וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים קטעו את נאום בנט: "הופכים אותנו לאוכלוסיה מוחלשת". צפו

דבריו של שר החינוך בוועידת השלטון המקומי וקק"ל הופסקו לדקות ארוכות, לאחר שמורים עובדי קבלן מפרויקט "היל"ה" לטיפול בנוער שנשר ממערכת החינוך התפרצו לעברו. "חלום העל שלנו הוא שנהיה כמו מורות רגילות", אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS

צילום: אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שמרית גולדשטיין

נאומו של שר החינוך נפתלי בנט בוועידת השלטון המקומי וקק"ל הבוקר (רביעי) נקטע לדקות ארוכות בעקבות מחאה של מורים. אנשי ההוראה, המשתתפים בפרויקט "היל"ה" (השלמת יסוד ולימודי השכלה) המטפל בבני נוער שנשרו ממערכת החינוך, התפרצו לדבריו של יו"ר הבית היהודי במחאה על תנאי העסקתם.

השר בנט עלה לנאום בוועידה, שנערכה בגני התערוכה בתל אביב, ונשא דברים על דוח מבצע "צוק איתן" שצפוי להתפרסם בקרוב. זמן קצר לאחר מכן צעקו לעברו ארבעה אנשי הוראה כי התנהלותו פוגעת בהם. "הופכים אותנו לאוכלוסיה מוחלשת", אמרה טלילה אילון, מורה בתכנית היל"ה שהוצאה בכוח מהדיון, בשיחה עם וואלה! NEWS.

"אנחנו לא יודעים אם נתחיל ללמד. אף אחד לא יודע מה יקרה בשנה הבאה - מפטרים מורים כל הזמן, לא נותנים לנו תוספות ותגמולים. משרד החינוך, שאחראי להשלמת השכלתם של נערים שנשרו ממערכת החינוך, הפריט אותנו", הוסיפה.

תכנית "היל"ה", שנועדה להוראת נוער בסיכון להשלמת בגרויות, מחילה חוק חינוך חובה על אלו שלא לומדים בבתי ספר. לעתים מדובר בחלופה למאסר בבתי כלא. התכנית הופעלה מראשיתה, בתחילת שנות ה-90, באמצעות זכיין. היא מלמדת כ-8,000 בני נוער בשנה - כשליש מכלל התלמידים שנשרו - בקבוצות קטנות של עד שישה תלמידים.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: אלו ה"יצירות המזרחיות" שיתווספו ללימודי הספרות
למניעת הדלפות: משרד החינוך יאבטח את מעטפות הבגרות בנשק חם
פער של 40%: בצהרונים של הרשויות המקומיות ההורים משלמים יותר

מורים מתכנית קידום הנוער היל"ה במשרד החינוך התפרצו לנאומו של השר בנט. מערכת וואלה! NEWS
"לא יודעים אם נתחיל ללמד". בנט בנאומו הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

המורים מועסקים בתנאים נחותים ביחס לאנשי הוראה במערכת החינוך הפורמלית - חלקם מקבל שכר לפי שעות "אפקטיביות", כלומר רק בעבור שעות פרונטליות, ללא תשלומים בחופשות ובחגים, או במקרים שבהם התלמידים לא הגיעו.

בינואר 2013 חתמו המורים, שהתאגדו בארגון "כוח לעובדים", על הסכם קיבוצי - הסכם ראשון מסוגו למורי קבלן. במסגרת ההסכם, קיבלו 1,600 מורים העובדים בפרויקט תוספת של 30% לשכרם, וכן הועברו מרבית המורים למסגרת העסקה שעתית. ואולם, שליש מהמורים עדיין מועסקים לפי "שעות אפקטיביות", ללא ביטחון תעסוקתי ואף חשופים לפיטורים שרירותיים. ביום ראשון הקרוב, 29 בינואר, צפויים המורים להשבית את מרכזי הלימוד במחאה על תנאיהם. "ארבעה חודשים לא קיבלנו משכורות", נמסר מ"כוח לעובדים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
"מי שזוכה במכרז זה מי שמציע את המחיר הכי נמוך. אם מחליפים קבלן, מפטרים את כולם ומעסיקים מחדש"

"אנחנו מצליחים להביא אותם ללמוד וזו ממש הדרך שלהם ללמוד ולצמצם את הפערים. אחת לכמה שנים מתפרסם מכרז שבו זוכה קבלן, ומי שזוכה בדרך כלל מי שמציע את המחיר הכי נמוך. אם מחליפים קבלן, מפטרים את כולם ומעסיקים מחדש. מקבלים אותך ולא מבטיחים לך כלום.

"הם לפעמים מקבצים הטרוגנית בגרויות מתלמידים שלא יודעים כלום עד מבחני הבגרות, ואי אפשר להצליח ככה. במעבר משנה לשנה לכל תלמיד נתפרת תכנית אישית ויש תנודות. צריך למשוך אותם באוזן. התנודתיות רבה והיא על חשבון המורות. השורה התחתונה היא שאנו מסתכלים על תנאי המורות למטה למעלה. חלום העל שלנו שנהיה כמו מורות רגילות. פנינו לשר החינוך באמצעות ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), וקיבלנו תשובה שלא מכירה בנו כמורות רגילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully