וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיצוץ וחילופי אש במתקפה ליד בית משפט בטורקיה

לפחת ארבעה נהרגו, בהם שני חמושים, בתקרית בעיר איזמיר שבמערב המדינה. הרשויות מאשימות את הכורדים, בזמן שעדיין מתנהל מצוד אחרי המחבל מאיסטנבול. ככל הנראה, הוא בן המיעוט האויגורי המוסלמי

עריכה: ורד לידני

ארבעה בני אדם, בהם שני חמושים, נהרגו היום (חמישי) ועוד כמה נפצעו במתקפה משולבת בסמוך לבית משפט בעיר איזמיר שבמערב טורקיה – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. לפי הרשויות, המתקפה, שכלל פיצוץ מכונית תופת וחילופי אש, התנהלה על ידי המחתרת הכורדית (PKK), אולם היא לא קיבלה אחריות לכך.

בתיעוד מהאזור נראות שתי מכוניות עולות באש וגופה של אדם נושא נשק, ככל הנראה אחד החמושים. לפי דיווחים שונים, מתנהל מצוד אחרי חמוש שלישי. סגן ראש ממשלת טורקיה אמר וייסי קיינק כי בהתבסס על כלי הנשק שנמצאו, המתקפה שתוכננה הייתה נרחבת יותר. המתחרת הכורדית מנהלת מאבק בן יותר משלושה עשורים במטרה לקבל עצמאות מטורקיה, ובשנה וחצי האחרונה החריף המאבק בין הצדדים.

זאת המתקפה האחרונה שמזעזעת את טורקיה, שטרם לכדה את המחבל מהטבח במועדון באיסטנבול. 39 איש נהרגו בפיגוע במועדון "ריינה" בערב השנה החדשה, בהן ליאן נאסר, בת 19 מטירה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה ואמר כי זאת תגובה למבצע שמנהלת טורקיה בצפון סוריה מאז אוגוסט. סגן ראש הממשלה קיינק אמר כי ככל הנראה הוא בן המיעוט האויגורי המוסלמי. יותר מ-30 חשודים במעורבות בפיגוע נמצאים במעצר, חלקם בני המיעוט שמוצאו ממרכז אסיה.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד חדש של המחבל מאיסטנבול: "מתנקש מיומן, שהגיע מקירגיזסטן"
"אי אפשר לחיות ככה": מקומות הבילוי באיסטנבול ריקים מאדם

זירת פיגוע בעיר איזמיר, טורקיה, 5 בינואר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע באיזמיר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully