וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איש העסקים בלב חקירת נתניהו - מו"ל ידיעות אחרונות

בערוץ 2 דווח כי נוני מוזס, שנחשב ליריבו של ראש הממשלה, שוחח עמו על שינוי הקו נגדו בעיתון בתמורה לצמצום פעילות "ישראל היום". הקלטת השיחה נמצאת בידי החוקרים ולא מדובר בהאזנת סתר. "אפנק אותך בעיתון, אם תעזור לי בחוק 'ישראל היום'"

עריכה: שניר דבוש

איש העסקים שנמצא בחקירת "תיק 2000", הפרשה העיקרית שבה מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס - כך דווח היום (ראשון) בחדשות 2. השניים שוחחו במועד לא ידוע על שינוי הקו נגד נתניהו בידיעות אחרונות, בתמורה לצמצום פעילות החינמון "ישראל היום". השניים נחשבים ליריבים מרים, בין היתר בשל העובדה ש"ישראל היום" גזל קוראים רבים לידיעות אחרונות. ההקלטה נמצאת בידי חוקי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והיא לא הושגה באמצעות האזנות סתר. מוזס נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים.

לפי קטע מהשיחה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, מוזס אמר לנתניהו: "אפנק אותך בעיתון, אם תעזור לי בחוק 'ישראל היום'". נתניהו השיב לו: "יהיה בסדר". עוד דווח בחדשות 2 כי השניים דנו בסגירת מוסף סוף השבוע של "ישראל היום", שאותו מוציא לאור המיליארדר היהודי אמריקני שלדון אלדסון, המקורב לנתניהו.

חוק "ישראל היום", שעבר בקריאה טרומית בכנסת הקודמת ונפל עם התפזרותה, קובע כי ייאסר להפיץ עיתון יומי בחינם במשך יותר מחצי שנה ברציפות. הצעת החוק קודמה בידי ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), ונטען כלפיה שכוונה ישירות נגד "ישראל היום". לפי ההערכות, החוק היה אחת הסיבות המרכזיות להחלטתו של נתניהו לפרק את הממשלה ולהקדים את הבחירות ב-2015.

עוד על חקירות נתניהו
החקירה המרכזית נגד נתניהו: שלושה אנשי עסקים נוספים ייחקרו השבוע
לקראת חקירה נוספת: "למשטרה הקלטות המו"מ בין נתניהו לאיש העסקים"

בנימין נתניהו ונוני מוזס. אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב, עיבוד תמונה
נחשבים ליריבים מרים. נתניהו ומוזס/עיבוד תמונה, אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב

היום נודע לוואלה! NEWS כי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט אישר ליאח"ה לחקור שלושה אנשי עסקים נוספים הקשורים לפרשה. לאחר מכן, צפוי נתניהו להיחקר בפעם השלישית. אחרי שלא הגיב מאז חקירתו בפעם האחרונה, שב היום נתניהו על סיסמתו בישיבת שרי הליכוד: "לא יהיה כלום כי אין כלום".

ראש הממשלה אמר היום בישיבה כי "לצערי, אני לא יכול למסור פרטים. מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא - מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה". לדבריו, הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם זה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".

ביום שישי מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, כי "אין בדל של עבירה פלילית" במעשים המיוחסים לו בפרסומים בתקשורת. "כל בר דעת מבין שאם הביא חבר קרוב לחברו סיגרים כמתנה אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור". לדבריו, שמע את תשובות נתניהו בחקירה והוא משוכנע שכשאלה יתפרסמו "יתברר לכל השומעים כי אין בהם שום חשש או אבק של עבירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully