וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניאופלפה דולנדטראמפי: החרק החדש שזכה להיקרא על שמו של טראמפ

נשיא ארה"ב זכה בכבוד, אחרי שמין לא-מוכר של עש התגלה בקליפורניה. המטרה היא לעורר מודעות לסכנות נשקפות למינים שונים בשל פיתוח עירוני מואץ. "חשוב לשמור על בתי הגידול השבריריים שעדיין מכילים מינים לא-מוכרים"

עריכת וידאו: רן צימט, עיצוב גראפי: אביחי ברוך

עוד בטרם הושבע לנשיא ה-45 של ארצות הברית, דונלד טראמפ זכה בכך שעל שמו ייקרא מין חדש. ניאופלפה דולנדטראמפי הוא שמו של מין של עש, שתואר בפעם הראשונה על ידי החוקר וזריק נזרי בגיליון האחרון של המגזין המדעי "זוקיז". החרק, שהתגלה באוסף במוזיאון בוהרט לאנטימולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, מזכיר בקשקשיו את תסרוקתו של טראמפ.

אחרי הכבוד שלו זכה הנשיא הנבחר, שמפקפק בהתחממות הגלובלית ואינו תומך נלהב בהגנה על הסביבה, מקווה החוקר כי זה יסייע במאמצי השימור של המין החדש, שנתון בסכנת הכחדה בשל פיתוח עירוני מואץ בדרום קליפורניה. "גילויו באזור המאוכלס בצפיפות שנחשב לידוע היטב למדע מדגיש את החשיבות בשימור בתי הגידול השבריריים שעדיין מכילים מינים לא-מוכרים", אמר.

בחודש שעבר נקרא על שמו של הנשיא היוצא ברק אובמה דג החי במימיה של שמורה ימית מצפון-מערב להוואי, שהורחבה על ידיו והפכה לשמורה הימית הגדולה ביותר בעולם. זהו המין התשיעי שנקרא על שמו של הנשיא שהשקיע משאבים רבים בשימור הסביבה ובקידום הסכם האקלים.

עוד ידיעות מהעולם
המהלך הדרמטי האחרון של אובמה - שאותו טראמפ לא יוכל לבטל
שורת רעידות אדמה חזקות פקדו את איטליה; המטרו ברומא פונה
בכיר במפלגת הימין הקיצוני בגרמניה: להפסיק לחוש אשמה מפשעי הנאצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמיון מצמרר. מין העש החדש וטראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully