וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחאות: מצרים אישרה את העברת האיים בים האדום לסעודיה

29.12.2016 / 19:30

הממשלה בקהיר שלחה את ההסכם לפרלמנט, שאמור לאשרר אותו, על אף שבית משפט ביטל אותו מוקדם יותר השנה ברקע הפגנות זעם. ממשלו של א-סיסי ערער על כך והחלטה סופית תתקבל בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(באפריל, סיסי דחה את הביקורת על העברת האיים)

ממשלת מצרים אישרה היום (חמישי) את ההסכם להעברת שני איים בים האדום לידי ערב הסעודית, והוא נשלח לפרלמנט שצפוי לאשררו - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. מסירת טיראן וסנפיר לידי הממלכה, שהוכרזה בחודש אפריל, הובילה לזעם בציבור, שמחה על מה שהוא רואה כפגיעה בריבונות קהיר.

האיים נמצאים כשישה קילומטרים משארם א-שייח. הם נכבשו בידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים והושבו במסגרת הסכם השלום בין המדינות. גם מצרים וגם ערב הסעודית טענו בעבר כי האיים העומדים בלב עסקת ההעברה הופקדו באופן זמני למשמורת של קהיר בשנת 1950.

מוקדם יותר החודש קרא גוף מייעץ לממשלה לקבל את הפסיקה שקיבל בית המשפט המנהלי הגבוה בחודש יוני, שבמסגרתה בוטל ההסכם בשל פגיעה בריבונות המדינה. ממשלו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שהחליט להעביר את האיים אחרי ביקורו של סלמאן מלך ערב הסעודית במדינה, ערער על כך. החלטה סופית צפויה להתקבל ב-16 בינואר.

מאז הפגישה בין שני המנהיגים, הדרדרו היחסים בין שתי המעצמות הערביות, בין היתר בשל התקרבותה של קהיר לדמשק. ערב הסעודית, שהעבירה סיוע של מיליארדי דולרים מאז עלה א-סיסי לשלטון בהפיכה ב-2013, עצרה את משלוחי הנפט שלה. עם זאת, בריאד לא הכריזו רשמית כי מדובר בתגובה לתמיכתה של מצרים במשטרו של בשאר אסד.

לקריאה הנוספת בנושא
מצרים: בית משפט ביטל את העברת שני האיים לערב הסעודית
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
האיים נכבשו בידי ישראל בששת הימים. הפגנה נגד ההסכם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully