וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך של שגרירות שבדיה בישראל להנציח את חסיד אומות העולם

השגרירות משיקה ערוץ יוטיוב לזכרו של ראול ולנברג, הדיפלומט השבדי שהציל עשרות אלפי יהודים בשואה. מדובר בערוץ שמקבץ את עדויותיהם של יהודים שניצלו בזכותו. "ממחיש את הקשר החזק בין ישראל ושבדיה"

חסיד אומות העולם ראול ולנברג. AP
לנציח את זכרו ופועלו. ולנברג/AP

שגרירות שבדיה בישראל תשיק ערוץ יוטיוב מיוחד לזכרו של חסיד אומות העולם, ראול ולנברג. הערוץ יושק באירוע מיוחד שייערך בבית השגריר השבדי בהרצליה פיתוח ב-17 בינואר, יום השנה להיעלמותו של ולנברג. אחת המטרות העיקריות של הפרויקט היא להנציח את זכרו ואת פעילותו של ולנברג, להפיץ לקהל הרחב את סיפורם של האנשים שניצלו בזכותו וגם לזכור ולשמר את הסיפורים למען הדורות הבאים

בשלב הראשון יועלו לערוץ ארבעה סרטונים המספרים את סיפורם של ארבעה אנשים ששרדו את השואה בזכות פעילותו של ולנברג. בשלב השני שגרירות שבדיה בישראל מתכוונת לפתח את הפרויקט בכוונה להיפגש עם ניצולים נוספים, לשמוע את סיפורם ולחשוף את התכנים בערוץ המיוחד למען הדורות הבאים.

טקס זיכרון לראול ולנברג, שטוקהולם, שבדיה, ינואר 2015. AP
בשנה שעברה הוא הוגדר מת אחרי 71 שנים שבהן נחשב נעדר. טקס לזכרו בשבדיה ב-2015/AP

ראול ולנברג היה דיפלומט שבדי ששהה בבודפשט בזמן מלחמת העולם השניה וסייע לעשרות אלפי יהודים לברוח מהונגריה שנכבשה בידי הנאצים. בין פעולות ההצלה שנקט בזמנו, הוא הנפיק אלפי דרכוני חסות שבדיים והעניק אותם ליהודים, הקים רשת של "בתים שבדיים" שהיו בתי מחסה ליהודים, הפעיל לחצים על בכירים נאצים והונגרים לעצירת משלוחי יהודים לאושוויץ, וגם התעמת עם אנשי אס-אס ובלם בגופו גירוש של יהודים. בסוף שנת 2016 רשויות המס השבדיות הצהירו על ולנברג כמת לאחר שנעדר במשך 71 שנים.

שגריר שבדיה בישראל קרל מגנוס מסר: "הסיפור של ראול ולנברג ממחיש את הקשר החזק בין העם השבדי לעם היהודי. לקראת יום השנה להיעלמותו של ולנברג החלטנו לערוך את האירוע לזכרו של מי שפעל רבות למען הצלת העם היהודי ולהשיק את הערוץ המיוחד שנועד לשמר את מורשתו המיוחדת ולשמוע מהניצולים איך הם שרדו בזכות פעילותו של ולנברג, שגם זכה בתואר חסיד אומות העולם".

עוד הוא הוסיף: "העדויות שחושפים הניצולים מול המצלמה מרגשות ונוגעות בכל אחד מאיתנו וכולנו מקווים שהחומרים הנדירים הללו ישמשו גם את הדורות הבאים. חשוב לזכור ולא לשכוח. אני מקווה שיהודים נוספים ששרדו את השואה בזכות ולנברג ייצרו איתנו קשר ויספרו את סיפורם הייחודי שיועלה לערוץ לזכרו וינציחו את פועלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully