וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב על נאום קרי: אסור שהפוליטיקה בארה"ב תשפיע על תהליך השלום

משרד החוץ ברוסיה מסר כי שר החוץ שוחח עם עמיתו האמריקני, אחרי ההודעה על כך שהוא יציג את חזונו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לברוב אמר כי המאבק בין הרפובליקנים לדמוקרטים עלול לפגוע במועצת הביטחון

צילום: אדריאן הרבשטיין

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הזהיר את עמיתו האמריקני ג'ון קרי מהשפעת המחלוקות הפוליטיות בארצות הברית על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים - כך מסר היום (רביעי) משרד החוץ במוסקבה. השיחה בין השניים התקיימה אתמול, לאחר שמחלקת המדינה הודיעה כי קרי יישא הערב (18:00 שעון ישראל) נאום שבו יפרט את החזון לסיום הסכסוך, ברקע החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות.

לפי ההודעה, לברוב התריע גם בפני ההשפעה השלילית של הפילוג בין הדמוקרטים לרפובליקנים על מועצת הביטחון. סנאטורים רפובליקנים קראו להפסיק את המימון לאו"ם אחרי ההצבעה נגד ההתנחלויות ונשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הבטיח כי המצב ישתנה כשהוא ייכנס לבית הלבן בחודש הבא. אתמול אמרו במוסקבה כי הנשיא היוצא ברק אובמה מערער את יציבות העולם לפי סיום כהונתו.

עוד על המשבר המדיני
בצל נאום קרי: נדחה הדיון על תכניות בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים
ארה"ב: קרי יציג היום "חזון מקיף בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
חילוקי דעות. לברוב וקרי, ספטמבר/רויטרס, צילום: רויטרס

בכיר במחלקת המדינה אמר הלילה כי קרי צפוי להתייחס בנאומו להימנעותה של ארצות הברית בהצבעה וכן להאשמות "המטעות" מצד ישראל, שלפיהן ממשלו של אובמה עמד מאחורי ניסוח ההחלטה וקידם את ההצבעה עליה. "אנו מאמינים כי ישנה חשיבות להציג את מסקנותינו באשר לעמדות שני הצדדים לאחר שנים של מגעים עמם ולנוכח הסכנה הנשקפת לפתרון שתי המדינות", אמר הבכיר.

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין חוששים ממהלך נוסף בנושא הישראלי-פלסטיני לפני חילופי הממשל. על פי ההערכה, קרי יציג בדבריו את המתווה אותו גיבש בתשעת חודשי המשא ומתן שניהל עם נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשנים 2014-2013, לצד פרמטרים כלליים ממתווה קלינטון משנת 2000, שאושררו גם על ידי ממשל אובמה. אלה מבוססים על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' עם חילופי שטחים, וירושלים כבירה משותפת של שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully