וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה שהסתערה על המחבל בירושלים: "לא הרגשתי שמשפט אזריה השפיע"

9.1.2017 / 17:41

סגן מאיה פלד ירתה לעבר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב. "הבנתי שזה פיגוע, הכנסתי מחסנית, ירדתי למדרגה האחרונה באוטובוס ויריתי", שיחזרה. את הטענות כי הצוערים לא התנהלו כראוי היא פסלה: "כולם הראו יוזמה וקור רוח"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ורד לידני

"הבנתי שזה פיגוע ולא תאונת דרכים – הכנסתי מחסנית, ירדתי למדרגה האחרונה באוטובוס ויריתי לכיוון המחבל" – כך תיארה היום (שני) סגן מאיה פלד, מפקדת צוות בבה"ד 1 את השתלשלות האירועים שבסופם היא ירתה במחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב שבירושלים.

"זה אירוע מבצעי. כל אחד חווה את זה אחרת", היא המשיכה בשחזור האירועים. "הצוערים הגיעו לסדרת חינוך, אנחנו עושים את זה כל מחזור של קורס קצינים. זה שבוע שאנחנו מטיילים בירושלים, שבוע ערכי. הצוערים הגיעו מהבית והתחלנו בבנייני האומה שבירושלים. הגענו לטיילת והאוטובוס היה מלא בציוד. ביקשנו ממישהו אחד לשמוע על הציוד. עליתי לשים מעיל והצוערים הכניסו ציוד לאוטובוס. פתאום ראינו את המחבל נכנס בשיא המהירות לתוך המדשאה".

לקריאה נוספת:
פיגוע המשאית בירושלים: החשד - אחיו של המחבל ידעו על כוונותיו
"יצאה לקורס - ולא חזרה": מאות בהלוויית סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע
המחבל מהפיגוע בירושלים לשופט ב-2013: "הייתי חמור כל חיי"

סגן מאיה פלד שירתה במחבל מפיגוע הדריסה שטיילת ארמון הנציב בירושלים,9 בינואר 2017. שלומי גבאי
"זה היה אירוע קשה עם המון נפגעים". פלד/שלומי גבאי

"היו צוערים שהצטרפו אלי לירי, הם הראו יוזמה וקור רוח", המשיכה פלד כשהיא הודפת את הביקורת על התנהלות הצוערים בזמן הפיגוע. "זה היה אירוע קשה עם המון נפגעים. ברגע שהמחבל חוסל, רצנו לעזור לנפגעים. יש לנו הרבה צוערים שהם חובשים וכוחות מד"א גם הגיעו מהר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"תפעלנו את האירוע ברמה טובה"

אחרי האירוע נשמעו טענות כי מה שהוביל להשתהות בירי במחבל היה הרשעתו של אלאור אזריה. "אני לא הרגשתי ככה", טענה פלד, "ולדעתי, גם אף אחד אחר לא. אני חושבת שתפעלנו את האירוע ברמה טובה. היו המון צוערים – היו שנפגעו, היו שהכניסו מחסנית, לא כולם ירו, היו כאלה שעמדו על הציר והיו חייבים לברוח. אני הייתי באירוע ואני שלמה לגמרי עם מה שהיה".

עוד המשיכה פלד: "הביקורת בעיניי לא נכונה. האירוע תופעל בצורה הכי טובה שיש. זה אירוע מאוד כואב. היו הרבה צוערים שנאמר להם לסגת אחורה. גם היה חשש מירי דו צדדי. ביקורת תמיד יש ועם ביקורת של מישהו מהצד אני יכולה לישון בשקט".

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"הכרתי את כולם, צוערים מדהימים". זירת הפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

בפיגוע נרצחו ארבעה חיילים - שיר חג'אג', יעל יקותיאל, שירה צור וארז אורבך, ונפצעו עוד 17. "כל הצוערים שנפגעו הם מהפלוגה שלי, אבל לא מהצוות שלי. הכרתי את כולם", אמרה פלד והוסיפה בהתייחס לנרצחים: "הם היו טובי בנינו, צוערים מדהימים".

זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
המשאית שעמה דרס המחבל את החיילים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully