וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: נדחתה מועמדות מוסלמית, שבעלה תומך באסד, לראשות הממשלה

27.12.2016 / 23:43

הנשיא דחה מבלי לפרט את הצעת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שזכתה ברוב גורף בבחירות, לאפשר לסביל שיידח להרכיב ממשלה ולהיות האישה - והמוסלמית - הראשונה בתפקיד. במפלגה זועמים ומאיימים לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא

סביל שיידח, חברת פרלמנט מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של רומניה, 2015. רויטרס
מקורבת למנהיג המפלגה. שיידח בפרלמנט/רויטרס

נשיא רומניה קלאוס לוהאניס דחה היום (שלישי) את מינויה של מועמדת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית לראשות הממשלה. סביל שיידח, מוסלמית בת 52, נחשבת למקורבת למנהיג המפלגה ליביו דרגנה, שמנוע מלכהן בתפקיד בשל הרשעתו בשנת 2012 בשחיתות. המפלגה ניצחה בבחירות לפני שבועיים והנשיא, שלא פירט מדוע דחה את מינויה של שיידח, ביקש ממנה להציג מועמדת חדשה. אילו מועמדותה התקבלה, היא הייתה לאישה - והמוסלמית - הראשונה בתפקיד.

"בחנתי את הטיעונים השונים והחלטתי שלא לאשר את מינויה. כתוצאה מכך, אני מבקש מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית להגיש הצעה חדשה", מסר. הסוציאל-דמוקרטים מחזיקים ברוב ברור של 250 מושבים מתוך 456 מושבי שני בתי הפרלמנט, כך שהיא תעביר בקלות את ממשלתה בהצבעת אמון, אך היא זועמת על המהלך של הנשיא. מנהיגה דרגנה איים כי הוא עשוי לפתוח בהליך הדחה של הנשיא דר ך הפרלמנט, אם כי זהו מהלך מורכב שדורש גם קיום עריכת משאל עם.

שיידח היא חלק מהמיעוט המוסלמי בן 65 אלף איש החי ברומניה והיא נישאה לאזרח סוריה ב-2011, לשעבר יועץ עבור משרד החקלאות. מיזם של עיתונאים חוקרים גילה כי הוא פרסם בפייסבוק פוסטים המביעים תמיכה בנשיא סוריה בשאר אסד.

לפי הפרשן הפוליטי מירקה מריאן, ייתכן שהיותה אשתו של אזרח סורי היא שמנעה את מינוייה לתפקיד מאחר שהנשיא ראה בכך סכנה לביטחון הלאומי. לדבריו, "המפלגה איבדה תמיכה ניכרת בשל ההצעה למנותה, שהייתה הפתעה עבור הגרעין הקשה שלה".המפלגה, שהבטיחה להגדיל משכורות ופנסיות, קיוותה כי דרגנה יוכל להרכיב ממשלה, אולם הנשיא הבהיר כי יסרב להטיל את המלאכה על מועמדים שהורשעו בפלילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully