וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור בחו"ל ודלקת גרון: תירוצי השרים שנעדרו מהלוויות החיילים

10.1.2017 / 16:34

חלק מהשרים התנצלו והביעו תמיכה בנוהל שיחייב אותם להגיע להלוויות חיילים, אך במענה לפניית וואלה! NEWS סיפקו תשובות מגוונות. בין השאר - השרים ישראל וחיים כץ הבהירו שהם לא משתתפים בהלוויות כיוון שהם כהנים, לנדבר מסרה שהיא חולה מאוד ורגב וארדן מסרו שהם בחו"ל

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

בעוד חלק משרי הממשלה התנצלו על היעדרותם מהלוויות ארבעת החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים, חלקם הסתפקו בהבעת תמיכה בנוהל שיחייב שרים להשתתף בהלוויות של חללי צה"ל – וחלקם סיפקו תירוצים מעניינים. בבדיקת וואלה! NEWS שבה נשאלו השרים מדוע לא הגיעו להלוויות סיפקו מגוון תשובות – החל מישיבות דחופות ועד דלקת גרון חריפה.

שר התחבורה ישראל כץ ושר הרווחה חיים כץ מסרו כי ככהנים, הם אינם משתתפים בהלוויות. השניים נשענים על ההלכה שאוסרת לכהן לבקר בבית העלמין. בלשכתו של שר החינוך נפתלי בנט אמרו כי הלשכה "פנתה לאחת המשפחות כדי לתאם את השתתפותו בהלוויה, אך המשפחה ביקשה לערוך הלוויה אינטימית והשר כיבד זאת". גם דוברו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר כי "כמו במקרים קודמים וכמו שעשה גם לפני שכיהן כשר ביטחון, השר ליברמן יבקר את משפחות החיילים והחיילות שנפלו במהלך השבעה, בלי להזמין תקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
סערת היעדרות שרים מהלוויות: הורים שכולים יסייעו לגיבוש הנוהל החדש
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל
"זו רק ההתחלה": כתובות המשבחות את הפיגוע רוססו בירושלים

השרה איילת שקד, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"תגיע לביקור תנחומים". שרת המשפטים שקד/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהשרים מסרו כי נבצר מהם להגיע להלוויות מסיבות טכניות, כמו ישיבות או סיורים. שרת המשפטים איילת שקד השיבה כי "מזכירות הממשלה עד כה לא שיבצה שרים בהלוויות". בנוסף, היא בירכה על הנוהל החדש שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו וציינה כי "תגיע לביקור תנחומים" אצל המשפחות. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי היה בביקור עם ראש הממשלה אצל פצועי הפיגוע בבתי החולים וכמו כן כי "נכח בדיון חשוב בוועדת הבריאות של הכנסת". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר החקלאות אורי אריאל ושרת התרבות מירי רגב טענו כי הם נמצאים בסיורים בחו"ל.

מלשכתה של שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר נמסר כי היא "חולה מאוד עם דלקת גרון חריפה". השרים משה כחלון, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, צחי הנגבי ויובל שטיינץ סירבו להגיב.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
מסר שיתאם ביקורי תנחומים כפי שעשה לפני כניסתו לתפקיד שר הביטחון. ליברמן/נועם מושקוביץ

כמה שרים בחרו להתנצל על אי-הגעתם והביעו צער על האופן שבו התגלגלו הדברים. שר הפנים אריה דרעי אמר כי "ניהל אתמול ישיבות במשרד הפנים בעניין ביטול תושבות בני משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע", ומאוחר יותר הוסיף בטוויטר: "אני מתבייש שאף שר לא הגיע אתמול, אין לנו שום תירוצים וחבל שצריכים נוהל כדי להגיע להלוויית חיילים". שר הדתות דוד אזולאי לא ענה מדוע נעדר מההלוויות, אך הצטער על כך ש"מחוסר תיאום הייתה היעדרות נציגי ממשלה. זו טעות מצערת ואני מצר על כך".

שר השיכון והבינוי יואב גלנט אמנם לא הגיב לפניית וואלה! NEWS, אך הבוקר התנצל בראיון לגל"צ על היעדרותו ואמר: "שגיתי ואתקן את זה". גם שר התיירות יריב לוין אמר כי היה מייצג את הממשלה לו היה מתבקש לעשות זאת, והוסיף כי "העובדה שלא היה ייצוג לממשלה בהלוויות היא תקלה חמורה שאסור שתקרה שוב. אני מצר על האופן שבו התרחשו הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully