וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל לשלושה שבועות: הממשלה אישרה העברת הסמכויות בין איזנקוט לסגנו

לאור אשפוזו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט לצורך הליך רפואי, מונה סגנו האלוף גולן למלא את מקומו לתקופה של 18 יום. ההחלטה אושרה בתום משאל טלפוני בין שרי הממשלה. צה"ל: איזנקוט ישוב לפקד עם שחרורו מבית החולים

טקס מינוי אלוף פיקוד צפון חדש, יאיר גולן במקום האלוף היוצא גדי אייזנקוט, יולי 2011. דובר צה"ל
איזנקוט וגולן/דובר צה"ל

הממשלה אישרה אמש (רביעי) את מינויו של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן לממלא מקומו של הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט לכשלושה שבועות, בזמן שהאחרון עובר הליך רפואי. ההחלטה אושרה בתום משאל טלפוני בין השרים. זאת, אחר שמוקדם יותר השבוע נודע שאיזנקוט יידרש להליך רפואי שכרוך באשפוז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לכמה ימים.

אלוף גולן יקבל את כל סמכויותיו של איזנקוט עד תום תקופת אשפוזו, שהחלה היום, כך עדכן דובר צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל איזנקוט יאושפז להליך רפואי לכמה ימים; סגנו האלוף גולן יחליפו
ליברמן החליט להאריך את כהונת איזנקוט בשנה: "רמטכ"ל מוערך"

בצה"ל אמרו כי הבעיה הרפואית התגלתה אצל רא"ל איזנקוט לפני חודשיים, והוחלט כעת לבצע בו את ההליך הרפואי. עוד מסרו כי לאחר ההליך צפוי רא"ל איזנקוט לשוב לשגרה. בצה"ל הדגישו כי איזנקוט מתפקד כרגיל ולאחר ההליך הוא יחזור ויפקד על הצבא.

ב-2014 פונה איזנקוט, אז סגן הרמטכ"ל, לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שחש ברע. בתום סדרת בדיקות, הוא שוחרר לאחר יממה לביתו. הוא הגיע לבית החולים כשהוא מלווה בגורמי רפואה של צה"ל. בתום מיון ראשוני עבר סגן הרמטכ"ל סדרה של בדיקות אשר בסופן הוחלט כי הוא יישאר להשגחה, כדי לעקוב אחר המדדים הרפואיים שלו.

ליברמן החליט להאריך את כהונת איזנקוט בשנה

אתמול הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן על החלטתו להאריך את כהונתו של איזנקוט בשנה נוספת, כך שכהונתו תימשך ארבע שנים. ההחלטה, שהתקבלה לאחר התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תובא לאישור הממשלה ב-29 בינואר. איזנקוט נכנס לתפקידו באופן רשמי בפברואר 2015, במקומו של רא"ל במיל' בני גנץ. לפיכך, צפוי להמשיך בתפקידו עד 2019.

"איזנקוט הוא רמטכ"ל מוערך המוביל את הצבא בהצלחה ובמקצועיות רבה", אמר ליברמן. "שיתוף הפעולה הפורה בעבודה עמו יאפשר להמשיך לקדם תכניות, להכין את צה"ל לאתגרים העומדים בפניו ולחזק את ביטחון ישראל".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר כי הוא "מברך על ההחלטה החשובה והנכונה של שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהסכמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בשנה נוספת". עוד הוסיף הרצוג כי זוהי "החלטה נכונה, על האדם הנכון ובזמן הנכון".

(עדכון ראשון: 9:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully