וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בשבדיה: שלושה אנסו בת 18 - ותיעדו בשידור חי בפייסבוק

24.1.2017 / 8:35

משתמשים ברשת החברתית שנחשפו לתיעוד הקשה התקשרו למוקד המשטרה ודיווחו על האירוע. שלושה צעירים בני 18 עד 25 מהעיר אופסלה נעצרו בחשד למעשה. הסרטון הוסר מהרשת והמשטרה קראה לכל מי שיש בידו עותק של השידור להעביר אותו לידיה ולא להפיצו

עריכה:

(בווידאו: ארבעה בני נוער נעצרו בשיקגו לאחר ששידרו בפייסבוק התעללות בצעיר הסובל ממוגבלות)

שלושה בני אדם נעצרו אתמול (שני) בשבדיה בחשד שאנסו צעירה בת 18 ושידרו את המעשה בשידור חי בפייסבוק – כך הודיעה המשטרה המקומית. האירוע התרחש שלשום בעיר אופסלה, הנמצאת כ-70 קילומטרים מצפון לבירה שטוקהולם, ועורר סערה במדינה הנורדית. "האונס הקבוצתי שודר בשידור חי באחת הקבוצות בפייסבוק", מסרה המשטרה, שציינה כי כמה אנשים שנחשפו לשידור התקשרו למוקד החירום ודיווחו על האירוע.

לאחר קבלת הדיווחים, כך לפי הודעת המשטרה, פשטו שוטרים על אחת הדירות בעיר ואיתרו את שלושת החשודים – בני 18 עד 25, וכן את הצעירה שנאנסה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הסרטון הוסר מהרשת, והמשטרה קוראת לכל מי שיש בידו עותק של השידור להעביר אותו לידיה ולא להפיצו.

מדובר באירוע אחרון בשורה של מקרים המצביעים על הפן הבעייתי שבשירות השידור החי של הרשת החברתית. בחודשים האחרונים אירעו כמה מקרים שבהם שודרו ברשת מעשי אלימות, פשעים ואף התאבדויות. פייסבוק מאפשרת לכל משתמש לשדר סרטונים ישירות מהטלפון הנייד שלו, וקשה מאוד להטיל מגבלות ולפקח על השירות.

בתחילת החודש ארצות הברית סערה בעקבות מקרה שבו ארבעה נערים בשיקגו העבירו בשידור חי בפייסבוק חטיפה של אדם והתעללות בו. הקורבן, שעורו לבן, נחטף על ידי ארבעה צעירים שחורים, שכבלו אותו, חסמו את פיו בנייר דבק והכו אותו כשהם צועקים "פאק טראמפ!" ו-"פאק אנשים לבנים". הארבעה נעצרו.

לקריאה נוספת:
"פאק טראמפ!": ארבעה שחורים חטפו לבן בארה"ב - והתעללו בו לייב בפייסבוק
מזעזע: נערה מואשמת שצילמה ופירסמה בשידור חי את אונס חברתה

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully