וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לארדואן: הפרלמנט אישר שינוי בשיטת המשטר - שיעלה למשאל עם

בשעת לילה מאוחרת אישר הפרלמנט הטורקי שבעה סעיפים חדשים לחוקה, במסגרת רפורמה שתרחיב את סמכויותיו של הנשיא. עם זאת, אישור החוק טעון במשאל עם במדינה, שצפוי להיערך באביב. ראש הממשלה: "בטוח שהעם יקבל החלטה נכונה"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: עימותים בפרלמנט הטורקי במהלך דיון על החוק, בשבוע שעבר)

הפרלמנט בטורקיה אישר הלילה (שבת) הצעת חוק להרחבת סמכויות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. במסגרת החוק תיערך רפורמה בחוקת המדינה, שתאפשר לארדואן למנות ולפטר שרי ממשלה, להשתלט על הנהגת המפלגה ולמעשה למשול עד 2029. עם זאת, כדי לאשר באופן סופי את השינויים תערוך המדינה למשאל עם בנושא, שצפוי להיערך באביב.

בפגישה מאוחרת בפרלמנט אושרו שבעה סעיפים חדשים לחוקה שהציעה מפלגת השלטון, מפלגת הצדק והפיתוח (AKP). 339 חברי פרלמנט תמכו בסעיפים החדשים, ו-142 התנגדו להם. ראש הממשלה בינאלי יילדרים חגג את תוצאות ההצבעה, ואמר כי "אל תטילו ספק בכך שהעם יעשה את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע לרפורמות בחוקה". לדבריו, "אזרחינו יגיעו לקלפי, ויצביעו עם הלב והראש שלהם, ויעשו את ההחלטה הטובה ביותר עבור טורקיה".

עוד בוואלה! NEWS:
איטליה: 16 אזרחי הונגריה, רובם בני נוער, נהרגו בתאונת אוטובוס
ראש ממשלת בריטניה הציגה את תכנית הברקזיט: "ההסכם יובא לפרלמנט"
טורקיה: נעצר המחבל מהפיגוע בליל השנה החדשה באיסטנבול

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן נואם בפני הפרלמנט הטורקי. רויטרס
יוכל להשתלט על המפלגה. ארדואן/רויטרס

מפלגת הצדק והפיתוח, הנתמכת בידי המפלגה הלאומנית MHP, נימקה את הרפורמה בחוקה בכך שהיא תביא להנהגה חזקה הדרושה כדי למנוע את חזרתן של ממשלות הקואליציה השבריריות בעבר. מפלגות האופוזיציה, CHP ו-HDP הפרו-כורדית, חוששות כי הרפורמה תוביל למשטר אוטוריטרי.

בשבוע שעבר פרצה קטטה בפרלמנט הטורקי במהלך דיון בנושא שהתלהט. מחוקקים ממפלגת השלטון וממפלגת האופוזיציה CHP דחפו זה את זה והחליפו מהלומות, במרכז אולם הפרלמנט המרכזי.

במהלך הדיון חברי מפלגת CHP התנגדו לכך שחברי AKP מצביעים מבלי להיכנס לתאים שהוקמו באולם כדי לאפשר הצבעה חשאית. מחוקק מ-CHP שצילם באמצעות הטלפון שלו את ההצבעה עורר את זעמם של עמיתיו מ-AKP והם ניסו לעצור אותו מלעשות זאת.

מריבה אלימה בפרלמנט התורכי , 12 בינואר 2017. AP
עימותים בפרלמנט במהלך דיון על החוק, בשבוע שעבר/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully