וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוני מנסה להפיל שלטון": תולדות היחסים העכורים בין נתניהו למוזס

9.1.2017 / 11:45

הדיווח שלפיו השניים שוחחו על שינוי הקו הלוחמני ב"ידיעות אחרונות" תמורת צמצום פעילות "ישראל היום" הגיע אחרי תקופה עכורה בין השניים. מאז הבחירות הגביר ראש הממשלה את מתקפתו נגד איש העסקים, ואמר כי הוא "לא בוחל באמצעים נגדו ונגד רעייתו"

צילום: ניב פוקס, עריכה: יאיר דניאל

הפרטים החדשים על חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלפיהם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס קיים שיחה עם נתניהו, ובה הציע מוזס לרכך את הקו התקיף נגד נתניהו, הציפו מחדש את המאבק היצרי בין נתניהו למוזס. המאבק לא החל ערב הבחירות האחרונות, ולא קשור רק ל"ישראל היום", אך קשה להתעלם ממתקפות נתניהו מאז הבחירות נגד מוזס.

"הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן", אמר נתניהו בערב הבחירות האחרונות בחודש פברואר 2015. "הגורם המרכזי שעומד מאחורי גל ההכפשות נגדי ונגד רעייתי הוא נוני מוזס, המוציא לאור של העיתון 'ידיעות אחרונות' ואתר האינטרנט ynet. הוא אינו בוחל באמצעים כדי להפיל את שלטון הליכוד בראשותי, לסגור את עיתון 'ישראל היום' ולהשיב את השליטה הדורסנית של 'ידיעות אחרונות' בעיתונות הכתובה".

עוד אמר נתניהו אז כי "איש עסקים רב זרועות בתקשורת מנהל מסע הכפשות שיטתי נגד ראש ממשלה מכהן, כדי להחליף שלטון בישראל, למען אינטרס עסקי מובהק ורווח כספי אישי".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איש העסקים בלב חקירת נתניהו - מו"ל ידיעות אחרונות
יועצו לשעבר של נתניהו: מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני הציבור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בביקור מדיני באזרביג'אן וקזחסטן. דצמבר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מוזס פעל להשחית את דמותה". שרה נתניהו וראש הממשלה בקזחסטן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

זו הייתה הפעם הראשונה שבה נתניהו הכריז מאבק נגד מוזס באופן פומבי כל כך. המתקפות של ראש הממשלה הלכו והתעצמו. חודש אחרי כתב נתניהו בפייסבוק סטטוס נוסף נגד מוזס בטענה כי הוא "מוביל קמפיין מתוזמן ומתוזמר נגד הליכוד ונגדי, תוך שיתוף פעולה אינטנסיבי עם ארגונים ועמותות שפועלים למטרה זאת בתמיכת טייקונים מהארץ ומהעולם וכן בתמיכת ממשלות". הוא הוסיף כי "הציבור צריך לדעת את האמת: נוני מוזס מוביל את הקמפיין נגד הליכוד ונגדי מתוך אינטרס עסקי, במטרה להחזיר את המונופול המסוכן והלא?דמוקרטי שאפיין את עיתונו ועסקיו בעבר".

במאי 2015 האשים שוב נתניהו את מוזס ב"מתקפות והכפשות חסרות שחר". זאת אחרי שהעיתון פרסם כי מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד שלמה פילבר, שהיה אז מועמד לתפקיד, כתב מאמר שנכתב לפני 20 שנה, שבו הביע הזדהות עם תיאוריות קונספירציה שלפיהן יגאל עמיר איננו רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. "מוזס וקבוצת 'ידיעות אחרונות' חזרו לסורם", כתב נתניהו. "הפעם מיועדות ההשמצות לפגוע בי בתפקידי כשר התקשורת, תחום שבו לנוני מוזס ולקבוצת 'ידיעות' יש אינטרסים עסקיים ואישיים רבים, חלקם גלויים וחלקם סמויים מן העין". לדברי נתניהו, "השיטה נותרה אותה השיטה: טענות שווא עליי ועל סביבתי, יום אחרי יום, שקר אחרי שקר, עיוות אחר עיוות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נוני מוזס. ברני ארדוב
מואשם בידי ראש הממשלה במתקפות חסרות שחר. מוזס/ברני ארדוב

בקיץ 2015 התראיינה שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, למגזין "נשים", ותקפה באופן ישיר את מוזס והעיתון שבבעלותו: "במשך שנים המו"ל של 'ידיעות אחרונות' פועל להשחית את דמותי", אמרה נתניהו. "אנשים שפוגשים אותי לראשונה מתקשים להאמין שזוהי אותה אישה שהם קוראים עליה בעיתון או שומעים עליה באמצעי תקשורת אחרים שאליהם מושרש הרעל".

ביולי אשתקד נרשם סיבוב נוסף בעימות נתניהו-מוזס אחרי שידיעות אחרונות פרסם ידיעה שבה נטען כי ביקור הזוג נתניהו באפריקה הוא "מהיקרים אי פעם של ראש ממשלה ישראלי בחו"ל". בעמוד הפייסבוק של הליכוד פורסם בתגובה פוסט – שגם נתניהו שיתף בעמוד הפייסבוק שלו – שבו נטען כי "נוני מוזס ו'ידיעות אחרונות' חזרו לסורם. בפעם הראשונה מזה עשרות שנים מגיע ראש ממשלה ישראלי לביקור היסטורי ביבשת אפריקה. ב'ידיעות אחרונות' מבינים שהקשקוש על 'בידוד מדיני' כבר לא מחזיק מים. אז מה עושים? ממציאים ספין חדש על 'מסע תענוגות' לאפריקה, תוך ניפוח היסטרי ושקרי של סכום ההוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully