וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 4 טבע למוות בביוב בחצר השכנים: משפחתו תפוצה ב-800 אלף שקל

6.1.2017 / 17:02

עמאש באהר טבע למוות בביוב מאולתר בחצר בית בג'סר א-זרקא ב-2005. בעלי הבית הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ונדרשו לשלם 200 אלף שקלים להוריו, והרשויות 600 אלף שקלים נוספים. "התאונה הטראגית יכולה הייתה להימנע"

עמאש באהר, הילד שטבע למוות בביוב בג'סר א-זרקא. באדיבות המשפחה
השכנים יפצו את המשפחה ב-200 אלף שקלים. עמאש באהר, שטבע בביוב בשנת 2005/באדיבות המשפחה

בית המשפט הורה השבוע על תשלום פיצויים בסך 800 אלף שקלים להוריו של עמאש באהר, ילד בן ארבע שטבע למוות בביוב מאולתר בחצר שכניהם ב-2005. המשפחה, המתגוררת במועצה המקומית ג'סר א-זרקא, תבעה את השכנים והרשויות המקומיות. מאוחר יותר חתמה על הסכם פשרה עם השכנים.

למרות ההסכם, בית המשפט פסק ביום שלישי האחרון כי משפחת באהר תפוצה במאות אלפי שקלים. 600 אלף מתוכם ישולמו על ידי המועצה המקומית והוועדה לתכנון בנייה, ואת שארית הסכום ישלמו השכנים.

בתקרית, שיחק באהר יחד עם אחיו בחצר השכנים וטבע בביוב שעמד ללא מכסה, והיה מלא במים בגובה מטר וחצי. האב, שהוזעק למקום, קפץ אל תוך הבור וחילץ את בניו. בנו הבכור, בן שש, נפגע באורח קשה, ואילו באהר חולץ ללא רוח חיים.

לקריאה נוספת:
נתניהו נחקר כחמש שעות גם על פרשה נוספת; חשוד נוסף נחקר
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה
התחזית לסופ"ש: מזג אוויר נאה ללא משקעים; בראשון – גשם ושלג

ג'יסר א-זרקא. שלומי גבאי
חלה חובה על הרשויות לבדוק גם חצרות פרטיות". ג'סר א-זרקא/שלומי גבאי

בעקבות האירוע, השכנים הועמדו לדין והורשעו על פי הודאתם בגרימת מוות ברשלנות. במסגרת התביעה, שהגיש עו"ד גיל בן ארי, נתבעו גם המועצה המקומית שבתחומה אירעה התאונה, וכן הוועדה לתכנון ובנייה שומרון – האחראית על הבנייה בישוב.

בכתב התביעה נטען כי שני הגופים התרשלו במילוי חובותיהם, שכן את המים לבית השכנים סיפקה המועצה עצמה, שבאחריותה לוודא את קיומה של מערכת ניקוז ביוב תקנית. "כאשר מדובר במפגע המסכן חיים, חלה חובה מוגברת על הרשויות לערוך בדיקות גם בחצרות שמצויות בבעלות פרטית, והרשויות לא יכולות לטעון שמדובר בשטח פרטי. לו היה מגיע פקח מטעם המועצה ועובר בין חצרות התושבים, התאונה הטראגית הייתה נמנעת", הסביר עו"ד בן ארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully