וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהואשם בקבלת שוחד: מצגר הוזמן לנאום בכנס על "כבוד הרבנות"

26.1.2017 / 10:34

הרב הראשי לשעבר, שהודה בעסקת טיעון בלקיחת שוחד של חמישה מיליון שקלים, הוזמן לנאום בכנס, בו ישתתפו גם שר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד. לדברי מארגני הכנס, הוא ביטל את השתתפותו

צלמים זמניים מורשים

הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר שהודה במסגרת עסקת טיעון בלקיחת שוחד בגובה של חמישה מיליון שקלים הוזמן לכנס על "כבודה של הרבנות בישראל". מצגר הוזמן לכנס בזמן שהתנהל נגדו הליך משפטי בו הואשם שקיבל שוחד בהיקף של כעשרה מיליון שקלים בעת שכיהן כרב הראשי בין השנים 2013-2003. מדובר ב"כנס רבני ישראל השמיני" המתקיים בשנים האחרונות במלון רמדה בירושלים, ועוסק בין היתר בנושאים הקשורים למשפט העברי וברבני הערים והתיישבות.

מצגר הוזמן לנאום בכנס עוד קודם שחתם על עסקת הטיעון, ואולם, בסביבתו הדגישו הבוקר כי הוא ביטל את השתתפותו. בכנס המדובר צפויים להשתתף גם שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, ח"כים ורבנים ידועים. רוב הפוליטיקאים אמרו כי לא ידעו על השתתפותו של הרב מצגר בכנס.

הארכת מעצרו של הרב יונה מצגר. נובמבר 2013. משה מזרחי, חדשות 24
"לא ראוי". מצגר/חדשות 24, משה מזרחי

הרב יוסף שלוש, יו"ר ארגון רבני ההתיישבות שהזמין את הרב מצגר לכנס אמר: "לרב יש זכויות רבות מתקופותו כרב הראשי לישראל, אי אפשר לקחת אותן ממנו. הרב הוזמן לפני חודשיים. הוא היה חשוד, אז מה? עד אתמול בלילה לא ידעתי כלום על עסקת הטיעון. הבוקר, הרב התקשר ואמר לי שהוא לא יגיע".

הרב רצון ערוסי, רבה של קריית אונו וחבר הרבנות הראשית, שאחראי על הכנס, אמר הבוקר בגל"צ כי הוא "חושב שזה לא ראוי. העובדה שאני נבוך מהזמנתו וזה שהוא לא הוזמן לכנסים שלי - מספיקה".

במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם מצגר עם הפרקליטות,
הוא יישא עונש של שלוש וחצי שנות מאסר. זו תהיה הפעם הראשונה שבה רב ראשי בישראל ירצה עונש מאחורי סורג ובריח. ההסדר שנחתם, יוצג בדיון הבא בפני שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, שיחליט אם לאשר אותו. במהלך החקירה והמשפט נגדו, נהגו של מצגר, חיים אייזנשטט, חתם על הסכם עד מדינה והעיד נגד הרב. כמו כן, בידי הפרקליטות היו גם האזנות סתר רבות המגבות את עמדתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully