וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו לפגוע ביהודים ומהגרים: מבצע נרחב בגרמניה נגד הימין הקיצוני

25.1.2017 / 23:15

כ-200 שוטרים פשטו על דירות ברחבי המדינה ועצרו שני חשודים בתכנון מתקפות אלימות נגד הרשויות וגופים אחרים. הם קשורים לארגון קיצוני שאינו מכיר במדינה כיורשת הלגיטימית של המשטר הנאצי

שוטרים מחפשים אחרי אזרח סורי בעיר שמניץ, גרמניה, 8 באוקטובר 2016. רויטרס
מספר חברי הימין הקיצוני בגרמניה בעלייה/רויטרס

כ-200 שוטרים פשטו היום (רביעי) על דירות בשש מדינות מחוז ברחבי גרמניה כחלק ממבצע מעצרים של פעילי ימין קיצוני שתכננו מתקפות נגד כוחות הביטחון, יהודים ומבקשי מקלט – כך נמסר מהתביעה הכללית. הפשיטות כללו חיפושים בבתים של שישה אנשים שחשודים שהקימו קבוצה חדשה ובבית של אדם שביעי שחשוד כי סייע לקבוצה. שניים מהחשודים נעצרו ובמהלך הפשיטות נתפסו אמצעי לחימה ומטענים.

דובר של משרד המשפטים בברלין מסר כי המבצע מדגיש את נחישות הממשלה במאבק נגד פעילי ימין קיצונים, שמספרם ברחבי המדינה נמצא בעלייה. "זהו מסר חשוב לימין הקיצוני בגרמניה, שמצביע על נחישותנו במאבק נגד הקיצונים", אמר במסיבת עיתונאים של הממשלה. "מטרת המבצע היום הייתה להשיג ראיות להקמת הקבוצה, כמו גם לפעולות המתוכננות שלה ולאמצעים שימשו אותה".

לקריאה נוספת בנושא
בכיר במפלגת הימין הקיצוני בגרמניה: להפסיק לחוש אשמה מפשעי הנאצים
עם בקבוקים וקרשים: קרבות רחוב בין פעילי ימין לפליטים בגרמניה
גרמניה: שוטרים נפצעו קשה בפשיטה על דירתו של פעיל ימין קיצוני

החשודים תקשרו ביניהם דרך הרשתות החברתיות וככל הנראה החלו בתכנון מתקפות באביב האחרון. גורמים רשמיים אמרו כי הרשויות חיפשו אחרי אנשים הקשורים לתנועת "רייכסבורגר" - אזרחי הרייך – שמתנגדת לקיומה של המדינה ורואה בה יורשת לא לגיטימית לגרמניה הנאצית. שירות ביטחון הפנים של גרמניה החל לעקוב אחרי פעילות התנועה בנובמבר האחרון, אחרי שאחד מחבריה ירה למוות בשוטר במהלך פשיטה על ביתו.

הסוכנות הזהירה בשנה שעברה כי בעקבות הגעתם של כמיליון מהגרים למדינה, פעילי הימין הקיצוני – רבים מהם קשורים לארגונים אחרים באירופה ובארצות הברית – מוכנים להוציא לפועל תקיפות אלימות. לפי דובר משרד הפנים, מספר הפעילים החשודים העלולים לבצע תקיפות אלימות זינק ל-12,100 בשנה שעברה מ-11,800 ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully