וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי הדרום נאשמים בתכנון פיגוע נגד חיילים - ושוחררו ממעצר

29.12.2016 / 14:45

מוחמד מסרי, תושב באר שבע, ועבדאללה עאייש מכסייפה, רקמו את התכנית על רקע ההחלטה להוציא מהחוק את התנועה האסלאמית. לאחר ששב"ס איחר בהבאתם לבית המשפט - הוחלט על שחרורם הזמני

צילום: אשר דיין, עריכה: ורד לידני

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד מוחמד מסרי, בן 37 מבאר שבע, ועבדאללה עאייש, בן 26 מכסייפה, שתכננו לעשות פיגוע נגד חיילי צה"ל. בתחילת הדיון אירעה מבוכה, כאשר שב"ס איחר בהבאת הנאשמים לאולם, בשל כך החליט השופט אלון אינפלד על שחרור זמני של השניים, ובתום הדיון הוארך מעצרם בשבועיים.

לפי כתב האישום, השניים עבדו בסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדווי" בבאר שבע, שם שימש מסרי כמנהל הסניף. מסרי, תומך בתנועה האסלאמית ומזוהה עם העומד בראשה, שיח ראאד סלאח, החליט להוציא את הפיגוע על רקע ההחלטה להוציא את התנועה מחוץ לחוק.

היעד, מבחינת מסרי, היה תחנת אוטובוס או בסיס צבאי, שם תכנן לפעול באמצעות ירי, דריסה או דקירה. לצורך קידום הפעולה שרקם, שיתף מסרי את עאייש בתכנית, ויחד הם נסעו לערד ולדימונה בחיפוש אחר מיקום מתאים לפיגוע.

חוליה של תושבי הנגב שתכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, נובמבר 2016. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
בחן תחנות משטרה ואוטובוס בערד ובדימונה. מסרי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

השניים חיפשו אזור פתוח שיקח על מנוסתם ממנו. בין היתר, הם בחנו את תחנת המשטרה בערד, וכן תחנות אוטובוס בצומת ערד ובצומת דימונה. בנוסף, השניים נאשמים שתכננו להשיג רכב שהורד מהכביש ושאותו יהיה ניתן לשרוף לאחר הפיגוע מבלי להשאיר עקבות. השניים נאשמים בביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, ומסרי עצמו נאשם גם בעבירות בנשק.

כאמור, השופט אינפלד החליט לשחרר זמנית את שני הנאשמים, לאחר שלטענתו המדינה האריכה את מעצרם באופן לא חוקי, כשגרמה לאיחור בדיון והותירה את השניים במעצר עד 13:30, במקום עד 13:00. "איני מוכן לתת למדינה ליהנות מפרי מעשיה האסורים בכך שהאריכה את המעצר באופן לא חוקי ועל דעת עצמה. המשך הדיון יתקיים לאלתר, אולם המשיבים כעת ישוחררו, יקפצו מעל הגדר וישבו בתוך הקהל לצורך המשך הדיון", כתב השופט בהחלטתו. בסוף הדיון, שבמהלכו ישבו ללא אזיקים, הוארך מעצרם בשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully