וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש של המחבל מאיסטנבול: "מתנקש מיומן, שהגיע מקירגיזסטן"

הרשויות בטורקיה פרסמו סרטון ובו נראה החשוד בטבח במועדון "ריינה" מתבונן לטלפון הנייד שברשותו בעת שהוא צועד בכיכר טקסים. המצוד אחרי נמשך, ולפי דיווחים משפחתו שהגיעה לטורקיה יחד עמו נעצרה. "הוא ירה כבר בבני אדם בעבר"

עריכה: שניר דבוש

הרשויות בטורקיה פרסמו היום (שלישי) סרטון ובו נראה המחבל שהרג 39 מבלים במועדון "ריינה" באיסטנבול מצלם את עצמו בטלפון נייד בכיכר טקסים שבעיר הטורקית. זאת התמונה הברורה ביותר עד כה של המחבל, שהמצוד אחריו נמשך כבר שלושה ימים. לפי דיווחים שונים, הוא הגיע לטורקיה בחודש נובמבר מקירגיזסטן יחד עם אשתו וילדיו כדי להתחמק ממעקב. הם ככל הנראה בין 12 החשודים שנעצרו עד כה במעורבות בטבח בליל השנה החדשה.

לפי מומחי אבטחה שצוטטו בתקשורת הטורקית, המחבל היה מתנקש מיומן. עבדוללה אגר אמר לעיתון "דיילי ניוז" היוצא לאור בשפה האנגלית כי הוא "ככל הנראה ירה בבני אדם לפני. הוא היה נחוש, נאמן, יעיל וקר רוח, וידע איך להגיע לתוצאות". לדבריו, "סביר להניח שהוא התנסה בכלי נשק באזורי קרבות".

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אתמול אחריות על הפיגוע. בין ההרוגים הייתה ליאן נאסר, בת 19 מטירה, שהייתה במועדון יחד עם שלוש חברות נוספות מישראל. רוב הקורבנות היו ממדינות באזור, בהן ערב הסעודית, לבנון וירדן.

לקריאה נוספת:
אחרי הטבח באיסטנבול, השכונה שממנה יצא המחבל מנסה לשוב לחיים
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול: "בהוראת אל-בגדאדי"
חברותיה של ההרוגה שבו מטורקיה ושחזרו את התופת: "היריות לא פסקו"

המחבל שביצע את הטבח במועדון הלילה באיסטנבול מצלם את עצמו בכיכר טקסים טרם המתקפה, ינואר 2017. יו-טיוב, צילום מסך
המחבל מתעד את עצמו בכיכר טקסים/צילום מסך, יו-טיוב

בסרטון שפורסם היום נראה המחבל לובש מעיל שחור ומתבונן אל תוך המצלמה בזמן שהוא הולך ברחוב הסואן. ברגע אחד הוא מחייך למצלמה, אך ממהר להסיר את החיוך. לפי דאעש, המתקפה הייתה בהוראת המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ו"נקמה למען דתו של האל".

זאת הייתה הפעם השנייה בלבד שבה דאעש מקבל אחריות על פיגוע בשטחה של טורקיה. בתקופה האחרונה הגבירו מנהיגי הארגון, בהם אל-בגדאדי עצמו ודובר הארגון החדש, את קריאותיהם לפעילים ולתומכים לתקוף את טורקיה, שמנהלת קרבות עזים נגד דאעש בצפון סוריה מאז אוגוסט.

(עדכון ראשון: 6:26)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיעוד חדש מהפיגוע במועדון באיסטנבול שבטורקיה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הטבח באיסטנבול ממצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully