וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים דרכו על גופות וברחו": עדויות מרגעי האימה במועדון באיסטנבול

39 איש נהרגו ועוד עשרות נפצעו במתקפה הרצחנית בעיר הטורקית, בזמן שחגג את השנה החדשה. מאות מאלו ששרדו שחזרו את שאירע. "הצלחתי להידחף ולצאת, זה היה נורא", אמרה אחת השורדות, שתיארה אנשים שהתבוססו בדם. נמשך המאמץ לאתר את הישראלית הנעדרת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות מהמבלים שחגגו הלילה (ראשון) את השנה החדשה במועדון באיסטנבול הצליחו להינצל מהטבח שביצע מחבל שככל הנראה התחפש לסנטה קלאוס. אחרי ששרדו את המתקפה, הם סיפרו על רגעי האימה שחוו. לפחות 39 איש נהרגו בפיגוע, בהם 15 אזרחים זרים. עשרות נוספים נפצעו, בהם ישראלית אחת במצב בינוני. ישראלית נוספת נעדרת. המחבל טרם נתפס ושום ארגון לא קיבל אחריות.

"הגענו למועדון ולאחר שתי דקות החלו היריות ועשן נראה באזור הכניסה", סיפר ספה בוידאס, כדורגלן מקומי שתיאר את המולה בתוך המקום בעת שנשמעו קולות הירי. "בנות רבות התעלפו כשהחל הירי. אנשים דרכו על הגופות שהיו על הרצפה", הוסיף בוידאס בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית.

פיגוע בטורקיה - כל הכותרות:
התחפש לסנטה קלאוס - וטבח בעשרות חוגגים: תיעוד הפיגוע באיסטנבול
טבח בליל הסילבסטר: מה אנחנו יודעים עד כה על הפיגוע באיסטנבול
לפחות 39 הרוגים בפיגוע במועדון באיסטנבול; ישראלית נעדרת

שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים באזור הפיגוע, הבוקר/רויטרס

בשעת האירוע היו במקום בין 500 ל-600 חוגגים. המועדון נחשב לאחד הפופולריים ביותר בעיר, שאליו מגיעים גם תיירים זרים רבים. הוא משקיף על מצרי הבוספורוס המפרידים בין חלקה האירופי והאסייתי של טורקיה. האירוע החל בשעה 1:15 לפי שעון מקומי, וכמה ממאות האנשים שהיו במועדון קפצו למים מגשר בוספורוס וחולצו על ידי המשטרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ייתכן שהיה מעורב בפיגוע יותר ממחבל אחד

בוידאס אמר עוד כי ייתכן שהיה יותר ממחבל אחד, וכי הם קראו קריאות, אך לא ניתן היה לשמוע אותם בשל צעקות המבלים. הוא סיפר כי ניסה להימלט יחד עם חברתו, אך היא התעלפה. "לא ראיתי מי יורה, אבל שמעתי את היריות ואנשים נמלטים. המשטרה הגיעה במהירות", סיפר. "בת זוגי לבשה עקבים, הרמתי אותה וסחבתי אותה על הגב".

בהורייט ציטטו עדי ראייה שסיפרו כי היו כמה חמושים וכי הם צעקו בערבית. "בילינו ונהנו, ופתאום אנשים התחילו להימלט. בעלי אמר לי ללא לפחד וקפץ עליי. אנשים דרכו עליי. בעלי נורה בשלושה מקומות", סיפרה סינם אויניק. "הצלחתי להידחף ולצאת, זה היה נורא", היא הוסיפה, ותיארה אנשים שהתבוססו בדם. לדבריה, היו שם לפחות שני חמושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושל איסטנבול ואסיפ סהאין אמר כי המחבל ירה בשוטר ובאזרח כשפילס את דרכו אל תוך המועדון, לפני שירה לכל עבר. "טרוריסט עם כלי נשק הוציא לפועל באכזריות ובפראיות את המתקפה הזאת, כשהוא יורה באנשים חפים מפשע שרק הגיעו כדי לבלות ולחגוג את השנה החדשה", אמר. בהורייט ציטטו את בעלי המקום מהמט קוצ'רסלן, שסיפר כי האבטחה במקום הוגברה בעשרת הימים האחרונים אחרי התרעה מצד המודיעין האמריקני. כפי שקורה אחרי כל אירוע ביטחוני במדינה, הרשויות אסרו על כלי התקשורת לסקר את המתרחש.

שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017/רויטרס
פיגוע ירי במועדון הלילה "ריינה" שבאיסטנבול, 1 בינואר 2017. צילום: רויטרס, רויטרס
פיגוע ירי במועדון הלילה "ריינה" שבאיסטנבול, 1 בינואר 2017/רויטרס, צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully