וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הריסות בתים והחזקת גופת הנהג: שיבושי תנועה בכבישים 1 ו-6

שיירות של כלי רכב מהנגב ומהצפון משתתפות במחאה על הרס הבתים בקלנסווה ופינוי אום אל-חיראן, וברקע עתירת משפחתו של הנהג הדורס מהנגב לשחרר את גופתו. עומסים כבדים מורגשים בדרך לירושלים באזור מחלף ניצני עוז

עריכה: יאיר דניאל

שיבושי תנועה כבדים מורגשים היום (שני) בכבישים 1 ו-6 בעקבות מחאה של הציבור הערבי נגד הרס הבתים בכפר הבדואי אום אל-חיראן ובקלנסווה, וכן במחאה להשיב את גופתו של הנהג הדורס מהכפר הבדואי בנגב בשבוע שעבר במהלך הפינוי. היום בשעה 15:00 ידון בג"ץ בעתירה של משפחתו של יעקב אבו אל-קיעאן לשחרור גופתו.

עשרות כלי רכב ועליהם דגלי אש"ף נוסעים באיטיות בכמה מוקדים. הפקוקים מביניהם הם ממחלף ענבה ללטרון בכביש 1, ובאזור מחלף ניצני עוז בכביש 6.

נהגים במקום הביעו זעם על תפקוד שוטרי אגף התנועה. "איפה נשמע כדבר הזה? אופנועים של המשטרה מלווים שיירות עם דגלי פלסטין בכביש המרכזי של מדינת ישראל", תהו. "במקום שהשוטרים ירשמו דוחות ויורידו את הדגלים מהרכבים הם מלווים אותם", אמר אחד הנהגים. מהמשטרה נמסר בתגובה כי היא "מאפשרת ביצוע הפגנות ומחאות כפי המתחייב על פי חוק. מאז חתימת הסכמי אוסלו הנפת דגל פלסטין איננה בניגוד לחוק ועל כן אין מניעה לכך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיירת הרכבים בכביש 6/מערכת וואלה!, צילום מסך
שיירה של התנועה האיסלאמית במחאה על הריסת הבתים באום אל חיראן ובקלנסווה, שיבושי תנועה בכביש 6. ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
כביש 6, היום/צילום מסך, טוויטר

מאות רכבים יצאו הבוקר גם מאום אל-חיראן ומרהט, בדרכם לירושלים למחות נגד החזקת גופתו של אל-קיעאן, שנורה על ידי שוטרים בהפגנות בשבוע שעבר. "המטרה שלנו היא שכל עם ישראל ישמע את קולנו", אמר ראאד אבו אל-קיעאן, בן משפחתו של הנהג שדרס את השוטר, רס"ב ארז (עמדי) לוי, בהפגנה. "אנחנו משתתפים בצער המשפחה, אבל אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית".

"אנחנו דורשים את שחרור הגופה", אמר סלאמה אל-אטרש שמשתתף במחאה, "וגם שיבדקו מי הרג את השוטר ומי ירה על הרכב של מפקד יחידת המשטרה. אנחנו רוצים שהמדינה תפסיק להרוס בתים ותכיר בכפרים שלנו, ושתיפסק ההסתה נגד המגזר הבדואי".

שיבושי תנועה הורגשו בכביש 6 בעקבות הפגנה של אנשי התנועה האסלאמית נגד הריסת בתים. מערכת וואלה! NEWS
שיבושי התנועה בכביש 6/מערכת וואלה! NEWS
שיירה של התנועה האיסלאמית במחאה על הריסת הבתים באום אל חיראן ובקלנסווה, כביש 1, מחלף שער הגיא. ינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה,
שיבושי תנועה גם בשער הגיא/חטיבת דובר המשטרה

הח"כים עאידה תומא-סלימאן ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הביעו תמיכה בהפגנה וקראו לציבור לצאת נגד פעולות הממשלה והמשטרה. "אי אפשר לעבור בשקט על מה שהתרחש השבוע בכפר אום אל-חיראן, שם בוצע רצח נפשע, גזל של קרקעות ובמילים הכי פשוטות: גירוש ערבים להקמת יישוב יהודי, ומסע של שקר והסתה לטובת הון פוליטי שהוביל השר ארדן", אמר סלימאן.

"ההפגנה היום הינה המשך למחאה הלגיטימית של האוכלוסייה הערבית והכוחות הדמוקרטים נגד המדיניות הנפשעת של הריסת הבתים וההסתה. אנו דורשים לשחרר את גופת המחנך אבו אל-קיעאן לאלתר ולהתיר למנוח קבורה ראויה ולמשפחה אבל בכבוד. ההפגנה היום הנה צעד מבין רבים שהציבור הערבי והנהגתו יוזם עד מילוי הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית ולפטר את השר שלא רק לא מילא את תפקידו בשמירה על ביטחונם של האזרחים הערבים, אלא פעל להסתה נגדם".

ח"כ טיבי, שהשתתף בשיירת המכוניות, אמר כי הציבור הערבי נתון למתקפה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "אנחנו נוהרים ברכבים שלנו כדי לעצור את השנאה וההסתה, אנחנו נעים בהמונינו כדי לדרוש הכרה בכפר הלא מוכרים ולעצור את ההריסות ולדרוש הסדרה והרחבה. גם לנו מגיע", אמר.

בשבת הפגינו באזור ואדי ערה כ-4,500 בני אדם, במסגרת צעדי המחאה שעליהם החליטה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי עקב העימותים האלימים בין כוחות הביטחון ותושבי הכפר אום אל-חיראן שבפזורה הבדואית והריסת הבתים בכפר.

המפגינים החזיקו שלטים שעליהם נכתב: "די להרס הבתים, ממשלה פושעת" ו"לפטר את השר ארדן". המפגינים התרכזו בתוך הכפר ערערה ועומסי תנועה כבדים נרשמים באזור. בעקבות האירועים נחסם כביש 65 לזמן קצר, והמשטרה פינתה את המפגינים באלות ורימוני הלם.

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully