וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוחקים מורשת": נתפסה חוליית שודדי העתיקות הגדולה ביותר בצפון

19.1.2017 / 21:45

כחודש לאחר מעצר חוליה קטנה של שודדים, נתפסו במארב של רשות העתיקות ומג"ב 11 תושבי האזור כשהם חופרים באתר עתיקות בסמוך לצומת גולני. "בשל בצע כסף, השודדים הורסים את ההיסטוריה"

דוברות המשטרה

11 תושבי הצפון נתפסו השבוע בפעילות משותפת של פקחי רשות העתיקות ושל שוטרי משמר הגבול, כשהם חופרים באתר עתיקות בסמוך לצומת גולני שבגליל התחתון, על פי החשד בכוונה לשדוד כלי חרס עתיקים. החשודים נתפסו במהלך מארב של היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות ושל מג"ב, כשהם חופרים במערכת מסתור בחורבת משכנה, שהייתה כפר יהודי בתקופה הרומית. במקום נתפסו גם כלי חפירה רבים וגלאי מתכות משוכללים.

החשודים, תושבי הכפרים טורעאן, מנדא וביר אל-מכסור בשנות ה-50-30 לחייהם, נעצרו להמשך חקירה של משטרת ישראל, שבסיומה שוחררו למעצר בית. אם יורשעו, הם צפויים לקבל עונש של עד שלוש שנות מאסר בגין חפירה ללא רישיון, ועד חמש שנות מאסר על פגיעה בעתיקות. כמו כן, הם צפויים להידרש לשלם פיצוי בסך מאות אלפי שקלים על הנזק שגרמו.

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות ובנייה מחדש: צעדי המחאה של המגזר הערבי לפינוי הכפר הבדואי
אחרי ש"דן" הודיעה על קיצוץ לנהגים: חשש משיבושים בקווים
בצל ההטרדות המיניות: מחבר רוח צה"ל יגבש קוד אתי לשוטרים

חוליית שודדי עתיקות נעצרה בצפון: "התפיסה הגדולה ביותר באזור אי פעם". ספק 500
"אחד מהם ניסה להימלט". מעצר החשודים/ספק 500

"זו התפיסה הגדולה ביותר של שודדי עתיקות שהתרחשה אי פעם בצפון", סיפר ניר דיסטלפלד, פקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות. הוא פירט כי "תשעה מהחשודים נתפסו ממש במהלך חפירתם מתחת לפני הקרקע בתוך מערכת המסתור. שניים נוספים נתפסו מעל לפתח הכניסה למערכת תוך כדי ניסיון של אחד מהם להימלט".

לדבריו, "חוליות השודדים מחפשות בחללים תת-קרקעיים, הכוללים מערות קבורה ומערכות מסתור מסוג זה, כיוון שלדעתם במקומות אלו אפשר למצוא דברי ערך שהשתמרו מתחת לפני הקרקע במשך מאות ואלפי שנים". לטענתו של דיסטלפלד, "בשל בצע כסף השודדים הורסים את ההיסטוריה של כולנו ומוחקים חלקים חשובים מהמורשת הארכיאולוגית של הארץ".

מפקד הפעילות מטעם משמר הגבול הוסיף כי "מדובר בפעילות שהיא פרי שיתוף הפעולה בין מג"ב לרשות העתיקות. שילוב הכוחות והאמצעים מביא למיגור תופעת שוד העתיקות והרס ההיסטוריה והמורשת של ארץ ישראל". לדבריו, "אנו רואים חשיבות רבה בפעילויות בהן השוטרים מקבלים הזדמנות להגן ולשמור לא רק על מה שקיים עכשיו, אלא על מה שהתקיים לפני מאות שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully