וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת היעדרות שרים מהלוויות: הורים שכולים יסייעו לגיבוש הנוהל החדש

10.1.2017 / 12:40

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS יכנס מזכיר הממשלה ביממה הקרובה את הגורמים הרלוונטיים כדי לגבש את הנוהל. נתניהו בשיחות סגורות: לא רוצה לראות אף הורה שכול יוצא לרחובות". יו"ר יד לבנים צפוי להשתתף בפגישות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

בעקבות סערת היעדרותם של שרי הממשלה בהלוויות ארבעת הרוגי פיגוע הדריסה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, הורה היום (שלישי) מזכיר הממשלה צחי ברוורמן על כינוס כלל הגורמים הרלוונטיים לפגישה ביממה הקרובה במשרד ראש הממשלה לצורך גיבוש נוהל מסודר בעניין. הנוהל החדש צפוי להתגבש ב-48 השעות הקרובות ועיקרו יחייב נציגות ממשלתית בהלוויות של חיילים. בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה כי הוא אינו רוצה לראות "אף הורה שכול יוצא לרחובות כמחאה על אי הופעת נציגי הממשלה בהלוויות של חיילים". במקביל, התבקש יו"ר יד לבנים אלי בן שם לשתף פעולה עם גיבוש הנוהל והוא צפוי להשתתף בפגישות.

לביקורת על היעדרות השרים הצטרפו היום הורים שכולים נוספים. "אם היינו בתקופת בחירות, כל השרים היו נוהרים להלוויות ההרוגים", טען נחמיה ניני, אביו של הלוחם דור ניני שנהרג בפעילות מבצעית בגבול הצפון לפני שנתיים. בתגובה לסערה אתמול מסרה מזכירות הממשלה כי "על שרי הממשלה לא חלה חובה להגיע להלוויות חיילים, כל שר פועל לפי ראות עיניו". מאוחר יותר הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר הממשלה לגבש נוהל המחייב השתתפות חברי ממשלה, שרים וסגניהם, בהלוויותיהם של חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות מבצעית ובפעולות טרור.

"העובדה שצריך לחוקק נוהל שיחייב את השרים להגיע להלוויות של חיילי צה"ל ונפגעי פעולות איבה כבר מביישת את העניין", אמר ניני."אם שר לא רואה לנכון להגיע מיוזמתו להלוויה של חייל שנפל בעת שירותו הצבאי, זה כבר אומר דרשני. השרים האלה דואגים בעיקר לכיסא ולשם שלהם".

לקריאה נוספת:
"זו רק ההתחלה": כתובות המשבחות את הפיגוע רוססו בירושלים
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל
מקורות פלסטיניים: מנגנוני הביטחון עצרו עשרות אנשי דאעש אחרי הפיגוע בי-ם

נחמיה ניני באנדרטה לזכרו של סמ"ר דוד חיים ניני ז"ל. שתולים יולי 2016. לירון מולדובן
שכל את בנו בהיתקלות בגבול הצפון לפני שנה. נחמיה ניני/לירון מולדובן

אתמול נערכו טקסי הלוויותיהם של ארבעת ההרוגים, שירה צור בבית העלמין בחיפה, שיר חג'אג' בהר הרצל, יעל יקותיאל בבית העלמין בקריית שאול וארז אורבך בכפר עציון. בטקסים נכחו רק חברי כנסת וראשי עיריות. נציגי משפחת אורבך, עם זאת, סיפרו כי השר נפתלי בנט דווקא התכוון להגיע להלווייתו של ארז, אך התבקש שלא לעשות זאת על מנת להימנע מסיקור תקשורתי במקום.

גם חיים צמח, אביו של הלוחם עוז צמח, שנהרג במלחמת לבנון השנייה, תקף את שרי הממשלה על היעדרם. "לצערי זה לא חדש ויותר מעשור שאני מתמודד עם המצב המביש הזה", אמר צמח. "זה כאב צורם בלב המשפחות. הם לא מגיעים לימי זיכרון ומלחמות. לא ייתכן שנבחרי ציבור שמרימים יד אם לצאת למבצע, יתנערו ולא יגיעו להלוויות".

צמח כינה את ההתנהלות "תקלה" ואמר כי מדובר במעשה "לא ערכי בדרגה הכי גבוהה". צמח דווקא מצדד בחקיקת חוק שיחייב שרים להגיע להלוויות. "משפחות ששולחות את הילד לקרבי צריכות לדעת שיש שם מישהו גם אם חס וחלילה הרע מכל יקרה ליקיריהם".

(עדכון ראשון 11:02)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קברה של סג"ם יעל יקותיאל , צוערת בקורס קצינים שנהרגה בפיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 9 בינואר 2017. TPS, קובי ריכטר, תצפית TPS
הלווייתה של יעל יקותיאל, שנהרגה בפיגוע. אתמול/תצפית TPS, TPS, קובי ריכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully