וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלות של רבע מיליון שקל בשנה: "ניסנקורן מנסה למנוע בחירות"

1.1.2017 / 19:45

מספר חברי הנהגת ההסתדרות עלה מ-39 ל-43, בצעד שמקטין את ההתנגדות ליו"ר המכהן. "הכוונה האמיתית שלו היא למנוע את קיום הבחירות", אומר בכיר בהסתדרות, "ההתנהלות משדרת פאניקה"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מפגן תמיכה בניסנקורן לבחירות בהסתדרות, בחודש שעבר)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגדיל בשבוע שעבר את מספר חברי הנהגת ההסתדרות מ-39 ל-43, כחלק ממאמציו למנוע את הבחירות להסתדרות, בעלות שנתית של כרבע מיליון שקלים. הנהגת ההסתדרות מורכבת מנציגים של סיעות שונות בארגון, והגדלתה תסייע לשמור על הנציגים מחויבים לקואליציה שבראשה עומד ניסנקורן. אם להקביל את פעילותה למישור הפוליטי, הגדלת מספר החברים דומה להרחבת הממשלה וכמות השרים בה.

בין הנציגים החדשים בהנהגת ההסתדרות סמי שושן, גיסו של חבר הכנסת עמיר פרץ, אלי בן מנחם מקדימה, ליאון בן לולו, אחיו של חבר הכנסת לשבר דני בן לולו מרסיסי סיעת הליכוד שהתפצלה, ואיציק יואל, ממקורבי איתן כבל שניהל את הקמפיין שלו בבחירות מול עופר עיני. כבר לפני כמה חודשים הורחבה הנהגת ההסתדרות, וכעת זאת הפעימה השנייה, שבה עולה מספר חברי ההנהגה ל-43.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסנקורן: "אנצח את שלי יחימוביץ' בבחירות ליו"ר ההסתדרות"
יו"ר ההסתדרות מתחייב: "אביא לקיצור שבוע העבודה ל-40 שעות"
ללא מתחרים רשמיים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

אבי ניסנקורן קיים מפגן תמיכה לבחירתו לראשות ההסתדרות. מערכת וואלה! NEWS
מפגן תמיכה בניסנקורן, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

עלות הרחבת ההנהגה נאמדת בכרבע מיליון שקל לשנה, כשכל חבר מקבל 1,300 שקל על כל ישיבה שבועית. "בזה השלים ניסנקורן פחות או יותר לקנות את כולם", הסביר בכיר בהסתדרות.

הגורם הוסיף כי המהלך מגיע בעיקר מהחשש של ניסנקורן כי ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תודיע על התמודדותה. "הוא מנסה למנוע מכל סיעה, מהקטנה ועד הגדולה, לחבור אליה, כל הסיעות קטנות שיכלו לחבור ליחימוביץ', מחוברים כעת אליו, לאחר שהוא 'שימן אותם', מטרתו היא למנוע כל פרץ של מישהו שירוץ נגדו, הכוונה האמיתית שלו במהלך היא פשוט למנוע בחירות".

בכיר אחר בהסתדרות סיפר כי "הפתיעו אותנו, הוסיפו להנהגה שתי סיעות לקואליציה שנלחמו בניסנקורן כל השנים. היום הם מצטרפים לקואליציה וזה לא מצא חן בעיני הרבה אנשים, זה נודע לנו בצהריים, זה היה כמו מחטף, אבל זה חלק מהתנהלות של לפני בחירות".

"הבחירות להסתדרות הן כר לרמאות"

על הקשיים שמערימים חברי הנהגת ההסתדרות על המבקשים להקים סיעה חדשה הסביר כי "הבחירות נראות ככר לרמאות, ולכן היכולת של סיעה חדשה לקום בלתי אפשרית, יש ביורוקרטיה שנועדה למנוע תחרות והצטרפות של גופים חדשים". אותו גורם מוסיף, "ההתנהלות היא של פאניקה, ניסיון להפעיל לחץ על מפלגת העבודה כדי למנוע כל תחרות".

לכך, מצטרפת הודעת יו"ר הקרן הקיימת לישראל ואיש מפלגת העבודה דני עטר, על תמיכתו בניסנקורן. במקביל פנה עטר ליו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג ולמזכ"ל חיליק בר, בדרישה שהמועמד היחיד מהמפלגה יהיה אבי ניסנקורן. דובר ההסתדרות יניב לוי מסר כי "בשל הרצון להעניק ייצוג רב ככל הניתן, הוגדל ולא בפעם הראשונה, מספר חברי ההנהגה, כך שניתן ייצוג לכל הסיעות, לאיגודים, מרחבים ווועדים".

דני עטר, יו"ר קרן קיימת לישראל. תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
דני עטר. מביע תמיכה בניסנקורן/מגד גוזני

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה: "בשל הרצון להעניק ייצוג רב ככל הניתן, הוגדל ולא בפעם הראשונה וכפי שנעשה בעבר, מספר חברי ההנהגה. כיום ניתן ייצוג בהנהגה לכל סיעות הבית וכן לאיגודים מקצועיים, מרחבים, וועדי העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully