וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הזהירה מפיגוע במועדון, האבטחה תוגברה - אך המחבל הצליח לחדור

בעלי ה"ריינה" באיסטנבול, שם התבצע הטבח, סיפר כי בימים האחרונים התקבלו התרעות מהמודיעין האמריקני, אולם גם הצעדים שנקט לא עצרו את המתקפה. "הממזר חדר למקום עם קלצ'ניקובים", אמר. ארדואן: "הטרוריסטים מנסים ליצור כאוס"

עריכה: ניר חן

המודיעין האמריקני התריע בימים האחרונים מפני פיגוע במועדון "ריינה" באיסטנבול והאבטחה במקום תוגברה, אולם המחבל הצליח לחדור לשם הלילה (ראשון) ולירות לכל עבר - כך סיפר בעלי המקום. לפחות 39 איש נהרגו, בהם 15 אזרחים זרים - כולל ליאן נסאר בת ה-19 - ועוד עשרות מבלים נוספים נפצעו. המחבל, שהיה ככל הנראה לבוש בתחפושת של סנטה קלאוס, נמלט מהמקום ומצוד עדיין מתנהל אחריו.

"הממזר חדר למקום עם קלצ'ניקובים", סיפר מהמט קוצ'רסלן לעיתון הורייט. "המודיעין האמריקני הזהיר מפני פיגוע כזה לפני שבוע או עשרה ימים וננקטו האמצעים המתאימים, ותראו מה קרה", הוסיף הבעלים של המועדון הפופולרי, שאליו מגיעים תיירים רבים ואנשים רמי-דרג. בין ההרוגים הזרים היו אזרחי ערב הסעודית, מרוקו, ירדן, לוב, לבנון ותוניסיה.

המתקפה הלילה הייתה האחרונה בסדרת מתקפות שזעזעו את עריה הגדולות של טורקיה, שמנהלת מאבק במחתרת הכורדית (PKK) ובדאעש בדרום-מזרח המדינה ובעיראק ובסוריה השכנות. שגרירות ארצות הברית באנקרה הזהירה פעמים רבות מניסיונותיהם של ארגוני טרור להוציא לפועל פיגועים באתרים רגישים.

לקריאה נוספת על הטבח בסילבסטר
"אנשים דרכו על גופות וברחו": עדויות מרגעי האימה במועדון באיסטנבול
טבח בליל הסילבסטר: מה אנחנו יודעים עד כה על הפיגוע באיסטנבול

שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים מחוץ לזירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס

בעוד המצוד אחרי המחבל עודנו מתנהל, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר כי טורקיה תילחם עד הסוף נגד כל ארגוני הטרור ותומכיהם. "כאומה, אנחנו נילחם עד הסוף לא רק נגד הפיגועים והכוחות האחראים להם, אלא גם נגד מתקפות כלכליות, פוליטיות וחברתיות", מסר ארדואן בהודעה כתובה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
39 הרוגים בפיגוע במועדון לילה באיסטנבול ערב השנה החדשה, 1 בינואר 2017. AP
כוחות ביטחון בסמוך למועדון באיסטנבול, הלילה/AP

"הם מנסים ליצור כאוס, להביא לדמורליזציה בקרב העם ולזעזע את המדינה שלנו עם מתקפות נוראיות נגד מטרות אזרחיות", הוסיף ארדואן. "נשמור על קור רוח כאומה, נעמוד זה לצד זה ולעולם לא נאפשר למעשים מלוכלכים אלו להתבסס בשטח".

מנהיגים רבים מרחבי העולם גינו את הפיגוע הקטלני, בהם נשיאי ארצות הברית ורוסיה. ברק אובמה הציע את עזרתה של וושינגטון בחקירת המתקפה וולדימיר פוטין שלח מברק לארדואן שבו הביע את תנחומיו.

(עדכון ראשון: 13:08)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully