וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזק גדול": יו"ר ועד נמל חיפה נגד עובדי נמל אשדוד שערקו מההסתדרות

24.1.2017 / 18:39

היו"ר תקף את התנהלות העובדים שמנסים להעביר את הוועד כולו לייצוג בהסתדרות הלאומית: "חסרי ניסיון, יש לאחד את השורות מול המדינה". לטענתו, אין שחר לתלונות בדבר חוסר גיבוי מניסנקורן – "איש הגון"

צילום: ראובן קסטרו, שי מכלוף, עריכה: שמרית גולדשטיין ושניר דבוש

(בווידאו: ריאיון עם יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המודח, אלון חסן, בשבוע שעבר)

תשעה חברי ועד נמל אשדוד ערקו היום (שלישי) מהסתדרות העובדים החדשה, בראשותו של אבי ניסנקורן, להסתדרות הלאומית, בראשות יואב שמחי. זאת, במטרה להעביר את כלל עובדי הנמל לייצוג בארגון, ובמחאה על מה שהם מתארים כחוסר גיבוי של הוועד מצד ניסנקורן במשא ומתן מול המדינה על גיבושו של הסכם תחרות. לטענת העורקים, עד כה הצליחו לגייס את חתימותיהם של יותר מ-500 מעובדי הנמל. כדי שהוועד יוכל לעבור במלואו לייצוג בארגון עובדים אחר, עליהם להשיג כ-700 חתימות. יו"ר ועד נמל חיפה, מאיר תורג'מן, מתנגד למהלך ותוקף את העורקים. לטענתו, המהלך גורם "נזק גדול לנמל אשדוד ולעבודה המאורגנת".

בריאיון לוואלה! NEWS ביום חמישי האחרון, תקף בחריפות יו"ר ועד נמל אשדוד המודח אלון חסן את ניסנקורן, וטען כי ההסתדרות לא מגבה את ועדי העובדים בנמלים וכי ההנהלה פוגעת קשות בזכויות העובדים. בעקבות דבריו של חסן התפטרו ביום ראשון בבוקר שמונה מחברי הוועד והטיחו האשמות קשות בהנהלת ההסתדרות, בטענה כי אינה מגבה אותם.

עוד בוואלה! NEWS:
הותקפה מינית בידי פלסטינים בירושלים - ותוכר כנפגעת פעולות איבה
תחת אבטחה כבדה: דורס השוטר באום אל-חיראן הובא למנוחות בחורה
רב חרדי בכיר: הסיבה לתאונות הדרכים – נהיגת נשים ברכב

מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, יולי 2013. דרור עינב
מתנגד למהלך. תורג'מן/דרור עינב

מאיר תורג'מן, יו"ר ועד נמל חיפה, תקף היום את התנהלות הוועד בנמל אשדוד וטען כי היא גורמת נזק גדול לנמל אשדוד ולעבודה המאורגנת, נזק שמאוחר יותר יהיה קשה לתקן. לדבריו, "העובדים בעצם מוטים, הם לא מבינים שההסתדרות נתנה את האישור לשביתה, מי שעוצר את השביתות זה אך ורק נשיא בית הדין לעבודה בירושלים", אמר. לדבריו, זהו "המשבר הכי גדול שהיה אי פעם בהסתדרות".

"המהלך הזה של הוועד הוא טעות גדולה. ההסתדרות היא הגוף הגדול ביותר היום בישראל עם מספר העובדים המאוגדים הגדול ביותר. רוב האנשים לא יודעים מי זה ההסתדרות הלאומית", אמר תורג'מן. "אנחנו מנהלים את המאבק הזה מול המדינה כבר קרוב לשלוש שנים על רפורמת הנמלים, ומי שמוביל את הקו הזה לאורך כל הזמן הוא יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן - אדם ישר והגון, שתמיד פעל למען העובדים וכשהיה אפשר לשבות הוא היה מאפשר וכשאי אפשר היה לשבות הוא לא היה משבית", הוסיף.

לדבריו, העובדים באשדוד לא מבינים שההסתדרות אישרה את סכסוך העבודה, אך מי שעוצר את השביתה הוא בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. "נגיד שהם יעברו להסתדרות הלאומית, אז יאשרו להם סכסוך עבודה והם יגיעו לבית הדין הארצי בירושלים ואז ימצאו את עצמם תחת צו מניעה, ומה אז יהיה המצב? כמו עכשיו", אמר תורג'מן. "המהלך הזה מוביל לקרע בין ההסתדרות לוועד נמל אשדוד, במקום שכולנו נהיה כגוף אחד", הוסיף. לדבריו, "נוצר פה משבר אמון גדול, הם עושים טעות נוראית של חוסר ניסיון".

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"הוא לא זה שעוצר את השביתות". ניסנקורן/מגד גוזני

תורג'מן הדגיש כי בניגוד להתנהלות ועד אשדוד, בחיפה אין תכניות לעזוב את ההסתדרות. "הם עושים צעדים חסרי ניסיון וגורמים לנזק מאוד גדול. לאחד את השורות מחדש ייקח הרבה מאוד זמן, ובמיוחד לתקן את הנזק הזה", אמר. "הם בעצם אומרים: 'ההסתדרות לא ייצגה אותנו בדרך שהיא הייתה צריכה לייצג'. לא יודע אם מדובר באינטרסים אישיים אבל הם פשוט לא משופשפים, מדובר בוועדים חדשים ויש שם את שיטת העדר", הוסיף.

לדברי תורג'מן "פילוג לא יעזור עכשיו. זה מאבק קשה שעוד לא היה בנמלים. תמיד היינו רגילים לשביתה של יום יומיים, עכשיו נוצר מצב שמי שלא מאפשר לנו שביתה זה כבוד נשיא בית הדין לענייני עבודה. אנחנו, בניגוד אליהם, נפגשנו עם אבי ניסנקורן ואבי אדרי וביום שני ב-19:30 בערב נצא בהצהרה חדשה על יציאה לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully