וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 שנה אחרי שנפתח: "המופע הגדול ביותר בכדור הארץ" מפסיק הופעותיו

15.1.2017 / 21:00

קרקס "האחים רינגלינג", שהחל לפעול בשנת 1871, ייסגר במאי. לדברי מנכ"ל החברה המפעילה אותו, "היום כבר אי אפשר לגרום לילד בן שלוש לשבת למשך 12 דקות". סיבה נוספת לסגירה: הפסקת מופעי הפילים עקב ביקורת של ארגוני זכויות בעלי חיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

146 שנה לאחר שפתח את שעריו לראשונה, קרקס "האחים רינגלינג" האמריקני יפסיק את הופעותיו בחודש מאי הקרוב. מנכ"ל חברת "פלד בידור" המפעילה את הקרקס, קנת' פלד, אמר הלילה (ראשון) בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההחלטה לא הייתה קלה וכי לא ניתן לתלות אותה בסיבה אחת. לדבריו, בין הגורמים שהביאו להחלטה על סגירת שערי הקרקס, שקודם תחת הסיסמה "המופע הגדול ביותר על כדור הארץ", היו עלויות התפעול הגבוהות, המספרים הפוחתים של קהל שהגיע להופעות והמאבקים עם ארגוני זכויות בעלי חיים.

"זו הייתה החלטה קשה מאוד עבורי ועבור משפחתי", אמר פלד, שהחברה המשפחתית בבעלותו קנתה את הזכויות לקרקס בשנת 1967. את ההודעה על ההחלטה מסרו מנהלי הקרקס לעובדיו לאחר שתי הופעות במיאמי ובאורלנדו שבמדינת פלורידה, שנערכו הלילה. עד לחודש מאי מתוכננות 30 הופעות נוספות עבור שני צוותי המופעים של הקרקס.

בשנת 1871 החל פיניאס טיילור בארנום להופיע בערים ברחבי ארצות הברית עם מופעי חיות, להטוטנים ואנשים "חריגים". אל בארנום חברו חמשת האחים רינגלינג וכך נוצר הקרקס המודרני שזוהה עם המותג של החברה.

עוד בוואלה! NEWS:
בלגיה: שלושה חשודים נעצרו בפשיטת כוחות לוחמה בטרור בבריסל
בייג'ינג משיבה לטראמפ: "עיקרון 'סין האחת' לא פתוח למשא ומתן"
לעיני הילדים: הרוג בהתרסקות במהלך מטס ראווה בתאילנד

קרקס האחים רינגלינג בארה"ב מפסיק להופיע אחרי 146 שנה. אי-פי, AP
"ההחלטה לא הייתה קלה". הקרקס בימיו הטובים/AP, אי-פי

לדברי פלד המתחרה העיקרי של הקרקס היה פשוט הזמן. בכך הוא מתייחס הן לצורך להעביר את המופעים ממקום למקום באמצעות רכבת והן לקשב ההולך והפוחת של הקהל. כשמשפחתו רכשה את השליטה על הקרקס לפני כ-50 שנה היה אורך המופע הכולל כשלוש שעות. היום הוא נמשך שעתיים ושבע דקות, כשהקטע הארוך ביותר המוצג נמשך 12 דקות. "נסו לגרום לילד בן שלוש או ארבע לשבת במקום למשך 12 דקות", אמר פלד בעוקצנות.

גורם נוסף שהזכיר פלד בהחלטה על סגירת המופעים הוא הביקורת הגוברת מצד פעילים למען זכויות בעלי חיים – שהיו בתחילה אחת הסיבות המרכזיות לכך שהקהל הגיע לצפות במופעים. בחודש מאי האחרון החליטה הנהלת הקרקס להפסיק את מופעי הפילים בצל הביקורת הזו. נתוני מכירת הכרטיסים מעידים על כך שלאחר שהוכרז על הצעד חלה צניחה דרמטית בביקוש למופעי הקרקס. לדבריו בתו של פלד, ג'ולייט, מנהלת התפעול הראשית בחברה, ההנהלה עומדת מאחורי ההחלטה. עתה, עם סגירת הקרקס, יימסרו בעלי החיים שנותרו חלק מהמופע – גמלים, חמורים, אלפקות, נמרים ואריות - למעונות הולמים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קרקס האחים רינגלינג בארה"ב מפסיק להופיע אחרי 146 שנה. אי-פי, AP
מופעי הפילים היו אחד ממוקדי המשיכה של הקהל/AP, אי-פי
קרקס האחים רינגלינג בארה"ב מפסיק להופיע אחרי 146 שנה. אי-פי, AP
30 הופעות אחרונות. ליצן בקרקס "האחים רינגלינג"/AP, אי-פי

כ-500 עובדים מועסקים בקרקס, חלקם יוצבו במופעים אחרים שמפיקה החברה, אך רובם ישארו ללא עבודה. חלק מהעובדים אף מתגוררים בקרונועים השייכים לקרקס, והחברה מסרה כי תדאג לסייע גם להם בפתרונות מגורים חדשים.

בשנים האחרונות ניסה הקרקס להישאר רלוונטי וגייס מנחה אפרו-אמריקני ראשון, ולאחר מכן גם מנחה אישה ראשונה. בנוסף, השיקו בקרקס אפליקציה שהופכת את חוויית הצפייה במופע לאינטראקטיבית. "ניסינו את כל הדברים האלה כדי לראות מה יעבוד, והשקענו בהם כסף רב, אך לא מצאנו את הנוסחה שתעבוד", אמר פלד.

פ.ט. בארנום, מייסד קרקס האחים רינגלינג הסוגר את שעריו לאחר 146 שנה. אי-פי, AP
מייסד הקרקס, פ.ט. בארנום/AP, אי-פי
קרקס האחים רינגלינג בארה"ב מפסיק להופיע אחרי 146 שנה. אי-פי, AP
"ניסינו להישאר רלוונטיים". מופע קרקס "האחים רינגלינג"/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully