וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עמונה מוכנים לחידוש המאבק – ומנסים להחזיר את הפעילים להר

26.1.2017 / 14:45

מטה המאבק בפינוי המאחז מקווה לראות את החממות והצריפים שנבנו בתחילתו מתמלאים שוב עד אפס מקום כבר בערב שבת הקרוב. הנתק בין התושבים לדרג הפוליטי מעמיק, כאשר הראשונים רואים בקריסת המתווה כבגידה. "האמון שנתנו היה מוטעה"

צילום: יותם רונן

"החתימה על המתווה והאמון שנתנו בפוליטיקאים היה מוטעה לחלוטין" – כך נכתב בהודעות שהופצו השבוע בידי תושבי מאחז עמונה, שנערכים כעת לחידוש המאבק, לפעילי ימין, לצד קריאה לפעילים לחזור למאחז ולהילחם נגד פינויו. ביום שלישי ירו תושבי עמונה את יריית הפתיחה לחידוש המאבק, במסגרת כנס חירום בהשתתפות רבנים ופעילי ימין.

המטרה המרכזית של התושבים היא להביא לפחות את אותה כמות של מפגינים למאחז כמו באלה שנערכו לפני החתימה על המתווה. תושבי המאחז קוראים לפעילים לעלות כבר במוצאי שבת לאזור, מחשש לפינוי בתחילת השבוע הבא. אולם, סיבוב קצר בעמונה מגלה כי הפעילים עדיין לא הגיעו, כצפוי, אך מטה המאבק נלחם כדי להחזירם – החממות והצריפים שנבנו בתחילת המאבק עדיין על ההר והתושבים מקווים שהם יתמלאו שוב עד אפס מקום.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה במליאה: הכנסת דחתה הקמת ועדה לחקירת אירועי אום אל-חיראן
נתניהו וליברמן אישרו בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון
תושבי עמונה חידשו את המאבק: "הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם"

הרב חיים דרוקמן נואם לצד אביחי בוארון יו"ר מטה עמונה במסיבת עיתונאים להודעה על חידוש מאבק עמונה, 24 בינואר 2017. TPS הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
המטרה המרכזית: להביא לאותה כמות מפגינים. תושבי עמונה מודיעים על חידוש המאבק/מערכת וואלה! NEWS, TPS הלל מאיר

יעד נוסף שעומד לנגד עיניהם של תושבי המאחז הוא קידום חוק ההסדרה, כולל סעיף עמונה, בטרם הגעת מועד הפינוי ב-8 בפברואר. אולם, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית וגם לתושבים ברור שאם עד יום שני הקרוב החוק לא יובא להצבעה במליאת הכנסת חקיקתו לא תתאפשר עד התאריך האחרון לפינוי.

בנקודה זו מתבהר הנתק בין התושבים לדרג הפוליטי. מבחינת הראשונים, הפרת התחייבותם של הפוליטיקאים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, היא לא פחות מבגידה. לדבריהם, בנט "ממשיך מספין לספין על גבנו ולאחר שהתעקש על עמונה וחוק ההסדרה, עכשיו הוא זנח אותנו ודילג לספין חדש – הפעם על סיפוח מעלה אדומים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הנתק בין התושבים לפוליטיקאים מעמיק. עמונה/ניב אהרונסון

רב המאחז יאיר פרנק מחה אמש במשך לילה שלם מול ביתו של שר החינוך ברעננה. בבוקר יצא אליו בנט והשניים שוחחו. "אמרתי לו שמרוב דאגה אני לא ישן כמה לילות ולכן הגעתי, ואולי הוא גם לא יישן", סיפר פרנק. לדבריו, "ניכר שהדברים השפיעו. אנחנו יודעים שליבו למען הארץ ותושבי עמונה ונקווה שהלב יתעורר והוא יעשה משהו כדי להציל את היישוב".

עוד הוסיף הרב פרנק כי שר החינוך הסביר לו את סוגיית האתיות בחוק ההסדרה, אך למרות זאת, אמר: "אני מתכוון להמשיך בשביתת השבת מדי לילה מול ביתו של השר עד שהיישוב ינצל. ברגע שהמדינה לא עמדה בהסכם וכלום לא קרה בשטח צריך לחזור לחוק ההסדרה כדי למנוע פינוי כל כך מטופש. אנו דורשים ממנו ומנתניהו לעשות מה שצריך כדי להציל את עמונה. עכשיו יש כבר ממשל חדש בארצות הברית ובמקום לדבר על סיפוח ובנייה שזה חשוב מאוד בעיניי, חשוב קודם למנוע הריסה מיותרת ולא מוצדקת ועד שזה יימנע, אני כאן".

בתוך כך, מתרחבת מחאה ברשתות החברתיות נגד השר בנט של תלמידי ישיבות ואולפנות ברחבי הארץ, שבמסגרתה מצולמים התלמידים מחזיקים שלטים שעליהם כתוב "בנט אכזבת ובגדול". במאחז בטוחים שהציבור איתם ומצפים לבואם של ההמונים כבר לאחר צאת השבת. השאלות הגדולות כעת הן, האם הציבור באמת איתם ויגיע בהמוניו, והאם מישהו מהפוליטיקאים שעמדו לצדם במשך תקופה ארוכה יחזור לתמוך במאבק?

שר החינוך נפתלי בנט במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
תלמידי ישיבות ואולפנות מוחים ברשתות החברתיות. בנט/נועם מושקוביץ

בית המשפט העליון נתן ביום שני האחרון צו ארעי עקב עתירת "יש דין" ובעלי הקרקע הפלסטינית במאחז עמונה, שמורה לא לבצע שום שינוי בשטח ולא לקדם את פירוק השותפות בשלוש החלקות על הר עמונה, שאליהם מתוכננת העתקת המאחז.

כך, המדינה לא תוכל לממש את ההסכם שנחתם מול התושבים במטרה לקיים פינוי ללא מאבק. בשבוע שעבר נודע לוואלה! NEWS כי יותר מ-20 תביעות בעלות הוגשו על שתיים מארבע החלקות שמיועדות למפוני המאחז, שעלולות לצמצם את השטח המיועד לתושבים ולהביא לקריסת המתווה.

במקביל, המנהל האזרחי כן ממשיך לקדם את תכנית פירוק השותפות בשלוש החלקות הנותרות על ההר, והבוקר אף פרסם את תכנית הבנייה בתקשורת כמחויב. זאת, תוך כדי מתן אפשרות להגיש התנגדויות לתוכנית במשך 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully