וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת אובמה נמחקת: טראמפ אישר בניית צינורות נפט שנויים במחלוקת

נשיא ארצות הברית חתם על צווים שמבטלים החלטות של קודמו בבית הלבן לעצור את הקמת צינור "קיסטון XL", היוצא מקנדה לטקסס, ואת הצינור העובר בשמורה של ילידים בדקוטה הצפונית. טראמפ: "זה יביא המון עבודות"

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

(בווידאו: טראמפ חתם על צו המורה על ביטול הסכם הסחר הטרנס-פסיפי, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (שלישי) על צווים שיאפשרו לקדם בנייה של שני צינורות נפט שנויים במחלוקת. במסגרת יומו הרביעי בבית הלבן, טראמפ ביטל את החלטותיו של קודמו בתפקיד ברק אובמה כחלק מהבטחותיו במהלך קמפיין הבחירות להקל על מגזר האנרגיה ולבטל תקנות סביבתיות מחמירות.

הנשיא הקודם עצר בסוף 2015 את בניית צינור "קיסטון XL", שאמור להוביל נפט גולמי מקנדה עד למזקקות הנמצאים לחופי טקסס. בסוף השנה שעברה החליט צבא ארצות הברית למצוא נתיב חלופי לצינור דקוטה, בעקבות מחאות נרחבות מצד שבטים ילידים שבשטחם במדינת דקוטה הצפונית אמור היה לעבור הצינור.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי חודשים של מאבק, הילידים בארה"ב ניצחו את ענקית הנפט
"טראמפ ביקש מראש ה-FBI החוקר את קשריו לרוסיה - הישאר בתפקיד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חותם על צווים להקמת צינורות נפט בדקוטה הצפונית, הבית הלבן, 24 בינואר 2017. רויטרס
סנדרס הבטיח "לעשות הכול". טראמפ עם הצווים החדשים, היום/רויטרס

בעת החתימה על הצו, אמר טראמפ: "זה משהו שהיה במחלוקת. אנחנו ננהל משא ומתן מחודש על כמה מהתנאים, ואם הם ירצו אולי נבנה את הצינור. זה יביא המון עבודות". המועמד בפריימריז הדמוקרטי, הסנאטור ברני סנדרס, הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבנות צינורות חדשים שיכבלו אותנו לשריפת דלקי מאובנים נוספים. אעשה הכול כדי לעצור את 'קיסטון XL' ואת צינור הנפט בדקוטה הצפונית (DAPL)".

בתחילת דצמבר דחה חיל ההנדסה את מתן האישורים הדרושים להנחת צינור הנפט בדקוטה הצפונית בשל החשש שהוא יזהם את מי השתייה בשמורה שבה חיים ילידים ויפגע באתרי מורשת החשובים להם. במסגרת הפרויקט, שהחל בשנת 2014 ושעלותו נאמדת בכ-3.7 מיליארד דולר, נמתח קו נפט ממדינת אילינוי ועד למדינת דקוטה הצפונית, מרחק של כ-1,800 קילומטר. כ-87% מן הפרויקט כבר הושלמו, אולם בשנה שעברה נעצרו העבודות סביב השמורה.

(עדכון ראשון: 17:45)

מחאה נגד הנחת צינור נפט בשמורה של ילדים בדקוטה הצפונית, ארה"ב, 4 בדצמבר 2016. AP
מחאת הילידים נגד הנחת צינור הנפט, בחודש שעבר/AP
הפגנה נגד הנחת צינור גז, דקוטה הצפונית, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הפגנה נגד הנחת צינורות הנפט בדקוטה, נובמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully