וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הניסיון לקשור בין החיילים בפיגוע לפרשת אזריה - שגוי

9.1.2017 / 15:10

שר הביטחון דחה את הביקורת הציבורית על השתהות החיילים בנטרול המחבל בירושלים אתמול. בישיבת סיעתו ליברמן גם המליץ לחייל היורה ולמשפחתו לא להגיש ערעור על הכרעת הדין. "ערעור לא יוביל לשום דבר", אמר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי "הניסיון לקשור בין התנהלות החיילים אתמול בפיגוע בירושלים לבין הרשעתו של אלאור אזריה שגוי". ליברמן אמר את הדברים בישיבת סיעת ישראל ביתנו על רקע הביקורת הציבורית על השתהות החיילים אתמול בנטרול המחבל. לצד זאת, ציין שר הביטחון כי "אנחנו עושים תחקיר הפקת לקחים לגבי הפעולות של החיילים בשטח".

בהמשך הסביר ליברמן על הצעדים שנקטה מערכת הביטחון בעקבות הפיגוע, שגבה את חייהם של קצינה ושלושה צוערים. "אנו מתכוונים למצות את הדין עם המחבל ומשפחתו שרובה הביעו תמיכה. גם עם אחותו שאמרה שהביעה תמיכה באחיה. נעשה פעולה משולבת של כל כוחות הביטחון והרשויות ומקווה שהיא תהיה מאוד אפקטיבית", אמר.

אף שהיו הוצבו עמודי בטון בטיילת ארמון הנציב, זירת הפיגוע, שר הביטחון הצהיר כי "לא נהפוך את הערים שלנו לערים של בטונדות, במיוחד לא את בירת ישראל". לדבריו, "נדאג שירושלים תהיה עיר מבוקרת ומתוירת כדי שנוכל להמשיך בשגרת חיים למרות הפיגוע הזה".

לקריאה נוספת:
בעקבות הפיגוע קבע הקבינט: מעצר מנהלי למי שמזדהה עם דאעש
פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית
ליברמן על הרשעת אזריה: "יש שופטים בתל אביב - הכרעתם מחייבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בזירת הפיגוע בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
ליברמן, בזירת הפיגוע אתמול/רויטרס

לגבי המחבל שביצע את הפיגוע, חזר ליברמן על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמש, שלפיהם הוא קיבל השראה מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "ראינו את הפייסבוק והטוויטר שלו. מדובר במישהו שהזדהה עם דאעש, במדינת ישראל, בשנה האחרונה יש עשרות אנשים שמזדהים עם דאעש, לא מדובר במאות, אך גם לא בבודדים". אתמול הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני כי יחל במעצרים מנהליים לאזרחים המזדהים עם דאעש.

ליברמן התייחס בדבריו לאפשרות של חנינה לאלאור אזריה, שהורשע בהריגה. "אני מציע לכולם להיות צמודים לחוק השיפוט הצבאי. הוא מאוד ברור. החוק אומר שאפשר להתחיל בתהליכים רק לאחר מתן גזר הדין. אם אני צריך לתת עצה לאלאור ולמשפחתו זה ללכת להיות צמודים לחוק ולא ללכת לערעור. ערעור לא יוביל לשום דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"חוק ההסדרה לא חוקק וכנראה גם לעולם לא"

בהמשך הישיבה דיבר ליברמן על סוגיית עמונה וחוק ההסדרה ואמר כי מדובר בחוק לא נכון. "היה סביב זה הרבה מאוד רעש. החוק לא חוקק וכנראה גם לעולם לא". חוק ההסדרה היה ככל הנראה אחת מהסיבות שבגינן לא הטילה ארצות הברית וטו על ההחלטה נגד ההתנחלויות. "כנראה זה הקש ששבר את הגב של נשיא ארצות הברית ולכן חטפנו ממועצת הביטחון של האו"ם. צריכים להיות קודם אחראיים ורציניים וכך אני מתנהל לגבי כל ההסדרים ביהודה ושומרון. צריך להתחיל דיאלוג מעמיק ואז להתחיל בצעדים".

בסוגיה המטלטלת את מעון ראש הממשלה, טען ליברמן כי אין לו שום מידע על חקירות נתניהו מעבר למה ששמע בתקשורת. "אני מציע שכולנו נמתין ונחכה לממצאים. מי שבחברה דמוקרטית יכול לקבוע אם אדם אשם או זכאי זו רק מערכת המשפט. אנחנו קצת ממהרים ואין חכם כבעל ניסיון. מכל מה שאני רואה, גם לגבי כתב אישום, לא הייתי ממהר. מהעובדות בתקשורת אני לא חושב שזה מחייב כתב אישום אבל מציע שנמתין". הוא אמר כי גם הוא מכיר את כל עורכי העיתונים של העיתונות הכתובה והאלקטרונית, ומפעם לפעם הוא נפגש עמם. "אך שום דבר מעבר לזה", מסר.

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הביע תנחומים במהלך ישיבת הסיעה למשפחות ההרוגים בפיגוע. "יום קשה לישראל, במיוחד לארבע המשפחות הכואבות שאיבדו את היקר להן מכול. מבקש לשלוח את תנחומינו למשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע נתעב", אמר.

"שוחחתי הבוקר עם יפעת פלד, אמה של מפקדת הצוות שהובילה את הצוערים בבה"ד 1. חיזקתי אותה ואת משפחתה, כי משהו עשה להם עוול מיותר. לא משנה אם המחבל הוא מדאעש - ברור שגל הטרור נמשך במלוא עוזו כאן בירושלים ועלינו לפעול בכל הכוח להיפרדות מהפלסטינים ולעלות את השאלה אם 28 כפרים פלסטינים נחשבים ל'ירושלים האמיתית'. צריך לנקוט את כל הנחישות והתעוזה כדי למגר את הטרור ולמנוע פיגועים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully