וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה הפציץ בשוגג מחנה פליטים; עשרות בני אדם נהרגו

לפי ארגון "רופאים ללא גבולות", לפחות 52 עקורים נהרגו בהפצצה בצפון-מזרח המדינה, ואילו גורם בממשל המקומי קבע את מניין ההרוגים במאה. הממשל המקומי הכריז על מצב חירום. "מתקפה מזעזעת על אנשים שכבר נמלטו מאלימות קשה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 52 בני אדם נהרגו היום (שלישי) וכ-120 נוספים נפצעו בהפצצה של צבא ניגריה על מחנה פליטים בעיירה ראן, בצפון-מזרח ניגריה – כך נמסר מארגון הסיוע "רופאים ללא גבולות". גורם רשמי מקומי מסר לסוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי כי מניין ההרוגים הוא יותר ממאה.

הצלב האדום מסר כי שישה מאנשיו נהרגו בהפצצה ו-13 נוספים נפצעו. מחיל האוויר הניגרי נמסר כי טייסיו הפציצו בשוגג את מחנה הפליטים, שבו חיים כ-25 אלף ניגרים שנעקרו מבתיהם, בעקבות מידע שהתקבל על כך שלוחמי הארגון האסלאמיסטי בוקו חראם נמצאים באזור.

"איכשהו כמה אזרחים נהרגו", הבהיר המפקד המחוזי גנרל לאקי אירבור, שאישר כי ההפצצה אירעה בשטחה של מדינת בורנו, הסמוכה לגבול קמרון. לדבריו, בשיחה עם עיתונאים בבירת המחוז מידוגורי, "טרם הצלחנו לקבוע את מספר בני האדם שנהרגו במתקפה האווירית". הוא הוסיף כי "אזרחים רבים, כולל עובדים של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ושל הצלב האדום נפגעו".

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה ממשיך לרוקן את גואנטנמו: עשרה עצירים הועברו לעומאן
טורקיה: נעצר המחבל מהפיגוע בליל השנה החדשה באיסטנבול
קירגיזסטן: 32 הרוגים בהתרסקות מטוס מטען טורקי סמוך לבירה

הפצצה של צבא ניגריה על מחנה פליטים במדינת בורנו, 17 בינואר 2017. רופאים ללא גבולות, אתר רשמי
"מתקפה נרחבת ובלתי-מתקבלת על הדעת". זירת ההפצצה במדינת בורנו, היום/אתר רשמי, רופאים ללא גבולות
הפצצה של צבא ניגריה על מחנה פליטים במדינת בורנו, 17 בינואר 2017. רויטרס
זירת ההפצצה, היום/רויטרס

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי מסר בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על כך שחיל האוויר, הפועל למיגור בוקו חראם, הפציץ בטעות קהילה אזרחית בראן, במדינת בורנו". לדבריו, "הממשלה הפדרלית תמשיך לתמוך באופן מלא בממשלת מדינת בורנו בהתמודדות עם המצב ובטיפול בקורבנות".

מושל בורנו קשים שטימה הורה למשרד הבריאות המחוזי לפעול בכוננות חירום ולהיערך לקליטת הנפגעים בבתי החולים במידוגורי ובערים נוספות. הוא הוסיף בהודעה רשמית כי הצלב האדום והסהר האדום החלו לפנות את הנפגעים במסוקים, וכי אנשי רופאים ללא גבולות פועלים לטיפול בנפגעים בשטח.

אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", במשכן הנשיא, אבוג'ה, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
הנשיא בוהארי עם אחת מהנערות שנמלטו משבי בוקו חראם, בחודש מאי האחרון/רויטרס

הוא סירב לנקוב במניין ההרוגים, והוסיף: "לבי עם משפחות הנפגעים. אני קורא לאזרחים להתפלל למען נשמותיהם של ההרוגים ולהחלמתם המהירה של הפצועים. לדברי המושל שטימה, "אנו מצפים למידע רשמי מהצבא בנוגע למה שאירע. כעת, המיקוד חייב להיות על פינוי הפצועים ועל אספקת שירותי רפואת חירום". צבא ניגריה התחייב בהודעה רשמית לחקור את המקרה ולעדכן את משפחות הנפגעים.

רופאים ללא גבולות גינה את ההפצצה. מנהל המבצעים של הארגון הבינלאומי, ד"ר ז'אן-קלמנט קברול, טען כי "המתקפה הנרחבת הזאת על אנשים פגיעים, שכבר נמלטו בשל האלימות הקשה, היא מזעזעת ובלתי-מתקבלת על הדעת". הוא הוסיף כי "יש להתייחס בכבוד לבטיחותם של האזרחים. אנו קוראים לכל הצדדים לאפשר את פינוי הפצועים באוויר ועל הקרקע".

תגובתו של הנשיא בוהארי בטוויטר:

הודעתו של מושל בורנו:

בסוף החודש שעבר הכריז הנשיא בוהארי, שאחת מהתחייבויותיו המרכזיות בקמפיין הבחירות לנשיאות לפני כשנתיים הייתה לחסל את בוקו חראם, כי הצבא הדף את לוחמי הארגון ממעוזם האחרון, ביער סמביסה שבמדינת בורנו. "אני רוצה לשבח את הנחישות, את האומץ ואת התעוזה של הכוחות בריסוק השאריות של לוחמי בוקו חראם", אמר בוהארי עם שחרורו של היער, ששם על פי ההערכות הוחזקו חלק מהנערות שנחטפו מהעיירה צ'יבוק ב-2014.

עם זאת, בשבועות האחרונים לוחמי בוקו חראם הגבירו את פעילותם, עם סיומה של העונה הגשומה בחלק זה של המדינה, שאפשר להם להתקדם בקלות ולתקוף באזורים נוספים, ואנשי הארגון עדיין מוציאים לפועל פיגועי התאבדות קטלניים בצפון-מזרח המדינה ובקמרון וניז'ר השכנות. לפי ההערכות, יותר מ-15 אלף איש נהרגו ויותר משני מיליון נעקרו מבתיהם מאז החל בוקו חראם במרד המזוין למען הקמת מדינת הלכה אסלאמית לפני כשבע שנים.

הפצצה של צבא ניגריה על מחנה פליטים במדינת בורנו, 17 בינואר 2017. רויטרס
נפגעים בזירת ההפצצה במחנה הפליטים בראן/רויטרס
הפצצה של צבא ניגריה על מחנה פליטים במדינת בורנו, 17 בינואר 2017. רויטרס
גופות במחנה הפליטים בראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully