וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו סוערת: המוני נשים הוטרדו באירוע השנה החדשה בדרום המדינה

המשטרה החלה לחקור את האירועים בבנגלור רק לאחר זעם ציבורי, שהתעורר עם פרסום סרטונים של קבוצות גברים תוקפות נשים בעיר. הכעס התגבר עם דבריו של בכיר מקומי שהאשים באירוע את האופן שבו מתלבשות הצעירות. "קפאתי, לא הצלחתי להבין מה קרה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גברים נפלו בכוונה על כמה נשים". בנגלור בערב השנה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודו סוערת בימים האחרונים בעקבות טענות על תקיפה מינית של נשים רבות במהלך אירוע השנה החדשה במרכז העיר בנגלור שבדרום המדינה. המשטרה המקומית סירבה בתחילה לחקור את האירועים בשל העובדה שאף אישה לא הגישה תלונה, אך לאחר זעם ציבורי כבד, הודיעה היום (רביעי) כי נאספו מספיק ראיות ממצלמות האבטחה, וכי שישה גברים כבר נעצרו בחשד למעורבות באירועים.

כ-60 אלף איש נאספו בשני כבישים מרכזיים בעיר כדי לחגוג את השנה החדשה בראשית השבוע, ועדי ראיה וכלי תקשורת מקומיים דיווחו כי בשלב מסוים החלו התפרעויות וכמה נשים הותקפו מינית. הקריאות נגד המשטרה התגברו לאחר פרסום סרטון שבו נראית אישה מותקפת בידי שני גברים על אופנוע כמה קילומטרים ממרכז בנגלור באותו הערב. בסרטון נראים שני הגברים מנסים להעלות את האישה לרכבם, ולבסוף משליכים אותה לקרקע.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
אכל עם המחבל לפני המתקפה: נעצר חשוד במעורבות בפיגוע בברלין
טראמפ מצדד במייסד ויקיליקס: "אמר כי רוסיה לא הדליפה לאתרו"
נשיא לבנון: "המוסד הישראלי חיסל איש עסקים לבנוני באנגולה"

נשים בבנגלור שבהודו, שם הוטרדו המוני נשים בער השנה החדשה, ינואר 2017. AP
בנגלור בערב השנה החדשה/AP

אחת הנשים שהוטרדו סיפרה לעיתון "גרדיאן" הבריטי כי בזמן שחיפשה מונית שני גברים החלו לעקוב אחריה. "משום מקום אחד הגברים ניסה לגעת בי", אמרה. "קפאתי לחלוטין, לא הצלחתי להבין מה קרה. אחר כך דחפתי אותו והתחלתי להילחץ. 20-15 גברים החלו לדחוף אותי חזרה כדי שאפסיק להכות אותו והוא ברח".

"ראיתי קבוצת גברים נופלת בכוונה על כמה נשים", אמר עד ראיה לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא אף תיאר כי נשים צרחו וניסו לדחוף מעליהן את הגברים. צלם של עיתון מקומי הוסיף כי "נשים רבות הוטרדו ועברו התעללות", וציין כי צילם נשים נמלטות ללא נעליים, בוכות ומתחננות לעזרה.

דבר נוסף שהגביר את הכעס בציבור היו דבריו של שר הפנים של מדינת קרנאטקה שבה נמצאת בנגלור, לפיהן הטרדות מיניות המוניות "קורות לפעמים", והסיבה לכך היא "צעירות שמתנהגות ומתלבשות כמו במערב". הנציבות הלאומית לענייני נשים בהודו קראה להתפטרותו של השר, וראשת הנציבות, לליטה קומרמנגלם, אמרה: "הערות מסוג זה בלתי מתקבלות על הדעת. אני רוצה לשאול את השר – האם גברים הודים כל כך פתטיים וחלשים שהם רואים אישה בבגדים מערביים הם יוצאים משליטה?".

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully