וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקור הירושלמי העז: שני נערים הובאו בפני בית המשפט כשהם יחפים

3.1.2017 / 13:41

השניים, שנעצרו בהר הבית בחשד שהשתחוו, חלצו את נעליהם מטעמי הלכה ואלה לא הוחזרו להם לפני הדיון. מהמשטרה נמסר כי הניחו שהשאירו את נעליהם בבית. עורך דינם: "עצוב ששוטר משקר, ואין תגובה הולמת מבית המשפט"

נער שהתפלל בהר הבית יחף, נעצר והובא יחף להארכת מעצרו בבית משפט. 2 בינואר 2016. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
השניים הפקידו את נעליהם מטעמי הלכה - ולא קיבלו אותן בחזרה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

שני נערים בני 15 ו-16 שנעצרו בחשד להשתחוות במהלך ביקור בהר הבית, הובאו שלשום (ראשון), למרות הקור העז, לדיון הארכת מעצרם בפני בית משפט השלום בירושלים כשהם יחפים. לדברי עורך דינם, עו"ד רחביה פילץ, השניים חלצו את נעליהם במהלך הביקור מטעמים הלכתיים, והנעליים לא הוחזרו להם לפני הדיון, כך שנאלצו להישאר יחפים. מהמשטרה נמסר כי לא התקבלה פניה הנוגעת לנעלי הנערים, וכי השוטרים הניחו שהותירו את נעליהם בבית.

בסיום הדיון שוחררו השניים בהסכמת הצדדים בתנאי שלא יעלו להר הבית בחודשיים הקרובים, ובתנאי שיימצא ערב לשחרורם. שופט בית משפט השלום, אילן סלע, לא התייחס בהחלטתו לכך שהקטינים הובאו בפניו יחפים. "המצב בהר הבית רגיש ביותר", אמר רפ"ק יורם סגל, שייצג את המשטרה בדיון. "אני מלווה את החקירה מרגע הגעתם למרחב דוד, ולא הייתה פנייה לבקשת הנעליים. חשבתי שהם באו בלי נעליים מהבית", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
הנתיחה קבעה: האם חנקה את בנותיה למוות בטרם הציתה את הדירה
ראש הממשלה נחקר במעונו בחשד לקבלת טובות הנאה והפרת אמונים
תיעוד: לא היה מרוצה מהסלולרי שקנה - ושלף סכין על המוכר

נער שהתפלל בהר הבית יחף, נעצר והובא יחף להארכת מעצרו בבית משפט. 2 בינואר 2016. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
"לא הייתה פנייה לבקשת הנעליים"/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

עו"ד פילץ, שייצג את הנערים מטעם ארגון "חוננו", מסר כי "עצוב שקצין משטרה אומר בבית המשפט דברים שאינם אמת, ואין תגובה הולמת מצד בית המשפט". לדבריו, הותרת שני הנערים יחפים בקור הירושלמי במשך יום שלם היא התעללות. "מדובר באירוע שמצטרף לכמה תלונות של יהודים שנעצרו בגין תפילה בהר הבית, על התנהלות שוטרי מרחב דוד. מי שיצר את המהומה הייתה דווקא המשטרה, שבמקום להבליג על תפילה והשתחוויה בהר הבית, בחרה לבצע מעצר ראווה".

כניסת מבקרים לא-מוסלמים להר הבית מותרת רק דרך שער המוגרבים, ואוסרים עליהם תפילה ופולחן במקום, ובתוך כך אסורה השתחוות במקום. מהמשטרה נמסר כי שני הנערים הפרו את כללי המקום, וכי הוריו של אחד מהם לא שיתפו פעולה עם המשטרה ונגד אחד מהם אף הוגשו כמה כתבי אישום בעבר.

"החשודים נעצרו לחקירה במשטרה לאחר שבמהלך ביקור בהר הבית הגיעו ללא נעליים והפרו בבוטות את כללי המקום תוך ביצוע פרובוקציה מכוונת", נמסר מהמשטרה. "בהמשך, הובאו החשודים בפני בית המשפט, אשר החליט להרחיקם מהר הבית ל-60 יום. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות למניעת הפרות סדר ופרובוקציות, בפרט במקומות הקדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully