וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נציגי מועצת יש"ע הוזמנו להשבעת נשיא ארה"ב

13.1.2017 / 13:12

עוד בטרם נכנס טראמפ לבית הלבן, הוא כבר עשה היסטוריה והזמין את נציגי המתנחלים להשבעתו בשבוע הבא. "זה הפתיע אותנו", הבהיר סמנכ"ל המועצה, שהוסיף: "אנחנו מצפים לרוח חדשה שתנשב כלפי ההתיישבות וירושלים במסדרונות הבית הלבן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ, לפני כשבועיים: "אנחנו חייבים להגן על ישראל")

בעוד שבוע יושבע בוושינגטון נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד, ובשבוע האחרון קיבלה מועצת יש"ע – לראשונה מאז הקמתה בתחילת שנות ה-80 – הזמנה לשלוח נציגים לאירוע הרשמי. יגאל דילמוני, סגן מנכ"ל מועצת יש"ע, סיפר: "זה הפתיע אותנו, כי זו הפעם הראשונה שזה קורה". את המועצה ייצגו ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ויו"ר מועצת אפרת עודד רביבו, המכהן גם כראש דסק החוץ של מועצת יש"ע.

לדברי דילמוני, "בתחילה הייתה לנו התלבטות" אם להיענות להזמנה, "כי בסך הכול, לא היה לנו קשר פעיל, כמובן, לבחירתו, אבל החלטנו שכיוון שאנחנו מייצגים ציבור רחב בישראל מההתיישבות ואוהדי ההתיישבות, שמצפים לראות יחס אחר כלפי המדינה, ברגע שאנחנו מקבלים הזמנה כזו – אין מצב שאנחנו אומרים לא".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות ועידת פריז: מגעים להקמת "ערוץ אחורי" בין אבו מאזן לטראמפ
שר ההגנה של טראמפ: "בירת ישראל היא תל אביב, שם יושב הממשל"
שר החוץ המיועד של ארה"ב: "על ההנהגה הפלסטינית למנוע את האלימות"

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"אין מצב שאנחנו אומרים לא". טראמפ/רויטרס

הסמנכ"ל הדגיש כי ההזמנה להשבעה היא צעד סמלי בעיקרו, אולם הוא עשוי לסמן את הבאות. "מדובר באירוע מכובד ברמה עולמית, ולכבוד לנו שנציגים שלנו ייצגו במעמד הזה את ההתיישבות והימין בארץ", הסביר דילמוני. "באירוע כזה להשתתפות שלנו אין משמעות מעשית, זה סמלי וטקסי בלבד, אבל הציפייה שלנו שבאמת תנשב רוח חדשה כלפי מדינת ישראל במסדרונות הבית הלבן, והמדיניות ההרסנית של אובמה כלפי ההתיישבות וירושלים תיעלם.

"אין ספק שבשנים האחרונות חל שינוי במדינת ישראל בנוגע להתיישבות", הוסיף דילמוני. "ההתיישבות היא משהו גדול שאי אפשר להתעלם ממנו, יש עשייה גדולה, ולשמחתנו גם גורמים בארץ ובחו"ל מבינים שההתיישבות היא גורם משפיע במדינת ישראל". לדבריו, "השינוי הזה מתחיל לתת את אותותיו בעולם, הם מבינים שזו המציאות, וגם הפעולות של דסק חו"ל של מועצת יש"ע נותנים את אותותיהם".

מייק האקבי, מועמד רפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
"השינוי מתחיל לתת את אותותיו בעולם". האקבי/רויטרס

ההזמנה הגיעה בעקבות ביקורו בתחילת החודש במעלה אדומים של מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר שנחשב מקורב לטראמפ. במהלך ביקורו, הניח האקבי אבן פינה לשכונה חדשה בהתנחלות ונטע עץ במקום. לדברי הסמנכ"ל דילמוני, "הארגון האורתודוקסי OGC שפועל להעמקת הקשרים סייע לנו בהבאתו לביקור במעלה אדומים ולפגישה איתנו, ונוצר קשר טוב שבעקבותיו קיבלנו את ההזמנה".

אותו שינוי בהלך הרוחות שתיאר דילמוני הורגש, לדבריו, גם בפגישה עם המושל האקבי. "התקווה שלנו היא שרוח חדשה תגיע מארצות הברית", סיכם. "זה עוד לא קרה, ואנחנו באמת לא רוצים להתלהב בלי פרופורציות, אבל בכל מקרה עצם קבלת ההזמנה זה סוג של אווירה חדשה". לטענתו, "גם אם המהלכים האלה מובלים על ידי גורמים פרו-ישראלים, עצם העובדה שזה משפיע בצורה שונה על סביבת טראמפ אומרת משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully