וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בעולם: נורבגיה מתנתקת מה-FM לטובת שידור רדיו דיגיטלי

11.1.2017 / 14:40

המדינה הסקנדיבית החלה בתהליך שיימשך עד לסוף השנה, במטרה לחסוך את עלויות השידור האנלוגי היקר. "זהו רגע היסטורי והוכחה לכך שהתקשורת יכולה להתאים עצמה לזמנים מודרניים"

טקס מעבר משידורי רדיו אנלוגיים לדיגיטליים בצפון נורבגיה, 11 בינואר 2017. רויטרס
הספירה לאחור הושלמה. טקס החלפת התדר בבודו, היום/רויטרס

נורבגיה החלה היום (רביעי) לסגור את תחנות הרדיו האנלוגיות כחלק מהפיכתה למדינה הראשונה בעולם המתנתקת מתדר ה-FM מתחנות השידור הלאומיות וגם מחלק מתחנות השידור האזוריות. אות ה-FM נסגר במחוז הארקטי נורדלנד לטובת שידור קול דיגיטלי (DAB).

מי שהתכבדה לעשות זאת הייתה ברית' פאולין אולדרסקוג, בתום ספירה לאחור בספרייה הציבורית בבודו, שבצפון המדינה. היא סיפרה כי האזינה לרדיו במשך יותר מ-70 שנה. גרהאם דיקסון, שמנהל את מחלקת הרדיו באיגוד השידור האירופי והשתתף באירוע ששודר באינטרנט, אמר כי המעבר מראה כי "התקשורת יכולה להתאים את עצמה לזמנים המודרניים".

ראש תאגיד השידור הנורבגי, ת'ור אריקסן, כינה זאת "רגע היסטורי". ההחלפה ההדרגתית של התדרים צפויה להסתיים עד 13 בדצמבר. הממשלה באוסלו הסבירה כי בשל המבנה הגיאורגפי שלה, תפעול רשתות ה-FM יקר במיוחד. ההחלטה התקבלה בפרלמנט עוד במאי 2011. לפי ההערכות, כ-200 מיליון כתר נורבגי - כ-23.4 מיליון דולר - ייחסכו בזכות המהלך.

עוד ידיעות מהעולם
חדשות טובות למרקל: צניחה חדה במספר מבקשי המקלט שהגיעו למדינה
כדי להילחם בקיצוניות: מרוקו אוסרת על מכירה וייצור של בורקה
אובמה בנאום פרידה: "דמוקרטיה דורשת סולידריות - נקום או ניפול יחד"

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully