וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים אחרי מותו: מד"א דורש חוב ממשפחתו של יוסף סלמסה

6.1.2017 / 14:15

הארגון דרש שוב כי המשפחה תסדיר תשלום של 901 שקל על פינוי באמבולנס, שהוזמן על ידי שוטרים לאחר שחישמלו את הצעיר. אחותו של סלמסה לוואלה! NEWS: "אנחנו בהלם, הרשויות ממשיכות לרסק אותנו". מד"א: "עיכבנו את הליך הגבייה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

(עשרות הפגינו מול המטה הארצי נגד סגירת התיק של השוטרים שתקפו את סלמסה, יולי 2016)

משפחתו של יוסף סלמסה, הצעיר ממוצא אתיופי שמת בנסיבות מסתוריות ארבעה חודשים לאחר שהותקף וחושמל באקדח "טייזר" על ידי שוטרים, קיבלה אתמול (חמישי) פעם נוספת דרישת חוב על אמבולנס של מד"א בסך 901 שקלים. זאת, על אף שחלפו שלוש שנים מאז מותו וחרף העובדה כי המשטרה היא זו שהזמינה את האמבולנס בעקבות אלימות השוטרים.

הפרשה החלה ב-1 במרץ 2014. שני שוטרים שהוזעקו לטפל בתלונה על ניסיון פריצה בבנימינה הבחינו בסלמסה, בן 22, יושב עם חבריו בגינה ציבורית. השניים חשדו בסלמסה כי הוא מעורב באירוע ובין הצדדים התפתח עימות פיזי, ובשלב מסוים הם חישמלו אותו. הוא נלקח לתחנת המשטרה שם נמצא מאוחר יותר על ידי אביו כשהוא אזוק בידיו וברגליו ושוכב על הרצפה בעודו בהכרה מעורפלת. לאחר התערבות המשפחה, הזמינה המשטרה אמבולנס שפינה את סלמסה לבית החולים הלל יפה בחדרה. בני משפחתו מספרים כי בעקבות התקרית הוא הלך והסתגר, החסיר ימי עבודה ומיעט להיפגש עם חברים.

לאחר התקרית ניסתה המשטרה ליצור קשר עם סלמסה לחקירה, אך לשווא. אחותו אילנית סיפרה כי השוטרים איימו על המשפחה כי יפגעו בה הצעיר לא יתייצב לחקירה. ביולי 2014, כמה ימים לאחר איומי השוטרים, יצא סלמסה להפסקת צהריים מעבודתו ונמצא מת כעבור יומיים במחצבה בבנימינה. במשטרה סווגו זאת כהתאבדות, אולם משפחתו משוכנעת שלא פגע בעצמו. מאוחר יותר נסגר התיק נגד שני השוטרים שתקפו את סלמסה בנימוק של חוסר ראיות.

לקריאה נוספת:
למרות הביקורת: המשטרה תרכוש אקדחי טייזר ב-13 מיליון שקל
אביו של הצעיר האתיופי יוסף סלמסה לנציגי המשטרה: "אכלתם אותו"
משפחתו של יוסף סלמסה הפגינה בי-ם: "אנחנו קורבנות לאלימות משטרתית"

משפחתו של יוסף סלמסה שהותקף על ידי שוטרים קיבלה דרישת חוב ממד"א שלוש שנים אחרי מותו, ינואר 2017. ספק 500
"הרשויות ממשיכות לרסק אותנו". דרישת החוב של מד"א שנשלחה למשפחת סלמסה/ספק 500

בנצ'י סלמסה, אחותו של יוסף, אמרה היום כי המדינה מוסיפה חטא על פשע. "אנחנו בהלם, זו סטירת לחי שהחזירה אותנו ל-2014, למלחמה שבה היינו מאז אותו מקרה. לא רק שהרשויות לא נותנות תשובות מה עלה בגורלו של יוסף - הן גם ממשיכות לרסק אותנו שוב ושוב. מה קורה למדינה הזו? יש פה קשר שתיקה מפחיד מצד הרשויות", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריה, במשטרה הודו כי העבירו את הדוח על שמו של אחיה. "הם (השוטרים) ראו אותו מנוטרל, ללא הכרה. לאחר שהוא השתחרר, כמה שבועות אחרי התקרית, קיבלנו את הדוח של מד"א, ויוסף מאוד נלחץ ורצה שההורים ישלמו את הדוח. אנחנו אמרנו: 'זה לא קשור אלינו, זה המשטרה הזמינה את האמבולנס, המשטרה היא זאת שהעבירה את השם של הדוח על שמו של יוסף'. הם הזמינו אמבולנס, הם חישמלו אותו, הם גררו אותו, הם זרקו אותו מחוץ לתחנה - ובסוף העבירו את הדוח על שמו. בהתחלה הם אמרו זה לא אנחנו, ובסוף הם הודו שזה הם".

פרנוס סלמסה, אמו של יוסף סלמסה ז"ל, הפגנת יוצאי אתיופיה, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
"סטירת לחי". אמו של סלמסה בהפגנה נגד אלימות כלפי יוצאי אתיופיה, יוני 2015/ראובן קסטרו

סלמסה אמרה כי הדרישה עתה לתשלום היא התעללות במשפחה. "במד"א יודעים שהמשטרה הזמינה, אז למה לעזאזל אתם שולחים דרישת תשלום שלוש שנים אחרי? זו ממש התעללות בכוונה תחילה. לא ייתכן שאחרי שלוש שנים שהוא לא בחיים, מד"א ישלח הודעה כזו. במד"א יודעים שהמשטרה עשתה את זה, הם פשוט לא מניחים למשפחה שלנו אחרי כל מה שעבר עלינו".

ממד"א נמסר בתגובה: "בהיוודע למד"א ב-5 בינואר, עם פנייתה של המשפחה, כי בנם היה בחזקת עצור במשטרת ישראל במעמד קבלת השירות, מד"א העביר את דרישת התשלום לבירור מול משטרת ישראל. עד לקבלת המענה מהמשטרה, פעולות הגבייה מעוכבות. מד"א שולח את תנחומיו למשפחה ומשתתף בצערם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully