה רביעית.

לפי הסקר, מרקל, מנהיגת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, ושולץ, שפרש בשבוע שעבר מראשות הפרלמנט האירופי כדי לשוב לזירה המקומית, זוכים ב-41% כל אחד. הקנצלרית איבדה 2% והמנהיג החדש של הסוציאל-דמוקרטים עלה ב-5% בהשוואה לסקר הקודם שנערך בחודש ספטמבר האחרון.

עוד על הבחירות בגרמניה
חדשות טובות למרקל: צניחה חדה במספר מבקשי המקלט שהגיעו למדינה
פוזלת ימינה: לפני שהיא מגנת אירופה, מרקל היא קודם כל פוליטיקאית

מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה, מרטין שולץ, 25 בינואר 2017. רויטרס
ימונה למנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בראשון. שולץ/רויטרס

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, החברה בקואליציה של מרקל, הודיעה ביום שלישי כי שולץ יהיה המועמד שלה בבחירות ויתחרה במרקל. זאת אחרי שמנהיג המפלגה זיגמר גבריאל, סגנה של מרקל, הודיע כי הוא מפנה את מקומו כדי להגדיל את סיכויי המפלגה בבחירות בספטמבר. שולץ ייבחר באופן רשמי לתפקיד ביום ראשון הקרוב.

כדי להנהיג את הממשלה הבאה, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית תצטרך לחבור למפלגות מרכז-שמאל נוספות, כמו הירוקים ו"דה לינקה", מפלגת השמאל הרדיקלי. מנגד, המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל עשויה לאבד מכוחה לטובת "אלטרנטיבה לגרמניה" מהימין הקיצוני, שניצלה את משבר המהגרים כדי לבסס את כוחה בפרלמנטים במדינות המחוז השונות. לפי הסקרים, היא צפויה לקבל לפחות 11% מהקולות, ובכך להיכנס לראשונה לבונדסטאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully