וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות בכיכר דיזנגוף החלו - ובעלי העסקים מתקשים להסתגל

12.1.2017 / 15:18

"יש תחושה שהעסקים סגורים אבל זה לא נכון", אומר יוסי חמני מוועד העסקים המקומי. סטפני מחנות בגדים באזור מתנחמת בכך שהסקרנים שמגיעים לראות את העבודות נכנסים להעיף מבט, ואלי מהשווארמה משתגע מהרעש

צילום: מדפי היו-טיוב של נדיר מוס וצחי שקד, עריכה: שניר דבוש

העבודות להריסת כיכר דיזנגוף במרכז תל אביב והנמכתה לגובה הכביש שהחלו שלשום (שני) משנות את פני האזור. הכבישים המובילים אל הכיכר חסומים, המלונות פינו את התיירים, אוטובוסים כבר לא עוברים ברחוב, השכנים נאלצים לסבול את העבודה הרועשת לתוך שעות הלילה ובעלי העסקים אומרים שהריסת הכיכר פוגעת בהכנסותיהם. העבודות להנמכת הכיכר צפויות להימשך עד ל-20 בינואר, אז יחלו העבודות להקמת הכיכר החדשה, שיימשכו כשנה.

יוסי חמני, בעל מכולת באזור וחבר ועד העסקים בכיכר, אומר שהבטחות העירייה לבעלי העסקים קוימו, וכי מתאפשר להם לפרוק סחורות. לדבריו, תנועת הולכי הרגל באזור הצטמצמה באופן משמעותי, במיוחד בשעות הערב. "אנחנו משייכים את זה לתנועת האוטובוסים שהופסקה ומקווים שהנזק יפחת אחרי שיאפשרו לתחבורה ציבורית לעבור", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת נתניהו-מוזס: השר יריב לוין מסר עדות במשרדי יאח"ה
נערות הפיתוי: כך חמאס מרגל אחר חיילים ומשתלט על הסמארטפון
טראמפ על הדלפת הדוח על רוסיה: "אנחנו בגרמניה הנאצית?"

הריסת כיכר דיזנגוף בתל אביב, 9 בינואר 2017. טליה קדוש
"אין קליינטים, חבל על הזמן". אתר העבודות בכיכר, השבוע/טליה קדוש

חמני מוסיף כי בתי מלון באזור נפגעו אף הם. "שני המלונות פינו את כל האורחים למשך עשרה ימי עבודה, תיירים לא יסכימו לחיות עם העבודות, וזה פוגע בעסקים שמתפרנסים מתיירות, מעובדי המלון, ומעוברי אורח". מאחר ולא קיבלו הזמנות לחדרים נותרו בתי המלון סגורים עד ה-19 בינואר, בשל רעשי העבודות שלא מאפשרים תנאי שהייה נורמליים עבור התיירים. "אנחנו סגורים למשך כל התקופה בגלל שמיקום המלון הוא על אתר עבודות הכיכר, גם מלון סינמה שהוא בבעלות המלון הזה סגור", אמר דוד ממלון "שיק".

סטפני, מחנות הבגדים "ליטל פריז", קיבלה את העבודות בכיכר ברגשות מעורבים. "חשבתי שזה יהיה יותר גרוע אבל אנשים עדיין מגיעים, הכביש סגור עד ל-20 בינואר אז פחות אנשים עוברים, אבל מגיעים הרבה מטיילים כי הם רוצים לראות את העבודות", סיפרה, והוסיפה כי באזור יש רעש נוראי. "זה לא המצב הכי טוב שיכל להיות אבל לא גרוע כמו שחשבתי בהתחלה. אחרי עשרה ימים הקיר (מחיצה שהוקמה בין העסקים באזור לבין אתר העבודות, ד"י) ירד אז אנחנו מאמינים שבעוד חודש יהיה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עבודות הריסת כיכר דיזנגוף בתל אביב, 9 בינואר 2017. דנה ירקצי
"בקיצור, בלגן". עבודות הריסת הכיכר, הבוקר/דנה ירקצי

לעומתה, אלי מ"שווארמת הכריש" סיפר כי "השתגע" מכך שהעבודות נמשכו לאורך שעות הלילה והפריעו למנוחת השכנים. "אין קליינטים. חבל על הזמן, אני כבר לא צריך עובדים, אני עובד לבד עד להודעה חדשה, הכבישים סגורים. אנשים לא באים לאכול ברעש הזה, אין תחבורה ציבורית, אין תיירים, בקיצור בלגן. אתמול היה בלגן והעבודות נמשכו לאורך הלילה, בשעה שתיים בלילה השכנים התעצבנו וזרקו ביצים מלמעלה, באה משטרה אבל לא היה מה לעשות כי היה אישור מהעירייה לעבוד".

"היום אין אנשים בכלל, יש מלא רעש ואנחנו רועדים פה מהעבודות", סיפרה אלה ממכון היופי "almour" על המצב הקשה שנגרם לעסק שלה עקב העבודות. "יש אבק, לכלוך, אין נוף יפה כמו תמיד, הסלון נפגע כי הוא משופץ ובנוי שיראו אותו. אנשים באים לפה לעשות יום כיף, טיפולי, להירגע והם לא יכולים לעשות את זה, זה מאוד פוגע בנו". לדבריה בימים רגילים יש בשעות הצהריים לפחות שלוש לקוחות בסלון ובגלל העבודות הוא נותר בימים האחרונים ריק מאדם. "הסלון הזה הוא בוטיק שנועד שיראו אותו מרחוק. קשה לנו", הוסיפה.

הריסת כיכר דיזנגוף בתל אביב, 9 בינואר 2017. אבי כהן
"רועדים מהעבודות". הריסת הכיכר/אבי כהן

השיחה עם חמני מוועד העסקים מחזקת את טענתה של אלה. לדבריו, הכנסות בתי העסק באזור הכיכר ירדו בצורה משמעותית מאז תחילת העבודות. אולם, הוא נותר אופטימי, "אנחנו ממשיכים לעבוד פה כרגיל וקוראים לציבור להמשיך לתמוך בעסקים כאן. יש ברים טובים, מסעדות טובות, חנויות בגדים, קוסמטיקה, סופרים, מכולות. משום מה יש איזה תחושה שהעסקים סגורים אבל זה לא נכון", הוסיף חמני. במהלך הביקור בחנותו נכנס אדם ומבקש הכוונה לרחוב סמוך. "תעלה את הכיכר ותרד", התחיל חמני להסביר לו, אבל הפסיק באמצע, לאחר שנזכר שהכיכר כבר לא נמצאת במפלס המוגבה מהרחוב.

כיכר דיזנגוף תל אביב. 18 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
כיכר דיזנגוף לפני תחילת העבודות/ראובן קסטרו
צילום הדמיה הנמכת כיכר דיזנגוף. מערכת וואלה! NEWS
מראה הכיכר בסיום העבודות בעוד כשנה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully