וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למצע מפלגתו: לפיד נמנע מלנקוט עמדה בנוגע לחקירות נתניהו

19.1.2017 / 17:45

יו"ר יש עתיד הציג לפני שנתיים תכנית למלחמה בשחיתות, ובמצע המפלגה אף נכתב כי כל חבר ממשלה שייוחסו לו עבירות חמורות ייאלץ להתפטר. אך כשנשאל בריאיון לתקשורת זרה על כהונת נתניהו אם יוגש כתב אישום, השיב: "אאלץ לדחות תשובתי". לפיד: "כמובן שעליו להתפטר אם יואשם"

צילום: פראנס 24, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נמנע שלשום (שלישי) מלהצהיר כי אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו לפרוש או להתפטר לאלתר. זאת חרף העובדה כי במצע מפלגתו נכתב כי "במקרה בו מייחסות רשויות החוק לחבר ממשלה מעשי עבירה חמורים, בהודעה רשמית של מי שמוסמך להגיש כתב אישום, עליו להשעות את עצמו או להתפטר מתפקידו".

בריאיון לתקשורת הצרפתית נשאל לפיד כי, "אם יוגש נגד נתניהו כתב אישום, האם הוא יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה?". לפיד השיב כי "אאלץ לדחות את תשובתי לשאלה הזו כדי לראות תחילה אם יוגש נגדו כתב אישום, ואז אצטרך לבחון את הפרטים".

חקירת ראש הממשלה | סיקור מיוחד
תיק מוזס-נתניהו: עורך ynet לשעבר והשר אלקין מעידים במשטרה
סערה בעקבות הפרסום על יחסי ראש המוסד ומילצ'ן: "לפתוח בחקירה"
חשיפה: הקשר הסודי בין ראש המוסד לחשוד המרכזי ב"תיק 1000"

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"לפיד לעולם אינו תוקף את ראש הממשלה בחו"ל". נתניהו ולפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

את תכניתו למלחמה בשחיתות הציג לפיד בתחילת 2015 מחוץ לכלא מעשיהו. ואולם, גם בישיבת הסיעה האחרונה נמנע לפיד מלומר שאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא ייאלץ לפרוש מתפקידו. רק אחרי פניית וואלה! NEWS נמסר מלשכתו כי "מובן מאליו שאם יוגש כתב אישום, ראש הממשלה לא יוכל להמשיך בתפקידו". באשר לטענה כי לא השיב כך בריאיון שהעניק לתקשורת הצרפתית, אמרו: "לפיד לעולם אינו תוקף את ראש הממשלה בחו"ל".

זו אינה הפעם הראשונה שבה לפיד נמנע מלנקוט עמדה נחרצת. גם בזמן שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עמד למשפט, לפיד נזהר מלמתוח עליו ביקורת וזאת על אף המעשים החמורים שהיו מיוחסים לו ובהם הורשע. עם זאת, על אריה דרעי, שהורשע בעבר על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, ריצה את עונשו וסיים את תקופת הקלון, אמר: "אני אשקם אותך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השר אריה דרעי, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"אני אשקם אותך". דרעי/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully