וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למלכת המדבר לא אחזור": התאונה בגואטמלה החזירה את ליאת לטרגדיה שלה

10.1.2017 / 17:11

מותה של הדס אייש במהלך מסע ההעצמה הנשית החזיר את ליאת בייקר לופוביץ לנסיעה להודו, שממנה לא שבה אחת המשתתפות. "כשהגענו למקום הבנו שהשטח מאוד מסוכן, לא קיבלנו הכשרה לנהיגה מקצועית", אמרה לאולפן וואלה! NEWS. החברה: "מתחקרים את האירוע"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

מותה של הדס אייש, שנהרגה במהלך שיט אבובים בגואטמלה בעת השתתפותה במסע "מלכת המדבר", העלה זיכרונות קשים בקרב משתתפות המסע בהודו בשנת 2012, שבמהלכו נהרגה שוש מייזל בתאונה, ואף עורר ביקורת על התנהלות החברה המוציאה לפועל את מסע ההעצמה הנשית. "כששמעתי על הטרגדיה בגוואטמלה זה הזכיר לי את הסיפור שלנו ב-2012. היינו במסע להימלאיה הגבוהה ובמהלך הנסיעה התהפך ג'יפ לתהום - שלוש נשים נפצעו ושוש נהרגה", שחזרה ליאת בייקר לופוביץ', שהשתתפה במסע, בשיחה עם וואלה! NEWS. "למלכת המדבר אני לא אחזור וזה המסר שאני אתן לכל אחת שתשאל אותי".

בייקר לופוביץ' טענה כי החברה התנהלה ברשלנות, לא נערכה למצבי חירום ולא טיפלה כראוי בנפגעי התאונה. "הטענות שלנו נגד פרויקט 'מלכת המדבר' נגעו לרשלנות של פינוי הפצועות, וכן העובדה שלא היה טלפון לווייני", אמרה. "אמרו לנו שזה טיול ג'יפים, וכשהגענו למקום הבנו שהשטח מאוד מסוכן. קיבלנו הכשרה ביער בן שמן לפני הנסיעה, להגיד לך שזו הכשרה לנהיגה מקצועית - זו לא. אני מאוד מקווה שהחברה הגיאוגרפית הפיקה לקחים מ-2012".

עוד כתבות בנושא:
ישראלית טבעה למוות בשיט אבובים בגואטמלה במסע "מלכת המדבר"
הדס נהרגה בגואטמלה בטיול חייה: "הייתה מאושרת, זה אבדן גדול"

הדס אייש שנהרגה במהלך טיול של ארגון "מלכות המדבר" בגואטמלה. באדיבות המשפחה
"מדובר בחיים של נשים". הדס אייש במהלך הטיול בגואטמלה/באדיבות המשפחה
הדס אייש שנהרגה במהלך טיול של ארגון "מלכות המדבר" בגואטמלה. באדיבות המשפחה
"מקווה שהחברה הגיאוגרפית הפיקה לקחים". אייש/באדיבות המשפחה

"מדובר בחיים של נשים, זה לקחת חיים ולקחת אחריות על זה, זה הכול בידיים שלהם", הוסיפה בייקר לופוביץ'.
"תאונות קורות, אבל צריך לבדוק. הפעם שוב נהרגה מישהי ואי אפשר לדעת מה היה במהלך כל השנים האלה. מי שצריך היה להפיק לקחים זו החברה הזו וזה רק מראה מי הייתה החברה הזאת".

עו"ד אביתר קציר, שייצג את משפחה של שוש מייזל בתביעה מול החברה, פירט על התלונות שהועלו על המסע. "חלק מהטענות הן על ההתארגנות למסע, חוסר ההכשרה, בחירה מוטעית של מסלול שלא הלם את מידותיהן של המשתתפות. אבל טענה לא פחות משמעותית הייתה השקיפות אחרי התאונה", ציין. "לטענת המשפחה, היה מקום לפתוח את התחקירים הפנימיים ולהפיק לקחים באופן שקוף כדי למנוע מקרים דומים".

שושנה מייזל נהרגה בהתהפכות רכב במהלך מסע מלכת המדבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
הרכב שבו נסעה שוש מייזל לאחר ההתהפכות הקטלנית/באדיבות המשפחה

"הדעת אינה נותנת שבחלוף פחות מחמש שנים שתי משתתפות שכל מה שרצו זה לבלות, להנות עם קבוצה דומה, יחזרו בארון", הוסיף קציר. "המסעות האלה, שעוטפים אותם באריזה מרשרשת ושובת לב ובאמירות של העצמה נשית, טומנים בחובם סיכוני חיים, זה לא טיול של אחר הצהריים בפארק. אי אפשר לתאר את זה כתאונות שאי אפשר למנוע, אפשר למנוע 99% מהמקרים".

מחברת "מלכת המדבר" נמסר בתגובה: "חברת 'מלכת המדבר' הוציאה מאז הקמתה כ- 7,000 נשים למסעות ברחבי העולם, ליעדים רבים, תוך דגש על בטיחות המסע והתאמתו למטיילות. אנו נמצאים בקשר רציף עם המשפחה ועושים ככל שביכולתנו על מנת להחזיר את המנוחה במהירות האפשרית וכך גם את הקבוצה כולה. מנכ"לית החברה עושה את דרכה לפגוש את הקבוצה ומאז שעות הבוקר המוקדמות אנו עוסקים אך ורק בניהול האירוע ובתחקורו. אנו נמשיך לעשות זאת עד אשר נקבל את מלוא הפרטים".

"אמא אהבה את החיים והחיים אהבו אותה"

יערה אייש, בתה של הדס, ספדה לה היום. "אמא שלי היא בת בכורה למשפחה שורשית ממושב נהלל שבעמק, בת להורים מדור תש"ח שגדלה וצמחה בשבילי העמק", סיפרה. עוד הוסיפה כי "אמא שלי היא אישה שמחה ומאושרת, אוהבת את החיים והחיים אותה. אישה עם חוש הומור, שנינות ויכולת נתינה".

על המסע שהסתיים בטרגדיה סיפרה הבת: "סופי, חברתה הטובה שנסעה איתה למסע סיפרה שהיא לא הצליחה להפסיק להתפעל מהמראות המרהיבים שהספיקה לראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully