וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח באיסטנבול, השכונה שממנה יצא המחבל מנסה לשוב לחיים

הרשויות בטורקיה סבורות כי מוצאו של החמוש הנמלט הוא ממרכז אסיה, ייתכן שמקרב המיעוט האויגורי המתגורר בשכונה זייטינבורנו. בזמן שהם קוברים את קרוביהם, התושבים מתנערים ממי שרצח עשרות חוגגים. "רק רוצים שלווה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רבים מהאויגורים, קבוצה אתנית מוסלמית סונית שמקורה במרכז אסיה, המתגוררים באיסטנבול חיים בזייטינבורנו, שכונה גדולה במערב העיר. מכאן, לפי חשד המשטרה, יצא שלשום המחבל למועדון הריינה ונבדקת האפשרות שהוא חלק מהקהילה של המיעוט שמוצאו מסין.

החקירה העלתה כי המחבל נסע במונית לאורך גדת מצרי הבוספורוס, חצה את מפרץ הזהב והמשיך עד למקום שבו ביצע את הטבח - שעליו קיבל היום אחריות דאעש. אתמול פשטה המשטרה על כמה דירות בשכונה והיום פורסמה תמונה חדשה של החשוד, אחרי שאתמול התברר כי התמונות שהופצו היו של אדם אחר. שמונה חשודים אחרים נעצרו היום בחשד למעורבות בפיגוע.

מספר האויגורים בטורקיה מוערך בכ-20 אלף והם מתגוררים בעיר סמוכה לאנקרה ובזייטינבורנו. משטרת איסטנבול כבר עדכנה כי מוצאו של המחבל הוא מאחת ממדינות מרכז אסיה, ולפי גורמים בעיר, ייתכן שהערכה זו והקישור שלו לקהילת האויגורים נעשו לפי תווי פניו הנראים בתמונות שבידי המשטרה.

טבח באיסטנבול - כותרות נוספות:
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול: "בהוראת אל-בגדאדי"
חברותיה של ההרוגה שבו מטורקיה ושחזרו את התופת: "היריות לא פסקו"
פיגוע רודף פיגוע, ותושבי איסטנבול מתרגלים לשגרה חדשה ומלחיצה

שכונת זייטנבורנו, ממנה יצא המחבל מפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
המשטרה פשטה על כמה דירות. שכונת זייטינבורנו/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אחרי הפשיטות אתמול, השוטרים המסתובבים בשכונה הם בעיקר שוטרי תנועה. המסחר במאות החנויות שוקק. אביו, נהג מונית תושב השכונה חושש שאכן ממנה יצא המחבל: "בכל טורקיה מתנגדים לטרור. יש כאן אנשים של דאעש וטרוריסטים, אבל 99.9% נורמלים, מתנגדים לטרור. בסך הכול זו שכונה טובה".

בכניסה למסגד שבמרכז השכונה מתכנסים בשעה 12:00 כמה עשרות אזרחים, גברים לחוד ונשים לחוד, סביב שני רכבי הלוויות ירוקים של עיריית איסטנבול. אנשי הקבורה מורידים שני ארונות עץ של שניים מהרוגי הפיגוע. הארונות עטופים בד קטיפה ירוק גם הוא, הם מונחים בכניסה למסגד לקראת מסע ההלוויה השקט שמתחיל מיד לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות משטרה מחוץ למועדון הריינה באיסטנבול בו התבצע פיגוע אמש, 1 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים באיסטנבול, אתמול/רויטרס

כשני מיליון תושבים מתגוררים בזייטינבורנו. השכונה גדולה, המעמד הסוציואקונומי בינוני ומטה ועולה ככל שמתקרבים למרכז שבו נבנו בשנים האחרונות כמה פרויקטים יקרים למגורים. דירה בגודל 200 מ"ר תעלה כמיליון לירה טורקית. דירה סטנדרטית בשכונה, עם שלושה חדרי שינה, תעלה כחצי מיליון. בדרום, סמוך לים, מתגוררת האוכלוסייה המוסלמית והענייה יותר. בתחילת שנות ה-2000 חיברה רכבת קלה את השכונה למרכז העיר ומאז היא הפכה לפופולרית יותר.

"הם אולי עניים אבל לא קיצוניים, הכול פה נורמלי. יש ימנים ושמאלנים, מוסלמים נוצרים, אדוקים יותר ופחות ואנשים שרוצים שלווה", סיפר מוראט, העובד באחד מבתי המלון בשכונה. "בזייטינבורו, כמו בכל מקום שתלך בעולם, תמצא בשוליים אנשים שקשה להם יותר".

(עדכון ראשון: 13:08)

שכונת זייטנבורנו, ממנה יצא המחבל מפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
"הם אולי עניים אבל לא קיצוניים, הכל פה נורמלי". שכונת זייטינבורנו/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully