וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוענים נגד מחבלים: המשטרה תקים חטיבה חדשה נגד חדירות ממנהרות

22.1.2017 / 19:25

המפכ"ל חשף כי בקרוב יוכשרו מאות שוטרים תחת מג"ב למאבק בחוליות מחבלים שיכנסו לעומק שטח ישראל. הם יהיו מצוידים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אופנועים וטרקטורונים. בזמנים שבשגרה תשמש החטיבה לפעילות נגד יעדים מרכזיים של המשטרה

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

המשטרה תקים חטיבה ייעודית שתיתן מענה לחדירות מחבלים דרך מנהרות מרצועת עזה לשטח ישראל – כך חשף היום (ראשון) מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בתדרוך לעיתונאים. החטיבה, שתוקם תחת משמר הגבול ותכלול מאות שוטרים, תספק מענה למצב שבו חוליות מחבלים נכנסים לעומק שטח ישראל, מחוץ לתחום אחריותו של צה"ל.

במהלך תדרוך שקיים במטה הארצי של המשטרה, סיפר המפכ"ל כי שוטרי היחידה המיוחדת יהיו מצוידים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אופנועים, טרקטורונים וכלי רכב מהירים. מטרתם להתמודד עם תרחיש שבו חוליות מחבלים רכובים על אופנועים או על אמצעים אחרים מצליחים לחצות את שכבת ההגנה שמספקים כוחות צה"ל סביב הרצועה.

גם היום, אם יחדרו חוליות מחבלים לעומק ישראל, האחריות לתפעול המצב תהיה על המשטרה. עם זאת, בארגון הבינו כי כדי להתמודד עם התרחיש בצורה האפקטיבית ביותר, עליה להקצות כוחות מיוחדים למטרה, שיתמחו במשימה באופן ייעודי. בזמנים שבשגרה תופנה היחידה לפעילות השוטפת אחרי יעדים מרכזיים של המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
אל"מ הושעה מתפקידו לאחר שמרכבו נגנבו טלפון מסווג ומסמכים
התשובה הישראלית נגד נשק להשמדה המונית: מערכת החץ החדשה
רץ אל החיילים עם סכין - ונורה למוות: תיעוד ניסיון הפיגוע בטול כרם

כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
יתמחו במשימה באופן ייעודי. לוחמי מג"ב סמוך לקריית גת/ראובן קסטרו

באותו התדרוך, חשף אלשיך את נתוני הפשיעה והפעילות המשטרתית לשנת 2016. בשנה האחרונה אירעו בישראל 102 מקרי רצח – ירידה חדה בעשור האחרון. לשם השוואה, בשנת 2006 אירעו בישראל 147 מקרי רצח. לעומת זאת, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עלה משמעותית בשנה האחרונה – מ-376 ב-2016, לעומת 355 ב-2015.

לדברי המשטרה, עלייה חדה נרשמה גם במקרים של שוד קשישים ברחבי הארץ – 161 לעומת 47. עלייה נרשמה גם במקרי שוד של תחנות דלק עם 105 מקרים השנה לעומת 84 בשנה שעברה, ובנקים, עם 63 לעומת 46.

בשנת 2016 נפתחו 329,795 תיקי חקירה במשטרה, והגיעו 6,907,000 שיחות טלפון אל מוקד 100 מאזרחים. מרביתן היו מוצדקות, ואולם 8.5% מהן היו שיחות הטרדה, ו-15.6% שיחות לקבלת מידע שאינו קשור במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חשד לרצח אם את בנה, רחוב חטיבת גולני, עכו. ינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
ירידה במקרי הרצח בעשור האחרון. חוקרי משטרה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully