וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הקשר הסודי בין ראש המוסד לחשוד המרכזי ב"תיק 1000"

18.1.2017 / 14:51

מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, מעלה כי משנת 2005 נפגש כהן עשרות פעמים עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, בארץ ובחו"ל, ונמנה עם מעגל החברים הקרוב של מי שחשוד במתן טובות הנאה לנתניהו. בימים אלה נבדק אם כהן קיבל טובות הנאה מג'יימס פאקר - חשוד מרכזי נוסף ב"תיק 1000"

עריכה: ניר חן

איש העסקים ארנון מילצ'ן, החשוד העיקרי במתן טובות הנאה לבני הזוג נתניהו ב"תיק 1000", ניהל בשנים האחרונות קשר ישיר וקרוב גם עם ראש המוסד, יוסי כהן. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, עולה כי משנת 2005 נפגשו השניים עשרות פעמים בארץ ובחו"ל, כשמילצ'ן נמנה עם מעגל החברים הקרוב ביותר לראש המוסד.

מילצ'ן, שנחשב לאחד הישראלים העשירים בעולם, חשוד שהעביר לבני הזוג נתניהו טובות הנאה בדמות סיגרים ואלכוהול, בסך יותר מ-400 אלף שקלים. החשבוניות שמתעדות את הרכישות לטובת הזוג נתניהו, התגלו בחיפוש שנערך במשרדיו של מפיק הקולנוע הישראלי, שגם פעל בעבר בשירות קהיליות המודיעין בישראל. נתניהו אינו הפוליטיקאי היחיד שטיפח עמו קשרי חברות קרובים, וכמוהו גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

ראש ממשלה תחת חקירה - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
פרשת נתניהו-מוזס: העיתונאי אבי רצון מוסר עדות במשרדי להב 433
פרשת המתנות: יאיר נתניהו מסר עדות במשך יותר מארבע שעות
מנדלבליט: "נגבו עשרות עדויות; נשקול לפרסם את ההקלטות"

יוסי כהן וארנון מילצ'ן. GETTYIMAGES, נועם מושקוביץ
ראש המוסד נמנה על מעגל החברים הקרוב של איש העסקים החשוד במתן טובות הנאה. כהן ומילצ'ן/נועם מושקוביץ, GETTYIMAGES
כהן נסע פעמים רבות ללוס אנג'לס, בשליחות ראש המוסד דאז מאיר דגן, כדי לקדם הפקת סרט עם מילצ'ן

אלא שכעת מתברר כי מעגל החברים של מילצ'ן לא מסתיים במשכן הכנסת, וכולל גם את הדמות הרגישה ביותר בקהילת המודיעין הישראלית. מהמידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, עשרות הנסיעות והמפגשים בין השניים החלו כבר בשנת 2005, ובמהלכם כהן אף נסע פעמים רבות ללוס אנג'לס בשליחות ראש המוסד דאז, מאיר דגן, במטרה לקדם עם מילצ'ן יוזמה להפקת סרט על המוסד.

הקשר בין כהן למילצ'ן טופח במהלך השנים, אלא שמעגל חבריו של ראש המוסד עם אנשי עסקים לא מסתכם במילצ'ן. בימים אלה בודקת הפרקליטות מידע שלפיו ראש המוסד, בימיו כראש המועצה לביטחון לאומי, קיבל כרטיסים להופעה ואירוח בבית מלון מהמיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר - חשוד נוסף במתן טובות הנאה לנתניהו ב"תיק 1000".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
גם אולמרט ולפיד נהנו מחברותו של המיליארדר הישראלי. נתניהו ומילצ'ן/GettyImages

במקביל, היום נחשף בעיתון "הארץ" כי מילצ'ן ופאקר ניסו לגייס את כהן להיות שותף בחברת אבטחת סייבר. על פי הדיווח, מילצ'ן ופאקר יזמו הקמת חברה חדשה, לאחר שותפותם בחברת "בלו סקיי אינטרנשיונל" (BSI), שהוקמה על ידי מילצ'ן בסוף שנת 2008 והושקעה על ידי פאקר ב-15 מיליון דולרים.

לשם כך, על פי הדיווח, הם ניסו לגייס את ראש המוסד כשותף בתקופה שלאחר שכהן מונה ליועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנת 2015. המגעים בין הצדדים לא הבשילו לכדי הסכם, אולם המגעים בין הצדדים נמצאים בבחינה. עוד דווח כי חברת BSI העסיקה בעבר את דן דגן, בנו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, בזמן שכיהן בתפקיד.

יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
סדרת ביקורים אצל מילצ'ן בלוס אנג'לס במטרה לקדם סרט. ראש המוסד, יוסי כהן/ראובן קסטרו

לאחרונה פורסם בתכנית "עובדה" כי בשעות שקדמו להודעה על מינויו של כהן לראש המוסד, זו שהלכה והתעכבה, התקשר ראש הממשלה למועמד השני לתפקיד - נ', סגן ראש המוסד - ושאל אותו אם יהיה נאמן לו. נ', כך סיפרו מקורביו לעובדה, נדהם משאלת נתניהו וענה שיעשה כמיטב יכולתו לשרת את המדינה. לבסוף נבחר לתפקיד כהן, המקורב לבני הזוג נתניהו וכעת מתברר שגם לחברם הקרוב, ארנון מילצ'ן.

הממשלה תאשר צו חיסיון חדש

על רקע הדברים, עיתון הארץ פרסם בשבוע שעבר כי הממשלה תאשר צו חיסיון חדש, על פיו כל מי שיאסוף או יפרסם מידע על אנשי המוסד או על מי שפעל מטעמו בעבר או בהווה, יעמוד לדין ועשוי לרצות עד 15 שנות מאסר. נוסח ההחלטה הופץ לשרים, שיוכלו להגיש עליה השגות תוך שבעה ימים. אם לא יעשו כן, ההחלטה תתקבל ללא דיון.

לפי נוסח ההחלטה, הממשלה תוציא צו חיסיון באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת על פרטי חיילים ששירתו במוסד, עובדי שירות לאומי במוסד, אנשים שעבדו מטעם המוסד וספקים של השירות. כמו כן, ייאסר פרסום פרטים אישיים של עובדים בעבר או בהווה, מקום מגוריהם, פרטים על בני משפחותיהם ומתקנים המשמשים את השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully